Ako funguje Explore Feed záložka na Instagrame?

Ako funguje Explore Feed záložka na Instagrame?

Ako funguje Explore Feed záložka na Instagrame? 1920 1280 Michal Postulka

Explore Feed je jedna z tých častí Instagramu, o ktoré sa začnete podrobnejšie zaujímať keď chcete prilákať followerov na svoj profil. Mnohí avšak narazia na ten problém, že čím viac sa snažia pochopiť fungovanie Explore Feed, tým menej mu rozumejú. Táto záložka je určená na to, aby používateľom ukazovala nový, potenciálne zaujímavý obsah. Presne preto je rozumné, že sa chcete aj vy s vašimi príspevkami dostať do Explore Feed – môže to priniesť nových aktívnych fanúšikov vášho profilu. Ako teda funguje algoritmus, ktorý je zodpovedný za tvorenie Explore Feed záložky? A ako ho využiť vo svoj prospech? Ako teda funguje explore feed na Instagrame? V tomto článku nájdete jednoduché odpovede na všetky dôležité otázky o Explore Feed.

explore feed instagram obrazok 1

Čo je Explore Feed?

Explore Feed je záložka na Instagrame, ktorá má umožniť používateľom objavovať nových tvorcov obsahu, ktorý by ich mohol zaujímať. Okrem klasických fotografií a videí tu nájdete aj Stories a IGTV príspevky, ktoré môžete prehliadať všetky naraz, alebo rozdelené podľa kategórií. Napríklad pre milovníkov nakupovania sa v kategórii „Shop“ zobrazia iba príspevky týkajúce sa nákupov. Pri práci s Explore Feed pamätajte na to, že podobne ako News Feed, je tvorený pre každého používateľa individuálne. Algoritmus a umelá inteligencia sledujú aktivitu používateľa a podľa nazbieraných dát následne zostavujú Explore Feed.

Ako dostať vaše príspevky do Explore Feed?

Ak Instagram využívate na podnikateľské účely, alebo chcete z iného dôvodu zviditeľniť svoj profil, Explore Feed je veľmi užitočnou pomôckou. Pri zobrazení príspevku v Explore Feed náhodného používateľa je veľká pravdepodobnosť, že ho váš obsah bude reálne zaujímať a začne vás sledovať. Ako teda dostanete vaše príspevky do Explore Feed? Instagram vydal zoznam faktorov, na ktorých môže závisieť či sa tam konkrétny príspevok dostane.

Najsilnejší faktor nemáte šancu ako tvorca obsahu ovplyvniť. Ide o dáta, ktoré algoritmus zozbieral o aktivite daného používateľa. Aby ste sa niekomu dostali do Explore Feed musí sa zhodovať zameranie vašich príspevkov s jeho záujmami. Síce to nemáte ako ovplyvniť, ale máte oveľa väčšiu šancu, že človek s vašim príspevkom v Explore Feed sa stane aktívnym fanúšikom.

Druhý faktor už dokážete ovplyvniť – ide o schopnosť príspevku lákať pozornosť používateľa. Video (aj Stories) so žiadnym, prípadne malým množstvom textu, môže mať väčšiu šancu dostať sa do Explore Feed. Avšak nie je to pravidlom. Vizuálne zaujímavá fotka bude algoritmom ohodnotená lepšie ako priemerné video. Vašim cieľom by teda malo byť tvorenie obsahu, ktorý prirodzeným spôsobom upúta pozornosť. Opäť sa teda potvrdzuje, že na Instagrame nejde o typ príspevku, ale jeho kvalitu.

Algoritmus pri vyberaní Explore Feed príspevkov sleduje aj to, do akej miery sa daný príspevok zhoduje s primárnym zameraním vášho profilu. Cieľom tohto kroku je zabezpečiť, že používatelia budú v Explore Feed vidieť naozaj váš skutočný obsah. Pre lepšie vysvetlenie si to predstavte takto: Máte profil zameraný na starostlivosť o zvieratá a táto téma tvorí 90% vašich príspevkov.

Zvyšných 10% je o údržbe záhrady a pestovaní rastlín. Môžete pridať príspevok o záhrade, ktorý bude spĺňať všetky požiadavky algoritmu, ale jednoducho sa nezhoduje s primárnym zameraním profilu, teda zvieratami. Preto jeho šance na Explore Feed výrazne klesnú. Taktiež je asi jasné, že reposty a príspevky z iných profilov budú od algoritmu dostávať nízke hodnotenie.

explore feed instagram obrazok 2

Majú hashtagy vplyv na Explore Feed?

Z veľkej časti sa na hashtagy pri budovaní Explore Feed neprihliada – hlavne pri príspevku, ktorý má na konci popisu 25 hasthagov, z toho 15 s ním nesúvisí. Správne zvolený hashtag ale môže algoritmu pomôcť zaradiť váš príspevok do určitej kategórie. Hashtag pod vašou fotkou môže algoritmu povedať, že práve táto je vhodná pre daného používateľa. Vo všeobecnosti ale hashtagy nemajú vplyv na určovanie, či sa príspevok dostane do Explore Feed. Skôr rozhodujú o tom, komu sa zobrazí.

Ako optimalizovať fotky pre zobrazenie v Explore Feed?

Instagram sa pri budovaní Explore Feed snaží brať čo najviac obsahu z tzv. „seed accounts.“ To sú profily podobné profilom, ktoré daný používateľ sleduje. Z hľadiska optimalizácie príspevkov pre Explore Feed môžete urobiť jedine to, že sa stanete kvalitným seed účtom. To znamená dávať jasné signály o vašom zameraní – držať sa jednej témy, používať rovnaké a nie zavádzajúce hashtagy… Tak vás bude algoritmus Instagramu vedieť presne priradiť k niektorým známejším profilom a to zvýši vaše šance na zobrazenie sa v Explore Feed.

Pokiaľ sa budete držať vyššie spomínaných zásad, po určitom čase by sa aj vaše príspevky mali začať zobrazovať v Explore Feed vybraných používateľov. Musíte byť trpezliví a vytrvalí – za to sa vám algoritmus odvďačí tým, že vaše príspevky začne zobrazovať potenciálnym fanúšikom.

Použité zdroje:

wolfglobal.org
onlypult.com
later.com
techcrunch.com

Celú štúdiu fungovania a navrhnutia explore feedu nájdete v publikácii na stránke Facebooku.
https://ai.facebook.com/blog/powered-by-ai-instagrams-explore-recommender-system/

Buď prvý a nezmeškaj tie najlepšie novinky z marketingu a Instagramu.

NEZMEŠKAJ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA MARKETINGU A INSTAGRAMU

Kontaktujte nás

Získajte relevantné publikum bez kupovania fejkov!

Tel: +421 944 625 143
Email : support@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2020 by Evolum. Všetky práva vyhradené