Pokiaľ vlastníte internetový obchod alebo propagujete nejakú značku, s najväčšou pravdepodobnosťou využívate instagram. Instagram je medzi ľuďmi predovšetkým známy ako sociálna sieť, na ktorej sa komunikuje prostredníctvom obrázkov a videí skôr, ako prostredníctvom textu. A tiež sociálna sieť, kde má obrázok osloviť naraz skupinu ľudí a nie jednotlivca. Rozmýšľali ste však nad tým, že direct message (DM) alebo v preklade priama správa môže byť tiež dobrým nástrojom na rozvoj biznisu? Konkrétnejšie na komunikáciu s klientmi, potenciálnymi klientmi či možnými budúcimi partnermi?
Práve o využívaní direct message za účelom rozšírenia a zatraktívnenia biznisu sa dočítate v tomto článku. Po zavedení GDPR regulácií je instagram jedným z mála priestorov, kde majú značky možnosť priamo osloviť svoje cieľové publikum. Napriek tomu, že to je veľmi šikovný ťah, len málo ľudí vie ako ho využiť v prospech svojho obchodu.
Aký obsah môže byť súčasťou DM?
Že sa prostredníctvom priamych správ dá posielať obyčajná textová správa je asi jasné. DM však ponúka užívateľom instagramu aj ďalšie možnosti, prostredníctvom ktorých sa dá komunikovať:
- Fotografie – pre prípad, že chcete ukázať, ako váš produkt vyzerá,
- Videá – pre detailnejšie zábery na produkt,
- Skupinová komunikácia – v prípade, že chcete poslať identickú správu viacerým ľuďom,
- Hlasová správa a hovor – pre urýchlenú komunikáciu s klientom alebo kolegom.
Automatická odpoveď prostredníctvom DM
Instagram užívateľom biznis účtov ponúka možnosť automatickej odpovede. Účty, ktoré denne zaplavuje hromada správ si môžu pripraviť niekoľko odpovedí, ktoré využívajú pri kontakte s ľuďmi najčastejšie a v nastaveniach aktivovať možnosť rýchlej odpovede. Podľa zadaných kľúčových slov si instragram vyberie, komu ktorú z prednastavených odpovedí pošle.
Odpovedanie na správy priamo z Facebooku
Odteraz reagovať na správy z Instagramu môžete efektívne a rýchlo pomocou priamo z rozhrania facebookovej fanpage. Postačí vám prepojenie Instagram business účtu s facebookovou fanpage. Ku správam z Instagramu sa naefektívnejšie dostanete pomocou deskopového rozhrania správ fanpage , nájdete záložku Instagram direct.
Facebook dávnejšie predstavil možnosť dostávať správy z instagramu a odpovedať na ne prostredníctvom inboxu na facebooku. Novinkou však je – Creator studio, ktoré slúži na organizáciu správ tak z instagramu, ako aj z facebooku a rovnako aj na organizáciu komentárov z oboch sociálnych sietí. Vaše správy a komentáre tak môžete spravovať z jedného miesta.
Aké správy rozosielať a komu?
Priame správy sú často podceňované aj zo strany influencerov, ktorí majú tisíce followerov, trávia na instagrame naozaj veľa voľného času a majú instagram takpovediac v malíčku. Pre každý instagramový účet nie je dôležité len množstvo sledovateľov, ale aj ich angažovanosť. A práve DM vám môžu pomôcť aj pri zvyšovaní angažovanosti vašich followerov. Stačí, že denne venujete niekoľko minút rozosielaniu správ napríklad novým ľuďom, ktorí v priebehu dňa na stránku pribudli. Poďakujete im za to, že vás sledujú, poviete im, že vás v prípade potreby môžu kedykoľvek kontaktovať a dúfate, že sa im obsah, ktorý uverejňujete bude páčiť. Zachováte tak pozitívny dojem a osoba bude pozornejšie sledovať príspevky, ktoré sa budú na vašom účte objavovať. A je veľmi pravdepodobné, že o vašej stránke bude veľmi pozitívne hovoriť aj medzi svojimi známymi.
Ďalšia z možností, ako dať vedieť svojim followerom že si ich vážite a všímate je, že oceníte tých najaktívnejších. Kontaktuje ich, dajte im vedieť že ste si všimli ich pravidelnú angažovanosť a veľa to pre vás znamená.Svojich top sledovateľom môžete odmeniť aj tým, že im sprístupníte produkty, ktoré nie sú viditeľné pre všetkých. A to tiež prostredníctvom priamej správy.V prípade, že svoju značku ešte len rozbiehate, môžete kontaktovať influencerov, o ktorých si myslíte, že by ich mohla zaujímať a mohli by ju podporiť. Takíto ľudia majú často vybudovanú fanúšikovskú základňu, ktorá rešpektuje ich názory a po tom, ako vás ich obľúbený influencer odporučí, môžu podporiť aj vašu stránku.
Užitočné rady pre komunikáciu cez správy
Asi jedna z najdôležitejších vecí, je byť v správe osobný. Využívanie smajlíkov alebo napríklad oslovenie menom vás môže s danou osobou veľmi zblížiť. Nezabúdajte, že správu píšete jednej osobe a nekomunikujete s tisíckami ľudí a ani na to, že osobe píšete pravdepodobne s nejakým zámerom. Čiže sa pri komunikácii s vami musí cítiť príjemne, aby vám vyhovela.
Prvé slová v správe vždy využite na to, aby ste upútali pozornosť človeka, ktorému píšete. Tie totiž môžu ovplyvniť, či človek vôbec otvorí správu od vás a nehodí vás rovno do spamu.Dobrá stratégia predtým ako niekomu napíšete je nejaký čas ho sledovať. Sledovať príspevky ktoré pridáva, dať na ne like, komentovať ich, odpovedať na jeho komentáre pod inými príspevkami. U osoby takto vytvoríte dojem, že vás zaujala a chuť odpovedať vám sa určite zvýši.
Ako konkrétne vám môže posielanie správ na Instagrame pomôcť?
Vďaka DM si môžete vybudovať spojenia s ľuďmi, ktoré sa vám môžu neskôr zísť. Odpovedajte ľuďom, ktorí vám píšu. Nikdy neviete, či sa v nich neskrýva váš budúci verný zákazník alebo fanúšik, budúci partner vo vašom biznise alebo človek, ktorý vám môže pomôcť s problémami, o ktorých vy máte málo znalostí.Vďaka pravidelnej komunikácii s vašimi fanúšikmi alebo zákazníkmi sa posilňuje ich lojalita k vašej značke. Pokiaľ budú vedieť, že sa na vás môžu obrátiť s akoukoľvek otázkou a problémom, že im ochotne poradíte a ich správa neskončí v nechcenej pošte, budú vám verní.
Ako už bolo vyššie spomenuté, komunikujte nie len so svojimi zákazníkmi, ale aj s ľuďmi, ktorí sa tiež venujú nejakému druhu biznisu. V budúcnosti sa vám takéto kontakty môžu zísť!A rovnako, ako už bolo spomenuté, pripomeňte ľuďom, ktorí sú aktívni, reagujú na vaše príbehy a príspevky, že to vidíte a oceňujete. Napíšte im o tom, ako ste radi, že sa im obsah, ktorý zdieľate páči. Aj oni môžu byť vaši zákazníci, vďaka ktorým váš biznis porastie a stane sa úspešným.
Odosielanie správ na Instagrame môže byť pre vás užitočné
Účet na instagrame môže byť silnou stránkou ľudí, ktorí sa snažia rozbehnúť svoj obchod a dostať do popredia svoju značku. Veď kde inde sa dá robiť biznis lepšie ako na sociálnej sieti, kde je viac ako 700 miliónov používateľov? Ak ste si vybrali instagram na rozbehnutie svojich obchodov, určite do svojho plánu zapojte aj priame správy. Denne vám to zaberie len o pár minút menej, ale vďaka tomu sa obkolesíte vernými zákazníkmi a fanúšikmi, ktorí vás budú odporúčať ďalej a ďalej a budú vám robiť dobré meno. Nepodceňujte silu instagramu a nepodceňujte silu direct message.