Zaujímate sa o marketing či sociálne siete? Tak ste pravdepodobne zachytili správu o tom, ako Instagram redukuje alebo znižuje neoprávnenú aktivitu, ktorá vyšla v pondelok 19. novembra. Túto správu zdieľali aj mnohé veľké siete ako CNN či Forbes. Neskôr sa k nim pridali ďalšie e-commerce marketingové magazíny zo Slovenska či zahraničia.
Aké je však tá pravá skutočnosť či dôvody? Je to zároveň aj koniec služieb Instabreakfast?
O čo ide ?
Instagram chce obmedziť falošné účty, lajky a komentáre tým, že ich aktívne odstráni. Akýkoľvek falošný lajk a follower, ktoré využívajú aplikácie tretích strán na získanie väčšej angažovanosti, bude teraz odstránený z dôvodu porušenia podmienok používania platformy Instagram, ktoré spoločnosť oznámila.
Spoločnosť Instagram tvrdí, že vytvorila tzv. machine-learning systém – ktorý pomôže určiť a vyhodnotiť, či dané účty využívajú podvodné aplikácie a automaticky odstráni ich angažovanosť. Akékoľvek účty označené z aplikácie tretích strán na zvýšenie popularity tak budú v rámci Instagram upozornené na to, že ich falošné lajky a komentáre boli odstránené. Tiež by sa mala zobraziť výzva na zmenu ich hesla v prípade, že aplikácie tretích strán rušia bezpečnosť Instagramového účtu. Hoci spoločnosť Instagram dlhodobo odstraňuje falošné účty, predtým nepodnikla žiadne kroky proti falošným záľubám. Podľa tlačovej správy spoločnosti platforma plánuje v nasledujúcich týždňoch prijať viac opatrení v boji proti falošnej aktivite.
Takto by malo vyzerať dané oznámenie.
Takže, ak uvidíte účty Instagram s veľkým poklesom followerov, je to preto, že sledovatelia boli falošní. Takto nejako by to malo podľa oznámenia Instagramu fungovať. Jednou veľkou otázkou však je, či Instagram bude naozaj silnejší než služby alebo aplikácie tretích strán, ktoré predávajú falošných sledovateľov .
Rovnako ako v prípade zásahu do robotov na sociálnej sieti Twitter je vylúčenie robotov niečo, s čím si bude musieť poradiť aj Instagram v budúcnosti, ak chce ochrániť integritu s rastúcou popularitou.
Čím sa stáva Instagram ?
Instagram je aplikácia sociálnych médií, ktorá bola spustená v roku 2010 zakladateľmi Kevinom Systrom a Mikeom Kriegerom (aplikácia bola neskôr kúpená spoločnosťou Facebook v roku 2012), čo prilákalo nových používateľov na túto sociálnu sieť.
Pôvodný formát Instagramu bol oveľa jednoduchší ako ten, ktorý vidíte dnes bez mnohých vedľajších funkcií alebo obľúbených stories. Predpoklad na veľkú vec, ktorá prinesie nové trendy v marketingu ba dokonca v živote bežných ľudí, tu stále zostáva rovnaký.
Sila vizuálneho obsahu je pre obchodníkov a súčasný trend čoraz dôležitejšia. Štúdie ukazujú, že vďaka dobrému vizuálu dokáže vyvolať pozornosť či dopomôcť pri rozhodovaní sa počas nakupovania. Štúdie ukazujú 93% prípadov, ktoré pre nákup ovplyvnil vizuál. Vizuálny obsah nie je pre ľudský mozog jednoduchší a rýchlejší ako ten zvukový, ale je to skvelý spôsob, ako si získať a udržať pozornosť. Fotografie tak môžu dopomôcť alebo niekedy aj potopiť celú vašu marketingovú stratégiu.
V posledných dvoch rokoch spoločnosť Instagram prešla mnohými zmenami. Získala miliardu aktívnych používateľov a môžeme ju považovať za najrýchlejšie rastúcu sociálnu sieť súčasnosti.Používatelia v aplikácii pre zdieľanie fotografií strávia v priemere 53 minút za deň, čo už môže mať vplyv na ich život.
Čo bolo pred tlačovou správou a čo sa ešte iné deje ?
Pozrite sa na tento graf s vyznačenými fialovými kruhmi . Tu už môžete tušiť o čo ide.
Zdroj : Yahoo Finance
Vyznačené časti grafu sú práve dni 26. Júla a 19.Novembra .
O prvej udalosti – Facebook akcie klesajú zhruba o 20%, stráca 120 miliárd dolárov. Ide o alarmujúcu hodnotu, kedy firma počas jedného dňa stráca na svojej hodnote.
Po tohtoročnom škandále (Facebook– Cambridge Analytica data scandal), kedy uniklo viac ako 30 miliónov hesiel a dát z facebookových účtov, sa akcie Facebooku snažili spamätať. Ďalej prišli veci, ktoré sa stali 26. júla, nasledoval odchod zakladateľov Instagramu a po ňom sa už dostávame k dátumu 19. november, kedy svet uzrel správu o tom, ako Instagram redukuje nežiadúcu aktivitu. Prišiel čas zmeniť trend a akcionárom znova dať dôvod nepredávať svoje akcie. Tu môžete vidieť, čo sa tu okrem marketingu deje.
Bezpečnosť a služby Instabreakfast – Objednať si službu alebo nie ?
Ak už ste v minulosti využili nejakú aplikáciu alebo službu tretej strany na získanie obrovského počtu lajkov či sledovateľov, tak vám odporúčame prestať používať tieto aplikácie podľa pokynov spoločnosti Instagram a zmeniť heslo podľa odporúčania. O aké aplikácie ide? – Mnoho aplikácií nájdete v obchode Google Play ako napríklad Like Vega, Likes Pumper. Ďalšou možnosťou sú služby SMM alebo panely sociálnych služie , ktoré predstavujú opísané riziko neoprávnenej aktivity z tlačovky Instagramu. Ako tieto služby fungujú, tak tým sa budeme zaoberať neskôr. Rovnako si povieme, prečo nie je vhodné dostať čarovný počet lajkov či tisícky sledovateľov. Pre predstavu si stačí zadať do vyhľadávača SMM panel a zobrazia sa vám služby ako SMM-Heaven alebo Instant-fans. Ak ste v minulosti skúšali obdobné služby a váš Instagram už nie je to, čo býval, potrebujete ho znova nakopnúť. Je možné využiť našu službu pre odstránenie fake užívateľov a zotavenie angažovanosti.
Najlepším spôsobom, ako zlepšiť svoju pozíciu na Instagrame, bude vždy dôsledná a organická angažovanosť. Zaistiť si ju dokážete vlastným pričinením. Treba ponúkať svojim zákazníkom kvalitný obsah, ku ktorému sa budú vracať. Dopomôcť si môžete platenou reklamou alebo investíciou do platformy, ako je Instabreakfast. Daná platforma funguje na inom princípe, mapuje pomocou umelej inteligencie ľudskú činnosť. Okrem toho vám nielen ušetrí viac ako 40 hodín týždenne, ale zaistí aj bezpečný organický rast vášho účtu a vybudovanie silnej komunity.
Ako vždy, pokiaľ máte nejaké problémy, obráťte sa na náš tím podpory, ktorý vám rád odpovie na všetky otázky, ktoré máte.