Ako funguje algoritmus Instagramu v roku 2019 ?

Ako funguje algoritmus Instagramu v roku 2019

Ako funguje algoritmus Instagramu v roku 2019 ?

Ako funguje algoritmus Instagramu v roku 2019 ? 2100 1400 Evolum.sk

[vc_row scroll_header_style=“light“][vc_column][vc_column_text]Táto otázka neustále spôsobuje množstvo zmätku . Zdá sa , že Instagram začal tvrdo bojovať voči množstvu falošných účtov a podnikať kroky voči umelému trafficu po Júnovej aktualizácii. V súčasnosti neexituje známka toho , že Instagram sa plánuje vrátiť späť ku chronologického radeniu príspevkov vo vašom feede. Aktuálne Instagram sťažuje možnosti ako získať  nových sledovateľov ale aj možnosť lepšej angažovanosti .

Predtým než sa zameriame ako algoritmus Instagramu , tak si najskôr objasníme ako funguje model Instagramu na jej pozadí a aké zmeny sa udiali.

Ako sa v roku 2019 zmenil algoritmus Instagram?

Pôjdeme rýchlo do súčasnosti. V januári 2019 Instagram uznal rastúci záujem verejnosti o ich algoritme a prerušil mlčanie v sérii príspevkov vo svojich Tweetoch.

Konkrétne uviedol, že to, čo sa objaví ako prvé vo vašom informačnom kanáli, je primárne založené na vašej vlastnej činnosti.

Twitter a nový algoritmus

 Čo je teda obchodným cieľom spoločnosti Instagram?

Twitter3

Na prelome mesiacov máj a jún sa niesol v znamení obmedzení a blokovaní botov . O podrobnej situácii sme vás informovali v sekcii aktualizácie.

Čo je teda obchodným cieľom spoločnosti Instagram?

Podobne ako facebook a iné platformy sociálnych sietí aj Instagram je živený reklamou od inzerentov. Instagram je optimalizovaný ,tak aby vám zobrazoval príspevky , ktoré sa vám môžu páčiť . Vychádza z vašej aktivity , či už v aplikácii , na facebooku alebo pomocou súborov cookies. Teraz si spojte tri premenné – mobilné zariadenie + obsah , ktorý sa vám páči + čas strávený používaným aplikácie. To znamená pre spoločnosť , čím dlhšie strávite čas na Instagrame , tým viac vám dokážu zobraziť reklám od inzerentov .

Ako môžete už tušiť , algoritmus je navrhnutý , tak aby udržiaval používateľov aktívnych (čo najdlhšie ako je len možné , každý krát čo len otvoríte aplikáciu). Verte tomu alebo nie, algoritmus neustále monitoruje záujmy 1+ miliardy používateľov na Instagrame. Pokiaľ sa vám zobrazujú príspevky ,ktoré sa vám páčia , tak stále chcete vidieť viac a viac. Nepripomína vám to podobný efekt ako v kasíne ?

Instagram vždy analyzuje vaše chovanie a záujmy ďalších užívateľov . Zobrazí vám určitú vzorku obsahu , pokiaľ sa vám páči vyhráva tým , že získal vašu pozornosť . Ak nevyhrá ,tak stráca pozornosť užívateľov a v konečnom dôsledku zatvorenie aplikácie. Instagram stratil chronologické radenie príspevkov a začal vám ukazovať najskôr príspevky , ktoré sa vám páčia alebo sú v súlade s vašimi záujmami . Toto však často viedlo k tomu , že zobrazoval tie isté alebo podobné príspevky – tu už klesá záujem.

3 rozhodujúce faktory algoritmu Instagramu, ktoré vytvárajú váš feed

#1.Záujem

Algoritmus je navrhnutý tak, aby si prešiel a zanalyzoval záujmy používateľov z minulosti, tak aby mohol predpovedať s akým sa s najväčšou pravdepodobnosťou stretnete.

Algoritmus sa zaoberá faktormi ako napríklad:

  • Aký obsah sa vám páči
  • Čo komentujete
  • Profily, ktoré sledujete
  • Ktoré hashtagy sledujete
  • Príbehy, ktoré sledujete
  • Príbehy, na ktoré reagujete alebo sa s nimi zaoberáte
  • S kým si píšete v správach
  • Na ktoré reklamy kliknete

Zoberme si príklad – ak si prezeráte často a vytvárate interakciu s príspevkami , ohľadom módy tak očakávajte , že vám Instagram bude servírovať podobné príspevky . Alebo môžete vytvárať obsah , ktorý tvoria hashatagy s motívom módy.

#2.Vzťahy

Ďalej na rade je váš vzťah s ostatnými používateľmi na Instagrame.

Algoritmus Instagramu sa zameria na:

  • Ako často sa pozeráte na profil vašich sledovateľov
  • Píšete si často správy ?
  • Označujete sa navzájom v príspevkoch alebo komentároch?
  • Ukladáte si navzájom obrázky?
  • Ako dlho sledujete navzájom príbehy?

Čím lepší je váš vzťah s iným používateľom, tým vyššia je priorita Instagramu, ktorá zobrazuje vaše príspevky tomuto používateľovi alebo naopak. Preto je dôležité mať úzke vzťahy s vašimi followermi, aby vám Instagram vždy zobrazoval príspevky o ktorých vie , že sa vám budú páčiť. Tu vzniká viac angažovanosti vo vašom profile.

#3.Novinky

 Nakoniec vám algoritmus Instagramu umiestni nový obsah na vrchol vášho feed namiesto starého obsahu. Toto nie je také dôležité ako vaše záujmy a vzťahy, ale je dôležité vedieť to. Pokiaľ má Instagram možnosť zobrazí vám novší obsah tak aby si udržal pozornosť.

Ako získať „vysoké organické skóre“ pre Instagram ?

Ako získať „vysoké organické skóre“ pre Instagram ?

Tu môžeme dlho diskutovať , preto si zoberieme tri hlavné faktory na pod kategórie tak aby sme podrobnejšie pochopili algoritmus vo náš prospech. Vysoké skóre môže znamenať aj to , že Instagram verí , že váš profil ľudia majú radi a radi ho objavujú.Priaznivé vysoké skóre pre Instagram možno zlepšiť alebo môže znamenať :

  • Engagement alebo angažovanosť (množstvo lajkov a komentárov)
  • Označené inými používateľmi
  • Uloženia príspevkov
  • Ľudia, ktorí zdieľajú váš obsah v príbehoch alebo v správach
  • Mať určité alebo veľké množstvo followerov
  • Postupné pridávanie príspevkov
  • Čas strávený v aplikácii.

Ako získať „vysoké organické skóre“ pre Instagram

Podľa tejto infografiky už to môžeme zhrnúť – vytvárajte obsah , ktorý bude zaujímať vašich followerov a strávia pri ňom dostatok času. Instagram uprednostňuje a zvýhodňuje používateľov , ktorý sú aktívny a aktívnejší , pretože môže zobrazovať im viac reklám. To znamená pre neho väčší profit. Do hry vstupujú aj iné profily , ktoré tak úplne nesledujete. Pokiaľ máte kvalitný pútavý obsah a veľké množstvo followerov , tak máte obrovskú šancu , že sa váš príspevok ocitne v Explore feede . Tu ho dokážu objaviť aj ľudia , ktorých priamo nesledujete , čo môže znamenať rast profilu .

Stratégie a taktiky ako dobiť algoritmus Instagramu v roku 2019

Nie je to žiadne tajomstvo , že vaše príspevky uvidí len určité percento vašich followerov . V priemere to zvykne byť 7 až 10% . Tento fakt a nové zmeny môžu byť veľmi frustrujúce pre nových užívateľov , miestne alebo malé podnikania . Ponúkneme vám zopár taktík a postrehov ako používanie alebo marketing na Instagrame využiť vo svoj prospech aj napriek týmto faktom , ktoré musia hrať v prospech mnohých užívateľov , ktorý nevlastnia profily s obrovským počtom followerov a stovkami príspevkov.

#1.Obsah a jeho kvalita.

Snažte sa pridávať kvalitný obsah , pokiaľ možno len tie najlepšie fotky alebo videá. (Nič nové) Áno ale aj nie. Pridávajte len svoje najlepšie fotky v určitej časovej postupnosti. Kvalitný obsah ide ruka v ruke v zobrazovaním . Poznáte to – kvalitné fotografie , dych berúce farby alebo krajiny , ktoré si pýtajú už len interakciu v podobe napríklad lajku alebo komentára. Pozrite sa na úspešné profily vo vašom Explore feed a analyzujte typ obsahu, ktorý odovzdávajú – pozrite sa na tému, farby, úpravy, titulky, hashtagy atď.

Okrem iného sa zamerajte a snažte sa postrehnúť jednu skutočnosť a tou je postupné pridávanie. Analyzujte pomocou štatistík pomocou business profilu , kedy je vaše publikum najviac aktívne a vtedy mu pridávajte obsah. Držte sa záujmov a jednotného obsahu . Ľudia si budú prezerať a scrollovať vaším profilom – pridávate pravidelne obsah , ktorý je pútavý (vytvárate záujem). Pokiaľ konzistentne pridávate obsah pre svoj Instagram vytvárajte tým aj angažovať , čo je signálom pre algoritmus. Ak však pridávate fotky pravidelne v časovom intervale jeden až dva krát za deň a nasledujúci týždeň pridáte jeden príspevok , tak tento model sa Intagramu nebude príliš páčiť . Môžete stratiť followerov a klesá váš engagement. Zhrnutie je : vytvárať pútavý obsah a pridávať ho pravidelne v prirodzených intervaloch. Aj keď sa rozhodnete iba raz za 3 dni, bude odmenený – ide o určitý vzor stáleho dobrého obsahu.

#2.Vzľahy

Je známe , že ak sa často vyjadrujete k príspevkom pomocou komentárov vytvárate angažovanosť . Angažovasť môžete vytvárať aj pomocou direct správ alebo pomocou označovania v príspevkoch . Dávate signál, že ide o aktívny profil , ktorý chce rásť. Odporúčame v tomto kroku odpovedať na správy , komentáre či príspevky . Algoritmu hovoríte o vzťahoch . Zapnite si notifikácie pokiaľ vám niekto napíše komentár a pokiaľ sa vám nechce reagovať odmeňte jeho komentár aspoň lajkom.

direct instagram správy na faceookuPokiaľ nie ste priamo na telefóne dokážete reagovať na komentáre aj cez desktop. Stačí si prepojiť účet na Instagrame s Facebook stránkou a dostanete sa ku svojím správam. Rozdelenie vašej pozornosti medzi platformami na posielanie správ Facebook a môže byť časovo náročné a ťažko monitorovateľné. Teraz budete môcť rýchlo odpovedať na komentáre a otázky z jedného miesta!

#3.Instagram vie koľko času strávite v aplikácii.

 

 

Čas strávený na Instagrame

Instagram a facebook vie o vás veľké množstvo informácii. Mnoho užívateľov má aj k dispozícii funkciu strávený čas . Pomocou tejto funkcie dokážete obmedziť alebo monitorovať koľko denne ste strávili času používaním Instagramu. Znova sa tu opakuje určitý model , pri ktorom dokážete byť odmenený .

#4.Odmeny za nové „vychytávky“

IG TV a novinky Instagram

Experimentujte so všetkými novými funkciami. Keďže algoritmus Instagramu uprednostňuje častú angažovanosť a aktivitu. Dáva vám podnet na to, aby ste boli odmenení aj za používanie všetkých nových funkcií platformy! A keďže algoritmus berie do úvahy všetky interakcie – nielen swipe dopredu alebo dozadu, ale aj interakcie so samolepkami, hlasovaním, ankety, kvízy alebo zasielaním odpovedí na nálepku otázok. Zoberme si príklad používateľa ,  čím viac reaguje a angažuje s vašimi príbehmi stories , tým ich bude posielať Instagram do popredia v radení. Naopak pri užívateľovi , kde príbehy posuniete dopredu , tak algoritmus presunie tieto príbehy do úzadia .

Dostávame sa aj k téme IGTV. Instagram sa snaží už dlho pretlačiť a propagovať svoju vlastnú video platformu a konkurovať napríklad Youtube. Použite IGTV náhľad videa vo vašich príspevkoch na zvýšenie angažovanosti. Pred časom bolo možné sledovať videa len priamo v IGTV , čo spôsobovalo ťažšiu dostupnosť a interakcie pri vašich videách. Teraz môžete zdieľať video respektíve vytvoriť minútový náhľad videa priamo vo vašom profile.

Teraz ste pripravení prevziať výhodu nad novým algoritmom Instagramu vo svoj prospech ?

Ako teda funguje algoritmus Instagramu ? Táto otázka už nemusí byť obrovským otáznikom. Je tu ešte veľa spôsobov, ako dokážete vytvoriť spojenie zákazníkov alebo followerov s vaším profilom, bez toho aby museli investovať výhradne do reklamy. Radi by sme však od vás počuli názor. Videli ste pokles miery angažovanosti z dôvodu aktualizácie algoritmu Instagramu? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][movedo_divider padding_top=“30″ padding_bottom=“30″][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text text_style=“subtitle“]

Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním.

[/vc_column_text][movedo_social social_facebook=“yes“ social_twitter=“yes“ social_linkedin=“yes“ social_pinterest=“yes“ icon_size=“small“ icon_shape=“round“ shape_color=“white“][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row padding_top_multiplier=““ padding_bottom_multiplier=““][vc_column][movedo_modal modal_id=“newsletter“][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/4″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/2″][movedo_title heading=“h1″ increase_heading=“140″]Prístup k exkluzívnemu obsahu.[/movedo_title][movedo_title heading=“h2″ increase_heading=“120″]Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.[/movedo_title][movedo_empty_space][vc_column_text]
[/vc_column_text][movedo_empty_space][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/4″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/movedo_modal][/vc_column][/vc_row][vc_row section_type=“fullwidth“ padding_top_multiplier=““ padding_bottom_multiplier=““ columns_gap=“none“][vc_column column_custom_position=“yes“ position_top=“2x“ tablet_landscape_column_positions=“none“ tablet_portrait_column_positions=“none“ mobile_column_positions=“none“ heading_color=“light“ clipping_animation=“clipping-left“ css=“.vc_custom_1554114338054{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 30px !important;padding-right: 60px !important;padding-bottom: 30px !important;padding-left: 60px !important;background-color: #f9224b !important;}“ font_color=“#ffffff“][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/2″ tablet_width=“hide“ tablet_sm_width=“hide“ mobile_width=“hide“ css=“.vc_custom_1518261848902{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;}“][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/2″ tablet_width=“1″ tablet_sm_width=“1″ css=“.vc_custom_1518261853593{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;}“][movedo_callout title=“NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.“ heading=“h5″ animation=“grve-fade-in“ animation_duration=“slow“ button_text=“ODOBERAŤ“ button_color=“white“ button_size=“large“ button_shape=“round“ button_shadow=“small“ button_link=“url:%23newsletter|||“ button_class=“grve-modal-popup“][/movedo_callout][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row heading_color=“light“ bg_type=“color“ padding_top_multiplier=“4x“ padding_bottom_multiplier=““ font_color=“#e0e0e0″ bg_color=“#000000″][vc_column tablet_width=“hide“ tablet_sm_width=“hide“ mobile_width=“hide“][movedo_empty_space height_multiplier=“2x“][/vc_column][vc_column][movedo_title heading_tag=“div“ heading=“link-text“ margin_bottom=“0″]Potrebujete pomôcť?[/movedo_title][movedo_title heading=“h2″]Kontaktujte nás[/movedo_title][/vc_column][vc_column tablet_width=“hide“ tablet_sm_width=“hide“ mobile_width=“hide“][movedo_empty_space][/vc_column][vc_column width=“1/3″ css=“.vc_custom_1577702368358{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“ font_color=“#ffffff“][movedo_empty_space][movedo_single_image image_mode=“medium_large“ image=“17657″ align=“left“][vc_column_text]Tel: +421 944 625 143 Email : podpora@evolum.sk Messenger : http://m.me/evolum.sk WhatsApp : +421 944 625 143[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″ css=“.vc_custom_1518259946395{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“][movedo_empty_space][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/2″][vc_column_text]WEBSTRÁNKY SLUŽBY BLOG REFERENCIE KONTAKT[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/2″][vc_column_text]CENNÍK OBCHODNÉ PODMIENKY NEWSLETTER COOKIES OSOBNÉ ÚDAJE[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][movedo_empty_space][/vc_column][vc_column width=“1/3″ heading_color=“light“ css=“.vc_custom_1660313244432{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“ font_color=“#ffffff“][movedo_empty_space][movedo_social_links icon_color=“white“ facebook_url=“https://www.facebook.com/evolum.sk“ instagram_url=“https://www.instagram.com/evolum.sk/“ linkedin_url=“https://www.linkedin.com/company/12981377″ whatsapp_url=“https://wa.me/00421944625143″][movedo_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=“color“ columns_gap=“none“ equal_column_height=“equal-column“ font_color=“rgba(255,255,255,0.47)“ bg_color=“#000000″][vc_column vertical_content_position=“bottom“ css=“.vc_custom_1577705757906{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“][vc_row_inner][vc_column_inner width=“2/3″][movedo_empty_space][vc_column_text css=“.vc_custom_1701952884087{padding-bottom: -2px !important;}“]Copyright© 2018-2024 by Evolum. Všetky práva vyhradené.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]
[vc_row section_type=“fullwidth“ padding_top_multiplier=““ padding_bottom_multiplier=““ columns_gap=“none“ equal_column_height=“middle-content“][vc_column tablet_width=“1″ column_fullheight=“fullheight“ tablet_landscape_column_fullheight=“false“ tablet_portrait_column_fullheight=“false“ mobile_column_fullheight=“false“ heading_color=“light“ css=“.vc_custom_1611926408666{background-color: #000000 !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}“ font_color=“#ffffff“][movedo_empty_space height_multiplier=“6x“][movedo_empty_space height_multiplier=“6x“][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“100″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]BLOG[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“125″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]KONZULTÁCIA[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“100″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]KONTAKT[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“150″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]POZRIEŤ SA NA FACEBOOK[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“150″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]POZRIEŤ SA NA LINKEDIN[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“150″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]NAPÍSAŤ SPRÁVU NA WHATSAPP[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ align=“center“ margin_bottom=“0″]+421 944 625 143[/movedo_title][movedo_empty_space height_multiplier=“3x“][movedo_empty_space height_multiplier=“3x“][/vc_column][/vc_row]
Používaním stránok Evolum.sk súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
Viac informácii