Každý, kto dennodenne používa Facebook a Instagram, vám povie, že tieto platformy sú odlišné. To je dôvod, prečo toľko používateľov stále používa účty na oboch sociálnych sieťach.Možno už viete, že Facebook vlastní spoločnosť Instagram. Skutočnosť, že najväčšia platforma sociálnych médií na svete je materskou spoločnosťou spoločnosti Instagram, spôsobila to, že ľudia ju vnímajú ako jeden celok.
Majú síce spoločné rysy, ale každá má z marketingového hľadiska jedinečné, silné a slabé, stránky. Stratégie, ktoré perfektne fungujú na Facebooku, sa môžu stať plochou pre inzerentov. Naopak na platforme zdieľania fotografií to môže byť inak.Existujú určité rozdiely medzi týmito dvomi platformami. Ide najmä o rozdiely, ako ich používatelia využívajú na svoju propagáciu. Obe prinášajú so sebou svoje publikum, ktoré sa navzájom líši. Nastáva tu určité predajné zúženie, odlišný spôsob vedenia povedomia až po spôsob ovplyvňovania rozhodnutia o kúpe.
Efektívnosť marketingu
Chcete sa zamerať na peknú vizuálnu stránku? Tak Instagram je vhodnejší pre priamy marketing – zapojenie sa do komunikácie so zákazníkmi, šírenie povedomia, prezentácia nových produktov/služieb, porovnávanie nákupov, budovanie povedomia a vytvorenie príbehu okolo značky. Okrem toho je Instagram elektrárňou demografických skupín mladších ako 30 rokov, najmä pre dospievajúcich.
Facebook na druhej strane zostáva najlepším z hľadiska viditeľnosti so základňou so staršími vekovými skupinami. Stojí tiež za zmienku, že Facebook uľahčuje zúženie používateľov na stránky napríklad tretích strán a dokáže mať podobné črty ako internetový obchod.
Instagram zasa zakazuje zdieľanie odkazov v príspevkoch a komentároch a akékoľvek externé odkazy sa zobrazujú len vo vašom popise. Kroky potrebné na návštevu vašich webových stránok sťažujú vytváranie návštevnosti – pokiaľ sa bavíme o Instagrame, na rozdiel od Facebooku, kde je možné teoreticky vložiť odkaz pod každý príspevok.V zásade sa spoločnosť Facebook snaží viac o interakcie a zdieľanie obsahu s ľuďmi, ktorých poznáte. Štatisticky asi 40% používateľov Facebooku preferuje dôvernejšie a známe kontakty.
Instagram však kladie väčší dôraz na objavovanie a pozorovanie a menej na interakciu – hoci ironicky je ich miera zapojenia interakcie omnoho vyššia než na Facebooku. Najmä pre mladšiu generáciu je Instagram vnímaný ako zdroj štýlov, ideálne miesto na poznávanie nových trendov a objavovanie nových umelcov, ako aj na pozorovanie svojich obľúbených celebrít. Na Instagrame dominujú odvetvia ako móda, krása, dizajn interiérov, architektúra, fotografia a celebrity.Toto robí z Instagramu výborný kanál pre influencer marketing. Používatelia tu aktívne hľadajú odporúčania týkajúce sa produktov, na rozdiel od Facebooku, kde ich aktívne ignorujú.
Ďalšou už spomínanou výhodou Instagramu je angažovanosť zákazníkov. Preto sa v marketingovej oblasti často skloňuje slovo Instagram. Z veľkej miery za to môže algoritmus, ktorý znevýhodňuje používateľov Facebooku. Takmer už ani nevidia bežné organické príspevky svojich priateľov. Instagram má so zákazníkmi skutočnú spätnú väzbu.
Zdroj : socialbakers.com
Facebook verzus Instagram – mobilita a mobilní používatelia.
Je Facebook odlišný v mobilnom a desktopovom riešení prehliadača? Pokiaľ naň pristupujeme cez mobilnú aplikáciu, tak rozdiel je v rozložení tlačidiel, ponúk, celkovom dizajne a možnostiach ovládania. Napokon je to nutnosť – smart telefóny majú oveľa menšie obrazovky ako počítače. Môžete však rovnako skontrolovať aktivitu, čítať a vytvárať príspevky, reklamu prostredníctvom mobilných aj desktopových aplikácií. Mnoho desktopových funkcií Facebooku je už prispôsobených pre mobilné zariadenia. Tiež môžete ľahko pristupovať k aplikácii Messengeru z oboch zariadení. Facebook je teda perfektne optimalizovaný pre stolné, prenosné aj mobilné zariadenia. Treba spomenúť, že k jeho obmedzeniam patrí efektívnosť práce či pristupovanie k variabilným nastaveniam a spravovanie reklamy.
Instagram na druhej strane nemá príliš skúsenosti s počítačom. Vzniká tu niekoľko obmedzení pre desktopových používateľov, keď sa prihlasujú prostredníctvom webového prehliadača. Napríklad v desktopovom rozhraní prehliadača Instagramu nemôžete pridávať fotografie, upravovať existujúce príspevky alebo sledovať príbehy. Instagram je predovšetkým optimalizovaný pre mobilných používateľov, aby okamžite zdieľali zaujímavé okamihy svojho života.
Prečo používať Facebook na propagáciu svojho podnikania?
Facebook si prešiel mnohými zmenami algoritmu za posledné roky až po zníženie organického dosahu pre fanpage. Veľa značiek a používateľov sa obáva, či je Facebook stále pre nich dobrým miestom na propagáciu seba a ich obsahu. Táto sociálna sieť disponuje obrovským množstvom možností inzercie a bohatou užívateľskou základňou na dosah ruky. Facebook má ešte stále čo ponúknuť.
Oslovte obrovské publikum
Na začiatok jeden fakt – Facebook má najväčšie publikum v platforme sociálnych médií s viac ako 2 miliardami aktívnych používateľov mesačne. Toto obrovské číslo je ideálnym riešením pre značky a podniky na zvýšenie ich viditeľnosti a rozšírenie ich dosahu v rámci nového publika. Hoci organický dosah môže mierne klesať, existuje veľa spôsobov reklamy, ako môžete s ním bojovať. Napr. tým, že sa zameriate na skutočných požívateľov a zapojenie svojich sledovateľov.
Facebook má stále celkom konzistentnú užívateľskú základňu vo vekových skupinách od 18 do 34 rokov. Nielen to, ale aj staršie vekové skupiny prípadne skupiny čo dospievajú – čo znamená, že aj napriek tomu, na ktorú vekovú skupinu sa zameriavate, stále máte možnosť ich osloviť na Facebooku.
Predajte svoje produkty
Vzhľadom na to, že spoločnosť Facebook rastie a neustále sa vyvíja, zavádza neustále nové možnosti pre podniky alebo obchod na predaj svojich produktov a služieb. Facebook umožňuje firmám nahrávať produkty priamo z ich webových stránok na svoju Facebook stránku. Užívatelia si môžu ľahko a rýchlo prezrieť produkty a kliknúť na nákup bez toho, aby opustili Facebook.
Získajte viac vďaka reklamám
Facebook má najkomplexnejšiu reklamnú platformu v porovnaní s inými sociálnymi sieťami ako sú napríklad Twitter či Pinterest. Pravdepodobne aj inými reklamným kanálmi vo všeobecnosti.
Platená reklama umožňuje zacieliť vaše publikum v celom predajnom zúžení. Od zvyšovania povedomia o značke videoreklamami, máte možnosť na optimalizovanie návštevnosti webovej stránky, podporu nákupov, inštalácií aplikácií alebo vytvárania potenciálnych zákazníkov. Môžete zacieliť úplne nové publikum podľa demografických údajov, záujmov a správania, alebo zacieliť na návštevníkov svojich webových stránok. Existuje niekoľko rôznych formátov reklamy, aby ste čo najviac využili svoj obsah a zapojili svoje publikum – možnosti sú naozaj nekonečné a návrat môže byť prekvapujúci.
Čo môže spoločnosť Instagram ponúknuť pre vaše podnikanie?
V súčasnosti existuje základňa s viac ako 25 miliónmi profilov na Instagrame, ktorá sa v posledných rokoch rýchlo rozrástla. Marketéri a značky vidia obrovský potenciál, ktoré im Instagram môže poskytnúť. Nielen to, ale každý deň navštívi Instagram 1 miliarda aktívnych používateľov, pričom 70% je tých, ktorí prichádzajú na základe vyhľadávania a nie ako priami followeri. Príležitosť dosiahnuť ciele na tomto kanáli je masívna. Sú tu aj niektoré ďalšie kľúčové výhody na používanie Instagramu pre vaše podnikanie.
Dosiahnite vysokú angažovanosť
Hoci Instagram má stále veľký dosah (po nedávnom zasiahnutí 1 miliardy aktívnych mesačných používateľov), interakcia, ktorá je generovaná z tohto kanála, je bezkonkurenčná akoukoľvek inou sociálnou platformou. Instagram výrazne prevyšuje angažovanosť nad Facebookom.
Keďže Instagram je obľúbený práve medzi mladou generáciou medzi 18-29 rokov, je jasné, že najlepšou príležitosťou na zapojenie tohto publika je prostredníctvom spoločnosti Instagram.
Povedzte príbeh svojej značky
Instagram je skvelý kanál pre značky, ktoré tvorivo prezentujú svoj príbeh a dávajú osobnosť svojmu podnikaniu. Spustenie príbehov spoločnosti Instagram pred 2 rokmi dalo značkám možnosť publikovať „surový“ a neupravený obsah, ktorý dáva publiku exkluzívny pohľad, ktorý sa nedá vidieť nikde inde a je k dispozícii iba na obmedzený čas.
Použite ten správny nástroj pre prácu
Takže, čo je najlepšie pre vašu značku – Facebook alebo Instagram? No, to záleží na vašej značke, účele, efektivite, kde leží vaše cieľové publikum a čo chcete propagáciou dosiahnuť.
Jeden z tisícov príkladov – Povedzme, že váš produkt je objektom túžby, môže to byť oblečenie, obraz alebo bytové doplnky, ktoré chcete predať publiku mladistvých, ktoré sa zaujíma o životný štýl. Instagram môže byť platformou voľby.Na druhej strane, ak vaša značka vyžaduje viac ako len pekný obraz, aby ste skutočne vyjadrili svoju hodnotu, potom by ste mohli lepšie vytvárať hlbší obsah a zdieľať ho prostredníctvom Facebooku.
Nakoniec neexistuje žiadny dôvod, prečo nemôžete robiť oboje. Najlepšou stratégiou pre mnohé značky je udržiavať prítomnosť na obidvoch platformách a používať ich vždy vhodným spôsobom.