Často vidíte a prezeráte si úžasné obrázky a príspevky na Instagrame ? Počuli ste príbehy, o tom, že ľudia sú dokonca platení za cestovanie, sponzorovaní mnohými značkami ?
Je to už osem rokov, odkedy bola aplikácia prvýkrát predstavená verejnosti. Za celú dekádu sa stal treťou najobľúbenejšou platformou sociálnych médií na svete . Dennodenne patrí k častým skloňovaným slovom nielen u mladšej generácie.
Instagram ako bol jeho pôvodným zámerom vytvoriť aplikáciu pre rýchle zdieľanie príspevkov medzi priateľov a rodinu , dnes už môže ponúknuť aj možnosť propagácie, zviditeľnenia ba dokonca aj zárobku . Napriek tomu , že aplikácia sama o sebe nie vstavaná neponúka respektíve funkcie ,ktoré by priamo umožňovali túto možnosť premeniť napríklad počet lajkov či followerov za určité ohodnotenie . Existuje tu však veľké publikum , určitý dosah a ovplyvňovanie ľudí z ktorého sa neskôr vyvinulo kontroverzné slovíčko influencer. Toto slovíčko ľudia , buď majú radi alebo ho druhej strane kritizujú. Práve spomínaný dosah a možnosť so skupinou sledovateľov ovplyvňovať cielené publikum je to , po čom môžu firmy ako možnosť propagácie svojej služby či produktu siahnuť.
Koľko potrebujete followerov ?
Ak si myslíte , že počet vašich followerov je kľúčová metrika pre možnosť spolupráce a čím viac followerov na vašom účte máte tým lepšie , tak príde pre vás sklamanie , pretože nie je to úplne pravda .
Získať tisícky no dokonca aj stotisíc followerov na váš účet nie je až také zložité ako si myslíte . Dokážete si v priebehu pár dní zakúpiť fejkových sledovateľov či dokonca aj lajky a komentáre tak aby ste na prvý pohľad ukázali váš profil v obrovských číslach . Tu nastáva problém . Ako tieto účty botov dokážu komunikovať a vytvárať prirodzené interakcie s vaším obsahom ? Instagram to dobre vie , a preto prišiel nedávno s aktualizáciou a začal uprednostňovať užívateľov , ktorý organicky trávia svoj čas v aplikácii a vytvárajú skutočné interakcie . Tento rýchly spôsob získania fame na Instagrame sme už v minulosti rozberali v článku.
Skutočná sila sociálnych médií a nie len Instagramu je v angažovanosti. Fanúšikovia, ktorí zdieľajú vaše príspevky, pravidelne komentujú, označujú v nich svojich priateľov. Toto je jeden dôvod z mnoha, prečo dokáže mať reklama určitého produktu v profile na Instagrame určitý význam.
Ako sa pozerať na Instagramový profil ?
Prečo určité profily sú zaujímavé, dostávajú ponuky pre spoluprácu alebo umiestnenie reklamy a iné nie ? Pokiaľ však máte na vašom Instagramovom určitú záujmovú skupinu ľudí – followerov , ktorých dokážete motivovať k predaju , tak váš profil sa môže stať atraktívny pre spolupráce nejakej spoločnosti.
Spôsoby ako sa dá zarobiť alebo privyrobiť si prostredníctvom Instagramu
Dobre , takže pokiaľ máte základňu verných sledovateľov môžete získať spolupráce alebo ísť vlastnou cestou a inzerovať sami na svojom instagramovom profile. Zameriame sa ,aké sú možnosti zárobku a ukážeme vám zopár príkladov.
Instagram je vizuálnou platformou pre marketing tu je zopár možností ako získať určitý zárobok :
- Sponzorované príspevky pre značky , pre ktoré váš profil môže poslúžiť ako médium pre oslovenie publika.
- Mohli by ste byť značka alebo služba a predávať svoje výrobky vo fyzickej alebo digitálnej forme.
- Môžete predávať aj pokiaľ nevlastníte spomínané produkty formou affiliate
Mnohí nadšenci tejto platformy vždy hľadajú nové spôsoby, ako zarobiť peniaze z Instagramu.
1.Sponzorované príspevky
Dostávame sa ku slovíčku influencer (bez toho či sa jedná o kladný postoj alebo záporný)
Ako kto je Influencer :
Ide o osobu , ktorý má svoje publikum zabehnuté a ho dokázať presvedčiť , viesť rôzne debaty , prezentovať názory a či byť určitým prínosom. V podstate dnes ním vďaka sociálnym sieťam dokáže byť takmer každý , kto má pripojenie k internetu a určitú schopnosť prezentácie seba . Preto množstvo ľudí sa pozerá a označuje týchto ľudí aj v negatívnom zmysle slova. Takáto osoba alebo skupina influencerov má určitý vplyv. Možno ho definovať tým , že má určité spomínané publikum , ktoré sa nemusí vyskytovať len na Instagrame alebo môže byť napríklad na YouTube. V rámci svojej oblasti záujmu a špecifikácie sa snaží zameriavať na konkrétne témy napríklad z oblasti cestovania či blogovania napríklad o móde. Spojením opísaných osôb vzniklo aj odvetvie influencer marketingu.
Späť ku sponzorovaným príspevkom. S daným statusom influencer máte možnosť predstaviť a inšpirovať k nákupu svojich sledovateľov . Sledovatelia majú v nich určitú dôveru , ktorú si postupne vybudovali. Pokiaľ si značka dohodne opísanú spoluprácu , spomínaný influencer má za úlohu vytvoriť a zakomponovať do svojho obsahu propagovaný produkt. V tomto procese sa mnoho krát však stáva , že s pribúdajúcim množstvom spoznávaných príspevkoch sa to prestane páčiť vaším sledovateľov . Preto je dôležité nenúteným spôsobom propagovať a prezentovať.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
2.Predávať fyzické produkty
Môžete predávať akékoľvek fyzické produkty , ktoré sami vyrábate alebo nakupujete od svojich dodávateľov. Je tu možnosť viesť vlastný predaj prostredníctvom Instagramu. Na Instagrame je možné zosynchronizovať vaše fyzické produkty a priamo ich označiť v príspevkoch alebo príbehoch Stories. Dokonca podľa najnovších informácií okrem tejto funkcie Instagram plánuje zaviesť aj možnosť priameho nákupu v aplikácií.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
3.Predávať nefyzické (digitálne) produkty
Budujete osobnú značku , pripravujete kurz , či máte v ponuke ebook na predaj . Aj toto sú možnosti , pre ktorý môže Instagram poslúžiť ako nástroj pre propagáciu. Pomôžte svojmu publiku , tým že ovládate určité zručnosti . Vytvorte si pútavý profil tak aby ste viedli a publikum malo motiváciu kliknúť na vašu webovú stránku umiestnenú v BIO popise.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
4.Affiliate predaj
Mnohé značky a firmy predávajú svoje výrobky a zvyšujú svoj predaj pomocou affiliate. V tomto prípade daný produkt alebo službu nemusíte vlastniť len odnesiete si svoju percentuálnu províziu z predaja . Pre lepšie pochopenie spomínaného spôsobu zárobku si rozoberieme príklad.
Jedným s populárnym spôsobom využívania affiliate marketingu spojením s Instagramom najmä v zahraničí je program giganta Amazonu . Zapojíte sa do ich partnerského programu a získavate províziu z predaja. Na svojom Instagrame propagujete obsah s domácimi zvieratami . Na miesto odkazu webovej stránky umiestnite link na webovú stránku. Daná stránka bude obsahovo zameraná napríklad s hodnotením produktov pre zvieratká . Pokiaľ užívateľ sa preklikne z webu pomocou špeciálneho umiestneného linku na web Amazonu a nakúpi produkt vy si odnášate províziu z predaja.
Affiliate predaj nemusí fungovať pomocou spomínaného príkladu s webom ale pomocou kupónu a osobného kódu . V spozorovanom odkaze umiestnite do popisu jedinečný kód. Vďaka unikátneho kódu bude predajca vedieť , že ste mu sprostredkovali predaj .
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
5.Súťaže
Možno súťaže a rozdávanie produktov neprinášajú pre vás priame ohodnotenie . Zdieľajte súťaže a rozšírte si svoje publikum na Instagrame . Týmto spôsobom môžete dopomôcť propagácii produktu a zvýšeniu predaja . Zamerajte sa na správne zakomponovanie súťaže tak aby bola v súlade s pravidlami Instagramu a Facebooku.
Pohľad z druhej strany a zhrnutie
Či už sa rozhodnete v budúcnosti rozhodnete pre affiliate predaj v článku sme priblížili a ukázali zopár príkladov , že možnosti ako zarobiť na Instagrame sú . Úspech a obrovský zárobok však možno neprichádza po založení profilu a pridaním niekoľkých príspevkov do aplikácie a dúfať , že si niekto klikne na váš odkaz v popise. Vyberte si si spôsob , ktorý vám môže vyhovovať , inšpirujte sa od ostatných .