Ako funguje influencer marketing?

Ako funguje influencer marketing?

Ako funguje influencer marketing? 1920 1280 Michal Postulka

Ako funguje influencer marketing?

S pojmom „influencer“ sa vo svete sociálnych sietí stretol už asi každý. Ide o ľudí, ktorí okolo seba majú komunitu aktívnych fanúšikov zaujímajúcich sa o ich tvorbu obsahu. Nemusia to byť celebrity, ktoré poznáme z filmov a koncertov. Niekedy je práveže lepšie, keď je influencer zameraný iba na veľmi špecifickú oblasť trhu. Influenceri majú na svojich fanúšikov silný vplyv a práve to sa niektoré značky a spoločnosti rozhodli využiť vo svoj prospech. Ako teda influencer marketing funguje a aké benefity vám dokáže priniesť?

 

Princíp influencer marketingu

Už samotné slovo influencer je odvodené od anglického influence, teda vplyv. Títo ľudia majú obrovský potenciál v usmerňovaní svojich fanúšikov a keď ho dokážu správne využiť, môže to priniesť im a aj rôznym značkám veľké výhody. V influencer marketingu ide o to, že nejaká spoločnosť sa v snahe zviditeľniť svoje meno a predať viac produktov alebo služieb spojí s influencerom. Najčastejšie to robia spôsobmi, s ktorými ste sa už asi niekde na internete stretli. Môžu influencerovi darovať svoj produkt a on za to urobí recenziu, ktorá funguje ako reklama. Niekedy mu venujú kus oblečenia, ktoré influencer použije ako výhru vo svojej súťaži. Prípadne mu dajú určitú sumu peňazí na míňanie, avšak s podmienkou že nejako zakomponuje názov spoločnosti do príspevku.

Prečo je taký populárny?

Influencer marketing sa rozšíril zároveň so sociálnymi sieťami. Aplikácie ako Instagram, Facebook alebo YouTube poskytujú značke so snahou zviditeľniť sa obrovské možnosti. Popularita influencer marketingu má niekoľko hlavných dôvodov. Prvý a asi hlavný dôvod je ten, že influenceri nemajú problém previesť do praxe také nápady, ktoré by väčšina reklamných agentúr odmietla. Prostredníctvom nich dokáže značka oveľa efektívnejšie priblížiť potenciálnym zákazníkom svoju filozofiu a príbeh.

Ďalším dôležitým aspektom je to, že influenceri sú v očiach svojej komunity dôveryhodní. Je oveľa väčšia šanca, že človek uverí niekomu, koho obdivuje a súhlasí s jeho názormi, než že uverí reklamnému banneru na bočnom paneli webstránky. Influencer marketing je tiež oveľa efektívnejší vďaka tomu, že ľudia aktívne vyhľadávajú obsah influencerov, zatiaľ čo reklamy na internete sa snažia blokovať.

Obľúbený po celom svete

Influencer marketing nie je trendom iba vo vybraných krajinách sveta. Vďaka obrovskému nárastu popularity sociálnych sietí sa stal bežným prvkom obchodných stratégii naprieč celým svetom. Je pravdou, že musí byť kombinovaný aj s inými formami digitálneho marketingu, ale to len posilňuje jeho účinok. Využívajú ho značky vo všetkých oblastiach života – od športu, cez módu a kozmetiku až po doplnky do áut.

influencer marketing size

Rebríček hodnotenia úspešnosti influencer marketingu na sociálnych sieťach podla mediakix.com.

Podľa SmallBizGenius počet hľadaní frázy „influencer marketing“ v prehliadači Google za posledné tri roky narástol až o 1500%. Business Insider hlási, že trh s influencer marketingom narastie do roku 2022 na hodnotu až 15 miliárd dolárov. Nie je to až také veľké prekvapenie, lebo podľa štatistík z Nielsen’s Consumer Trust Index dôveruje 92% zákazníkov influencer marketingu viac než tradičným reklamám na internete, v televízii alebo tlači.

Prečo využívať influencer marketing?

Ľudia už si odvykli od sledovania reklám. Kedy naposledy ste sa vy pozreli na reklamu v televízii, prípadne niekde na boku webstránky, a povedali si, že tejto reklame veríte a radi by ste si produkt alebo službu v nej kúpili? Asi to bolo dávno, ak si vôbec dokážete na podobnú situáciu spomenúť. Obrovské množstvo ľudí dnes používa AdBlock, takže reklamy sa k nim ani nedostanú. Aj Google potvrdil, že táto marketingová stratégia už dávno nie je účinná. Bannery na weboch majú údajne úspešnosť (prilákajú človeka, ktorý na reklamu klikne) iba 0,06%.

Ako by ste vy, obchodník so snahou zviditeľniť sa, mali pristúpiť k tomuto problému? Odpoveď je jasná – marketing na sociálnych sieťach. Avšak tweetovanie, pridávanie fotiek na Instagram a založenie stránky na Facebooku vám v dohľadnej dobe neprinesie viac ako niekoľko stoviek followerov. To je spôsobené snahou sociálnych sietí, ktorá je čiastočne zameraná proti podnikateľom. Napríklad Facebook začal do News feed pridávať viac statusov a fotiek od rodiny a priateľov na úkor príspevkov od predajcov.

Dôvody, prečo využiť influencer marketing:

  1. Zákazníci dôverujú influencerom, ktorých pravidelne sledujú.
  2. V porovnaní s tradičnými formami marketingu máte oveľa väčšiu šancu, že sa vám investícia do reklamy vráti a znásobí.
  3. Výberom správneho influencera viete zacieliť reklamu na veľmi špecifickú cieľovú skupinu ľudí.
  4. Vďaka influencer marketingu sa zvýšia vaše predaje, ale tiež sa posilní povedomie o vašej značke na sociálnych sieťach.
  5. Sociálne siete dominujú internetu a médiám – tu ľudia trávia voľný čas a tu hľadajú inšpiráciu na svoje ďalšie nákupy.

Ciele influencer marketingu

influencer size

Veľkosť influencerov podľa počtu sledovateľov.

Každá obchodná stratégia má svoje ciele. Influencer marketing nie je výnimkou a zameriava sa na 4 hlavných cieľov. Prvý z nich je zvýšenie povedomia o vašej značke na sociálnych sieťach, keďže práve tam influencer pracuje. Čím populárnejšie je vaše meno, tým viac ľudí bude mať šancu dozvedieť sa o vaši produktoch a službách. Presne to je druhý cieľ – lákanie nových fanúšikov, potenciálnych zákazníkov. Jeho splnením prechádzate k tretiemu cieľu, ktorý spočíva vo zvýšení objemu predaja. Influencer marketing taktiež pomôže so zvýšením dôveryhodnosti značky. To dosiahnete napríklad tým, že sa s influencerom dohodnete na testovaní produktu. Keď jeho publikum uvidí, že vaše produkty alebo služby sú naozaj kvalitné, posunie to váš biznis na novú úroveň.

Influencer marketing sa bude časom meniť a stratégie používané na spoluprácu so známymi ľuďmi sa budú vyvíjať. Avšak jedna vec sa nezmení a to je fakt, že ľudia budú vašej značke dôverovať viac, keď o nej budú počuť pozitívne slová od influencera, ktorého aktívne sledujú a veria jeho názorom. Možno pochybujete o tom, že aj vám dokáže influencer marketing pomôcť. Jediný spôsob ako sa o tom presvedčiť je vyskúšať ho. Je šanca, že sa nesplnia všetky ciele, ale minimálne povedomie o vašej značke na sociálnych sieťach stúpne a už to je v dnešnej dobe úspech.

Prístup k exkluzívnemu obsahu.

Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.

NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.

Kontaktujte nás

logo footer

Tel: +421 944 625 143
Email : podpora@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2024 by Evolum. Všetky práva vyhradené.

    Používaním stránok Evolum.sk súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
    Viac informácii