Táto otázka neustále spôsobuje množstvo zmätku . Zdá sa , že Instagram začal tvrdo bojovať voči množstvu falošných účtov a podnikať kroky voči umelému trafficu po Júnovej aktualizácii. V súčasnosti neexituje známka toho , že Instagram sa plánuje vrátiť späť ku chronologického radeniu príspevkov vo vašom feede. Aktuálne Instagram sťažuje možnosti ako získať nových sledovateľov ale aj možnosť lepšej angažovanosti .
Predtým než sa zameriame ako algoritmus Instagramu , tak si najskôr objasníme ako funguje model Instagramu na jej pozadí a aké zmeny sa udiali.
Ako sa v roku 2019 zmenil algoritmus Instagram?
Pôjdeme rýchlo do súčasnosti. V januári 2019 Instagram uznal rastúci záujem verejnosti o ich algoritme a prerušil mlčanie v sérii príspevkov vo svojich Tweetoch.
Konkrétne uviedol, že to, čo sa objaví ako prvé vo vašom informačnom kanáli, je primárne založené na vašej vlastnej činnosti.
Na prelome mesiacov máj a jún sa niesol v znamení obmedzení a blokovaní botov . O podrobnej situácii sme vás informovali v sekcii aktualizácie.
Čo je teda obchodným cieľom spoločnosti Instagram?
Podobne ako facebook a iné platformy sociálnych sietí aj Instagram je živený reklamou od inzerentov. Instagram je optimalizovaný ,tak aby vám zobrazoval príspevky , ktoré sa vám môžu páčiť . Vychádza z vašej aktivity , či už v aplikácii , na facebooku alebo pomocou súborov cookies. Teraz si spojte tri premenné – mobilné zariadenie + obsah , ktorý sa vám páči + čas strávený používaným aplikácie. To znamená pre spoločnosť , čím dlhšie strávite čas na Instagrame , tým viac vám dokážu zobraziť reklám od inzerentov .
Ako môžete už tušiť , algoritmus je navrhnutý , tak aby udržiaval používateľov aktívnych (čo najdlhšie ako je len možné , každý krát čo len otvoríte aplikáciu). Verte tomu alebo nie, algoritmus neustále monitoruje záujmy 1+ miliardy používateľov na Instagrame. Pokiaľ sa vám zobrazujú príspevky ,ktoré sa vám páčia , tak stále chcete vidieť viac a viac. Nepripomína vám to podobný efekt ako v kasíne ?
Instagram vždy analyzuje vaše chovanie a záujmy ďalších užívateľov . Zobrazí vám určitú vzorku obsahu , pokiaľ sa vám páči vyhráva tým , že získal vašu pozornosť . Ak nevyhrá ,tak stráca pozornosť užívateľov a v konečnom dôsledku zatvorenie aplikácie. Instagram stratil chronologické radenie príspevkov a začal vám ukazovať najskôr príspevky , ktoré sa vám páčia alebo sú v súlade s vašimi záujmami . Toto však často viedlo k tomu , že zobrazoval tie isté alebo podobné príspevky – tu už klesá záujem.
3 rozhodujúce faktory algoritmu Instagramu, ktoré vytvárajú váš feed
#1.Záujem
Algoritmus je navrhnutý tak, aby si prešiel a zanalyzoval záujmy používateľov z minulosti, tak aby mohol predpovedať s akým sa s najväčšou pravdepodobnosťou stretnete.
Algoritmus sa zaoberá faktormi ako napríklad:
- Aký obsah sa vám páči
- Čo komentujete
- Profily, ktoré sledujete
- Ktoré hashtagy sledujete
- Príbehy, ktoré sledujete
- Príbehy, na ktoré reagujete alebo sa s nimi zaoberáte
- S kým si píšete v správach
- Na ktoré reklamy kliknete
Zoberme si príklad – ak si prezeráte často a vytvárate interakciu s príspevkami , ohľadom módy tak očakávajte , že vám Instagram bude servírovať podobné príspevky . Alebo môžete vytvárať obsah , ktorý tvoria hashatagy s motívom módy.
#2.Vzťahy
Ďalej na rade je váš vzťah s ostatnými používateľmi na Instagrame.
Algoritmus Instagramu sa zameria na:
- Ako často sa pozeráte na profil vašich sledovateľov
- Píšete si často správy ?
- Označujete sa navzájom v príspevkoch alebo komentároch?
- Ukladáte si navzájom obrázky?
- Ako dlho sledujete navzájom príbehy?
Čím lepší je váš vzťah s iným používateľom, tým vyššia je priorita Instagramu, ktorá zobrazuje vaše príspevky tomuto používateľovi alebo naopak. Preto je dôležité mať úzke vzťahy s vašimi followermi, aby vám Instagram vždy zobrazoval príspevky o ktorých vie , že sa vám budú páčiť. Tu vzniká viac angažovanosti vo vašom profile.
#3.Novinky
Nakoniec vám algoritmus Instagramu umiestni nový obsah na vrchol vášho feed namiesto starého obsahu. Toto nie je také dôležité ako vaše záujmy a vzťahy, ale je dôležité vedieť to. Pokiaľ má Instagram možnosť zobrazí vám novší obsah tak aby si udržal pozornosť.
Ako získať „vysoké organické skóre“ pre Instagram ?
Tu môžeme dlho diskutovať , preto si zoberieme tri hlavné faktory na pod kategórie tak aby sme podrobnejšie pochopili algoritmus vo náš prospech. Vysoké skóre môže znamenať aj to , že Instagram verí , že váš profil ľudia majú radi a radi ho objavujú.Priaznivé vysoké skóre pre Instagram možno zlepšiť alebo môže znamenať :
- Engagement alebo angažovanosť (množstvo lajkov a komentárov)
- Označené inými používateľmi
- Uloženia príspevkov
- Ľudia, ktorí zdieľajú váš obsah v príbehoch alebo v správach
- Mať určité alebo veľké množstvo followerov
- Postupné pridávanie príspevkov
- Čas strávený v aplikácii.
Podľa tejto infografiky už to môžeme zhrnúť – vytvárajte obsah , ktorý bude zaujímať vašich followerov a strávia pri ňom dostatok času. Instagram uprednostňuje a zvýhodňuje používateľov , ktorý sú aktívny a aktívnejší , pretože môže zobrazovať im viac reklám. To znamená pre neho väčší profit. Do hry vstupujú aj iné profily , ktoré tak úplne nesledujete. Pokiaľ máte kvalitný pútavý obsah a veľké množstvo followerov , tak máte obrovskú šancu , že sa váš príspevok ocitne v Explore feede . Tu ho dokážu objaviť aj ľudia , ktorých priamo nesledujete , čo môže znamenať rast profilu .
Stratégie a taktiky ako dobiť algoritmus Instagramu v roku 2019
Nie je to žiadne tajomstvo , že vaše príspevky uvidí len určité percento vašich followerov . V priemere to zvykne byť 7 až 10% . Tento fakt a nové zmeny môžu byť veľmi frustrujúce pre nových užívateľov , miestne alebo malé podnikania . Ponúkneme vám zopár taktík a postrehov ako používanie alebo marketing na Instagrame využiť vo svoj prospech aj napriek týmto faktom , ktoré musia hrať v prospech mnohých užívateľov , ktorý nevlastnia profily s obrovským počtom followerov a stovkami príspevkov.
#1.Obsah a jeho kvalita.
Snažte sa pridávať kvalitný obsah , pokiaľ možno len tie najlepšie fotky alebo videá. (Nič nové) Áno ale aj nie. Pridávajte len svoje najlepšie fotky v určitej časovej postupnosti. Kvalitný obsah ide ruka v ruke v zobrazovaním . Poznáte to – kvalitné fotografie , dych berúce farby alebo krajiny , ktoré si pýtajú už len interakciu v podobe napríklad lajku alebo komentára. Pozrite sa na úspešné profily vo vašom Explore feed a analyzujte typ obsahu, ktorý odovzdávajú – pozrite sa na tému, farby, úpravy, titulky, hashtagy atď.
Okrem iného sa zamerajte a snažte sa postrehnúť jednu skutočnosť a tou je postupné pridávanie. Analyzujte pomocou štatistík pomocou business profilu , kedy je vaše publikum najviac aktívne a vtedy mu pridávajte obsah. Držte sa záujmov a jednotného obsahu . Ľudia si budú prezerať a scrollovať vaším profilom – pridávate pravidelne obsah , ktorý je pútavý (vytvárate záujem). Pokiaľ konzistentne pridávate obsah pre svoj Instagram vytvárajte tým aj angažovať , čo je signálom pre algoritmus. Ak však pridávate fotky pravidelne v časovom intervale jeden až dva krát za deň a nasledujúci týždeň pridáte jeden príspevok , tak tento model sa Intagramu nebude príliš páčiť . Môžete stratiť followerov a klesá váš engagement. Zhrnutie je : vytvárať pútavý obsah a pridávať ho pravidelne v prirodzených intervaloch. Aj keď sa rozhodnete iba raz za 3 dni, bude odmenený – ide o určitý vzor stáleho dobrého obsahu.
#2.Vzľahy
Je známe , že ak sa často vyjadrujete k príspevkom pomocou komentárov vytvárate angažovanosť . Angažovasť môžete vytvárať aj pomocou direct správ alebo pomocou označovania v príspevkoch . Dávate signál, že ide o aktívny profil , ktorý chce rásť. Odporúčame v tomto kroku odpovedať na správy , komentáre či príspevky . Algoritmu hovoríte o vzťahoch . Zapnite si notifikácie pokiaľ vám niekto napíše komentár a pokiaľ sa vám nechce reagovať odmeňte jeho komentár aspoň lajkom.
Pokiaľ nie ste priamo na telefóne dokážete reagovať na komentáre aj cez desktop. Stačí si prepojiť účet na Instagrame s Facebook stránkou a dostanete sa ku svojím správam. Rozdelenie vašej pozornosti medzi platformami na posielanie správ Facebook a môže byť časovo náročné a ťažko monitorovateľné. Teraz budete môcť rýchlo odpovedať na komentáre a otázky z jedného miesta!
#3.Instagram vie koľko času strávite v aplikácii.
Instagram a facebook vie o vás veľké množstvo informácii. Mnoho užívateľov má aj k dispozícii funkciu strávený čas . Pomocou tejto funkcie dokážete obmedziť alebo monitorovať koľko denne ste strávili času používaním Instagramu. Znova sa tu opakuje určitý model , pri ktorom dokážete byť odmenený .
#4.Odmeny za nové „vychytávky“
Experimentujte so všetkými novými funkciami. Keďže algoritmus Instagramu uprednostňuje častú angažovanosť a aktivitu. Dáva vám podnet na to, aby ste boli odmenení aj za používanie všetkých nových funkcií platformy! A keďže algoritmus berie do úvahy všetky interakcie – nielen swipe dopredu alebo dozadu, ale aj interakcie so samolepkami, hlasovaním, ankety, kvízy alebo zasielaním odpovedí na nálepku otázok. Zoberme si príklad používateľa , čím viac reaguje a angažuje s vašimi príbehmi stories , tým ich bude posielať Instagram do popredia v radení. Naopak pri užívateľovi , kde príbehy posuniete dopredu , tak algoritmus presunie tieto príbehy do úzadia .
Dostávame sa aj k téme IGTV. Instagram sa snaží už dlho pretlačiť a propagovať svoju vlastnú video platformu a konkurovať napríklad Youtube. Použite IGTV náhľad videa vo vašich príspevkoch na zvýšenie angažovanosti. Pred časom bolo možné sledovať videa len priamo v IGTV , čo spôsobovalo ťažšiu dostupnosť a interakcie pri vašich videách. Teraz môžete zdieľať video respektíve vytvoriť minútový náhľad videa priamo vo vašom profile.
Teraz ste pripravení prevziať výhodu nad novým algoritmom Instagramu vo svoj prospech ?
Ako teda funguje algoritmus Instagramu ? Táto otázka už nemusí byť obrovským otáznikom. Je tu ešte veľa spôsobov, ako dokážete vytvoriť spojenie zákazníkov alebo followerov s vaším profilom, bez toho aby museli investovať výhradne do reklamy. Radi by sme však od vás počuli názor. Videli ste pokles miery angažovanosti z dôvodu aktualizácie algoritmu Instagramu? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie!