Keď sa rozhliadnete okolo seba, pozriete sa na svojich známych, priateľov, rodinu, kolegov a okolie, len ťažko nájdete človeka, ktorý nepoužíva Instagram. Táto sociálna sieť má viac ako jeden bilión používateľov. Nech sú už vaše záujmy akékoľvek, určite si tam nájdete ľudí, ktorí ich s vami zdieľajú. Cestovateľské príspevky, inšpirácie pre vaše bývanie, ľudí a stránky venujúce sa športu, recepty, cviky pre krajšiu postavu, tutoriály na makeup, tipy na nechty, účesy, oblečenie. Príspevky venujúce sa všetkému, na čo si len pomyslíte.
Pre značky či firmy je to dobrá cesta ako spropagovať svoj produkt, pretože sa veľmi ľahko dostane k miliónom ľudí. Doteraz to však malo jednu chybu, Instagram bol sociálna sieť slúžiaca len na propagáciu. Ľudia príspevok videli, ale priamo na Instagrame si ho kúpiť nemohli. To sa však mení. Na Instagrame bude možné produkt už nie len vidieť a zistiť, kde sa dá kúpiť. Budete si ho môcť kúpiť len vďaka pár kliknutiam a dokonca bez toho, aby ste vôbec mobilnú aplikáciu opustili.
Aké má nakupovanie na IG výhody?
Predstavte si, že ráno sedíte v autobuse na ceste do práce. Alebo stojíte vo svojej obľúbenej kaviarni a čakáte na kávu. Pritom si pozeráte Instagram a natrafíte na krásne šaty, o ktorých si poviete, že ich musíte mať. Cez príspevok sa preklikáte na stránku, kde môžete produkt kúpiť, ale nastáva problém. Stránka, na ktorú ste sa dostali je neprehľadná, neviete sa v nej orientovať a prejde vás chuť si tie šaty vôbec kúpiť. Toto bude vďaka priamemu nakupovaniu na Instagrame minulosťou.
Pre predajcov je zas jednoduchšie ponúknuť produkt priamo na svojom instagramovom profile, príbehu, informačnom kanály a nekomunikovať s nimi cez množstvo screenshotov a odpovedať na mnoho otázok okolo kúpi produktu. Predajca sa tiež môže dostať k štatistikám, koľko ľudí príspevok videlo a koľko z nich naň kliklo.
Instagram túto službu nespoplatňuje ani predajcovi nebude odvádzať časť sumy, ktorú zarobil. Namiesto toho si predajca môže nastaviť reklamy na svoj nákupný príspevok.
Aké podmienky musí spĺňať predajca?
Ešte nedávno bola táto možnosť prístupná len pre ľudí žijúcich v Spojených štátoch a iných špecifických krajinách. Funkcia je dostupná už aj na Slovensku a Českej Republike. Aký je teda postup pre realizáciu tejto služby ? Podrobný postup nájdete na oficiálnej stránke facebooku.
Podmienky sú :
- Musíte sa nachádzať v podporovanej krajine pre Instagram shopping. Celý zoznam nájdete tu pomocou prekliku.
- Predávať musíte fyzické produkty.
- Predaj musí byť v súlade s obchodnými podmienkami facebooku.
- Využívať váš instagram ako business účet.
- Prepojený instagram s facebook stránkou.
Postup aktivácie Instagram shopping :
Ak predajca spĺňa všetky tieto podmienky, môže sa rovno pustiť do vytvárania katalógu svojich produktov.Možnosť č.1 je použite Správcu katalógov. Toto je metóda slúži ako vlastné riešenie. Môžete si vytvoriť nový katalóg alebo sa pripojiť k existujúcemu.Ak chcete používať nálepky produktov a označovať (pravdepodobne , čo budete chcieť), vyberte katalóg elektronického obchodu(E-Commerce Catalog).Možnosť č.2: Použite partnera Facebooku. Táto možnosť slúži ak niekto napríklad využíva riešenie shopify svojho webu.
Po prepojení účtu a katalógu prejdite do aplikácie Instagram a zaregistrujte sa v službe Nákupy. Prejdite na nastavenia svojho profilu, klepnite na Firma a potom na Instagram Shopping. Postupujte podľa pokynov, aby ste sa uistili, že je všetko v poriadku, a odošlite svoju žiadosť na kontrolu. Tento proces zvyčajne trvá niekoľko dní, ale niekedy to môže trvať aj dlhšie.
Nakupovanie bez opustenia aplikácie
Pre lepšie porozumenie, aké bude nakupovanie na Instagrame bez toho, aby ste vôbec museli opustiť aplikáciu. Keď kliknete na produkt, objaví sa vám možnosť „Pokladňa na Instagrame.“ Po zvolení tejto možnosti, si môžete pohodlne kúpiť produkt cez aplikáciu. Po prvom nákupe na Instagrame budú platobné a dodacie údaje bezpečne uložené a pri ďalšom nákupe ich nebudete musieť znova zadávať. Znie to dobre, čo poviete?
Od roku 2016 sa Instagram snaží využívať výhody toho, že ľudia stále viac nakupujú online a cez mobil. Podľa nedávnych prieskumov, ktoré si spoločnosť dala spraviť, až 130 miliónov ľudí mesačne, klikne na odhalenie produktových značiek v nákupných príspevkoch. Tieto čísla sa výrazne líšia od čísel, ktoré boli zverejnené v septembri, vtedy to bolo 90 miliónov. Už pred časom Instagram predal funkciu, vďaka ktorej predajcovia mohli ponúkať produkty svojim zákazníkom cez príbehy či informačný kanál. K transakcii však vždy došlo na webovej stránke predajcu, a to sa vďaka tejto novej funkcii a zmení.
Čo robiť pokiaľ sa vám na prvý krát nepodarí a facebook zamietne vašu žiadosť pre Instagram shopping?
Pokiaľ sa vám nepodarí schváliť vašu žiadosť , v prvom kroku odporúčame si preisť obchodné podmienky a bod po bode a preveriť si , či váš obchod spĺňa dané podmienky.Ak máte pocit , že máte všetko v poriadku odporúčame sa odvolať na zákaznícku podporu facebooku.