Novinky Instagram |September – December 2019|

Novinky Instagram |September – December 2019|

Novinky Instagram |September – December 2019| 1500 1000 Evolum (ex. Instabreafast)

Sociálne siete musia neustále pracovať na nových nápadoch, ktoré udržia pôvodných a prilákajú ďalších používateľov. Preto nie je prekvapením, že aj Instagram v poslednej dobe predstavil niekoľko noviniek. Väčšina z nich sa týka bežných používateľov, preto je dôležité aby ste o nich vedeli a dokázali vďaka nim Instagram využívať naplno. Prinášajú napríklad zjednodušenie označovania biznis-partnerov v príspevkoch, ale aj lepšie prepojenie medzi vami a vašimi najbližšími.

Kontrola aplikácií tretích strán

Je úplne bežné, že pri využívaní rôznych aplikácií a ich služieb povoľujete prístup k vášmu Instagram profilu. Častokrát je to súčasťou podmienok o používaní, alebo sa prostredníctvom účtu na Instagrame môžete priamo prihlásiť. Čo si avšak málokto uvedomí je, že týmto krokom umožňujete aplikáciám tretích strán sledovať a spracovávať informácie z vášho profilu. Doteraz by ste museli aktívne prehľadávať stránky aby ste zistili, či majú toto povolenie – a povedzme si úprimne, to asi robila iba veľmi malá časť ľudí.

 

instagram aplikaciie tretích stran

Aby používatelia získali lepší prehľad o tom, kto má prístup k dátam z ich profilu, Instagram pridáva funkciu sledujúcu práve tieto aplikácie. V nastaveniach ju nájdete v časti „Zabezpečenie“ a „Aplikácie a weby.“ Okrem celého zoznamu aplikácií tretích strán získate možnosť zobraziť presné údaje, ku ktorým majú prístup a budete im môcť jedným kliknutím prístup k vášmu účtu zakázať. Z hľadiska bezpečnosti a ochrany súkromných údajov je tento krok od Instagramu veľmi rozumným riešením.

Skrývanie počtu likes

Už istý čas prebieha test, kedy Instagram v rôznych regiónoch prestal ukazovať presný počet likes na príspevkoch. Už dlhší čas sa vedú debaty o tom, ako sociálne siete ovplyvňujú psychiku mladých ľudí. Jedným z hlavných stresových faktorov je práve počet likes, ktoré na príspevku človek získa. Pre mnohých sú sociálne siete pomôckou na porovnávanie sa s ostatnými. Ak to skombinujeme s tým, že práve vysoký počet likes je dnes znakom popularity, nie je prekvapujúce keď sa ľudia stresujú kvôli nízkemu počtu srdiečok pod ich fotkou. „Urobíme rozhodnutia, ktoré uškodia biznisu, ak pomôžu dobrému pocitu a zdraviu ľudí,“ vyjadril sa na túto tému Adam Mosseri, vedúci Instagramu.

Na druhej strane ale stoja podnikatelia a influenceri, pre ktorých je počet likes na príspevkoch jedným z najdôležitejších čísel. Práve na základe tohto údaju totižto vznikajú spolupráce, ale aj na to má Instagram odpoveď. Sociálna sieť totižto ponúka okrem bežného účtu, aký pravdepodobne máte aj vy, možnosť založenia tzv. business (firemného) účtu. Jedna z jeho výhod je aj Instagram Insights, kde používateľ nájde kompletný prehľad o svojich príspevkoch a ich štatistikách. Znamená to, že značka hľadajúca partnera na reklamnú spoluprácu bude odkázaná na údaj o počte likes, ktorý sa daná osoba rozhodne napísať. Stále je tu avšak možnosť pozrieť si celý zoznam ľudí, ktorí na príspevky dali like, alebo sa orientovať podľa údajov ako počet komentárov a followerov.

Aplikácia Threads

Ako bolo spomenuté v úvode, Instagram sa rozhodol vytvoriť lepšie prepojenie medzi vami a ľuďmi, ktorých považujete za blízkych a dôveryhodných. Prvým krokom k tomuto cieľu bolo predstavenie funkcie umožňujúcej vybrať používateľov, ktorí budú vidieť vaše Stories. Aplikácia Threads pracuje s tým istým zoznamom ľudí, ale posúva to na úplne novú úroveň.

Základom Instagram Threads je komunikácia štýlom Snapchatu, teda obrázky a krátke videá. Po spustení aplikácie sa automaticky zapína foťák a dvomi kliknutiami môžete kamarátom posielať správy. Môžete ich posielať individuálne, celej skupine Blízki priatelia, alebo vami vybranej skupine spomedzi nich. Zaujímavá je aj funkcia Auto Status, ktorá zaznamenáva údaje o stave batérie, polohe a rýchlosti vášho zariadenia. Tie následne ukazuje vašim blízkym priateľom, aby mali približný prehľad o tom, čo práve robíte. Nebojte sa, neukazuje im kde presne ste, ale napríklad zobrazí že ste v reštaurácii a nabíjate si mobil. Samozrejme, táto funkcia sa dá vypnúť ak by ste mali zlý pocit zo sledovania.

Správy sú prepojené aj s Instagram Direct, takže ak vaši priatelia nemajú Threads, nie je to problém. Zatiaľ ale neočakávajte možnosť zdobenia fotiek pomocou nálepiek alebo emojis, lebo funkcie sú obmedzené na kreslenie a písanie textu. Avšak je možné, že v ďalších updatoch uvidíme aj tieto doplnky.

Označenie partnerstva

Vďaka obrovskému počtu používateľov sa sociálne siete stali výborným nástrojom na šírenie reklamy. Spoločnosti preto spolupracujú s influencermi a známymi osobnosťami, ktorých príspevky majú najväčší dosah. Práve pre nich bol vytvorený nový Branded Content Tool, teda nástroj pre spravovanie sponzorovaného obsahu. Vďaka nemu môžu tvorcovia obsahu jednoduchšie oznámiť followerom, že ide o zaplatený príspevok, ale aj podnikatelia získavajú lepší prehľad o svojej reklamnej kampani. Bežného používateľa sa to týka iba natoľko, že v sponzorovanom príspevku uvidí tag: „Platené partnerstvo s (názov spoločnosti).“

Pre možnosť označenia partnera je potrebné najprv získať od daného účtu povolenie. To slúži pre ochranu značky, ktorú vďaka tejto funkcii nebude môcť vo svojom príspevku označiť každý. Najprv musia schváliť súhlas, ktorý si viete vyžiadať cez „Nastavenia“, „Business settings“ a kolónku „Require Approvals“ treba zapnúť. Následne môžete vyhľadať partnerský účet, s ktorým spolupracujete.

Keď prejdete procesom schvaľovania, môžete ako tvorca obsahu začať pridávať príspevky. Ak chcete označiť spoluprácu v klasickom príspevku, kliknite na obrazovke, kde sa dajú označiť priatelia a pridať poloha, na „Rozšírené nastavenia.“ Tam nájdete možnosť „Označiť Business Partnera“ a po kliknutí na ňu sa zobrazí zoznam s možnosťou vyhľadávania. Ak sa po napísaní mena partnerského účtu daný profil zobrazí, ale nie je možné ho označiť na príspevku, nastala chyba pri žiadaní o schválenie a musíte sa vrátiť k prvému kroku.

označenie partnerstva instagram novinkyAk chcete pridať sponzorovaný príspevok na Stories, prejdite do panelu nástrojov po spravení fotografie alebo nahraní videa, ale ešte pred uverejnením. Kliknutím na ikonu odkazov sa prenesiete na obrazovku podobnú nastaveniam, kde opäť nájdete možnosť „Označiť Business Partnera.“ Tu môžete označiť profil spoločnosti, s ktorou spolupracujete, alebo niektorí influenceri aj možnosť pridať URL link. Ak vás zaujíma presný postup aj s obrázkami, nájdete ho na tomto linku.

Pri označovaní ale musíte pamätať na to, že Instagram myslel aj na zneužívanie funkcie označovania partnerov v príspevkoch. Keď je pridaný príspevok, v ktorom ich niekto označí, dostanú upozornenie prostredníctvom Facebooku, Instagramu a aj Instagram Direct v prípade že sú označení v Stories. Následne je pre nich odstránenie tagu z fotografie alebo videa iba otázkou niekoľkých kliknutí. Okrem toho majú aj podrobný prehľad o dosahu ich reklamných kampaní – v prípade Stories sa im zobrazí iba na 14 dní. Ak sa jedná o príspevok do feedu, majú k štatistikám prístup navždy.

 

nákup slovenských followerov