Prípadová štúdia č.1 : Rast followerov na Instagrame a práca s obsahom

Prípadová štúdia č.1 : Rast followerov na Instagrame a práca s obsahom

Prípadová štúdia č.1 : Rast followerov na Instagrame a práca s obsahom 1200 869 Evolum (ex. Instabreafast)

Na začiatok je nutné napísať, že nie vždy môžu byť tieto rady 100%-né. Neberte tento článok ako akýsi návod, ktorým ak sa budete riadiť bod po bode získate hneď tisícky followerov. Dôvod je jednoduchý, každý používateľ Instagramu je iný . Spomíname tu naše skúsenosti a náš pohľad na to, ako môže fungovať rast followerov na Instagrame pomocou obsahu.

Rozdelenie štúdie :

  • Cieľ štúdie
  • Cieľová skupina
  • Príprava + plánovanie príspevkov
  • Výsledky a náš pohľad

Cieľ štúdie :

V tomto článku by sme vám chceli ukázať, ako fungujú veci na Instagrame pre nás a čo konkrétne robíme s obsahom. Cieľom tohto článku je porovnať  pri akej situácii môžu fungovať rôzne taktiky a taktiež vám chceme ukázať ako dosiahnuť rast followerov na Instagrame pomocou obsahu.  Na to aby sme mohli porovnávať určité stratégie sme sa rozhodli vybrať si Instagramový profil @semchcemist.

Cieľová skupina ľudí :

Primárne našou cieľovou skupinou budú aktívni používatelia , ktorí sa zaujímajú o tému cestovanie. Lokalitou zostáva Slovenská Republika.

Príprava a plánovanie príspevkov

Poďme sa pozrieť na prípravu fotiek a plánovanie.  Všimnite si vyznačený stĺpec , ktorý znázorňuje počet príspevkov (bez príbehov stories) , ktoré boli pridané na Instagramový účet. Dokonca sme z dôvodu nízkeho počtu páči sa mi to v danom príspevku odstránili fotku , tak aby priemer engagmentu tohto Instagramového účtu výrazne neklesal. Išlo o nesprávne načasovanie príspevku. Obsah sme sa snažili pridávali každý druhý až tretí deň aby sme dodržali určitú konzistenciu a pravidelnosť obsahu. Koľko a príspevkov zverejňovať za deň ? Tejto téme sme sa venovali ako funguje algoritmus instagramu v minulosti . V zásade ide vytvoriť si určitú pravidelnosť bez dlhých odstupov a byť aktívny na svojom Instagramovom profile , či už to môže byť pomocou príspevkov alebo príbehov stories , prípadne ich kombináciou.  Je už len na vás aký spôsob komunikácie si zvolíte , či to budú príspevky alebo príbehy . Vyskúšajte , čo funguje pre vás najlepšie.

instagram growth table

 

Akým spôsobom pridávať obsah ?

Máte na výber , či chcete svoj obsah zverejňovať priamo v aplikácii Instagramu alebo pomocou aplikácií či nástrojov tretej strany , ktorých je dostatočné množstvo. Aplikácie tretej strany sa líšia svojimi používateľským rozhraním , možnosťami čo dokážu umožniť a ako uľahčiť prácu. Ak ide o aplikácie tretej strany medzi tie najpopulárnejšie patrí napríklad oficiálny nástroj od Facebooku Creator Studio alebo od oficiálneho partnera Facebooku Hootsuite . Zameriame sa na porovnanie priameho zverejňovania príspevkov v aplikácii Instagramu a v nástroji Creator Studio. Obe majú niekoľko výhod a nevýhôd.

Čo je Creator Studio od Faceboku ?

Všetko to začalo koncom roka 2017, keď Facebook spustil Facebook Creator – spôsob, ako pomôcť tvorcom spravovať ich prítomnosť na Facebooku a Instagrame. Štúdio pre autorov(Creator studio) umožňuje tvorcom uverejňovať, spravovať, merať a speňažovať obsah na svojich Instagramových profiloch alebo Facebookových stránkach.  Predtým, ako budete môcť spravovať príspevky, získavať informácie alebo publikovať obsah Instagramu z deskového počítača (alebo apliácie), musíte najskôr prepojiť svoj účet Instagram so štúdiom Creator Studio.

Postupujte takto:

  • Uistite sa, že máte účet Instagram a stránku Facebook prepojenú (a či je váš účet Instagram pripojený k stránke Facebook, ktorú spravujete zistíte v nadstaveniach instagramu / Účet / Prepojené účty).
  • Uistite sa, že ste prepli svoj účet Instagram prepli na profesionálny účet a následne na tvorcu (creator).

Podľa tlačovej správy spoločnosti Facebook je jedným z ich najväčších cieľov pomôcť tvorcom zarobiť si peniaze z obsahu, ktorý vytvárajú, vrátane výnosov z reklamy, spolupráce so značkami a podpory fanúšikov. Oplatí sa teda využívať ? Tento nástroj je určite vhodný pokiaľ chcete využiť plánovanie a mať deskopové rozhranie. Plánovať okrem príspevkov dokážete aj videá pre IGTV.

creator studio facebook screenshot

Aktuálne rozhranie vám ponúkne funkcie ako zdieľať príspevok(fotka , video , carousel) na vašu Facebookovú stránku, rýchla úprava fotky (dokážete si zvoliť pomer strán fotky) , zverejniť lokalitu a rozšírených nadstaveniach máte možnosť označiť partnera pre spoluprácu alebo vypnúť komentovanie príspevku.

post to instagram creator studio

Svoje príspevky a príbehy dokážete však najlepšie zverejňovať v súčasnosti v natívnej aplikácii Instagramu k čomu bol vytvorený.

prispievanie v aplikácii instagramu

alt text instagram

označenie partnerskj spolupráce na instagrame

 

Ak sa pozriete na rozšírené nastavenia tak uvidíte , že aj Creator Studio ponúka podobné možnosti v výnimkou funkcií :

  1. Vyplnenia ALT textu
  2. Označenie v príspevku užívateľa

Navyše ponúka aj možnosť pre-zdieľať priamo príspevok na partnerské účty napríklad na sociálnych sieťach – Twitter , Tumblr či Facebook. Na Instagrame v súčasnosti si dokážete uložiť príspevok a následne ho publikovať  manuálne neskôr nie však naplánovať.

Aký obsah sme zverejňovali ?

Na profile zameranom na cestovanie sme vyberali obrázky zo známych fotobánk , ktoré ponúkajú obrázky s licenciou CC0 (obrázky možno šíriť a upravovať bez možností). Vyberali sme z fotobánk Unsplash.com Pexels.com

View this post on Instagram

🇮🇹 Manarola Cinque Terre, oblasť často navštevovaná miestnými obyvateľmi aj zahraničnými turistami. Nie je náhoda, že práve táto časť nádherného členitého pobrežia Ligurskej riviéry spadá pod organizáciu Unesco, ktoré chránia prírodné svetové dedičstvo. Cinque Terre znamená päť krajín, päť rybárskych mestečiek – Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola a Riomaggiore. Nájdete ich na skalnatom pobreží Ligúrie, na severozápade Talianska. Oblasť sa rozkladá medzi malým Ligurským prístavom La Spezia a pokojným plážovým letoviskom zvaným Levanto. Miesto pôsobí dojmom, ako patrili do miestnej prírodnej scenérie. Okolitá krajina je prekrásna a nabáda k nekonečným prechádzkam, ktoré ponúkajú úchvatné výhľady. #taliansko #dnescestujeme #turisti #cestujem #spoznajsvet #milujemcestovanie #nacestach #cestounecestou #dnesletim #cestujemczsk #slovakblog #dovolenka2020 #dovolenka #svet #vyhlady #tipy #cestujemesdetmi #cestujemelacno #dnesfotim #letzamenej #minveciviczazitku #fotkyplnekysliku #casnadobrodruzstvi #zajazd #cestolidi #cestovka

A post shared by Sem Chcem Ísť (@semchcemist) on

Tu vidíte fotku a príspevok vo finálnej publikácii avšak ešte pred zverejnením sme obrázky upravovali. Nešlo však o používanie filtrov ale vyplnenie vlastností fotky a správneho rozmeru fotografie. Pokiaľ fotíte svojím smartfónom , tak tieto vlastnosti už fotky obsahujú. Veríme však a osvedčilo sa nám , že pokiaľ dáte Instagramu čo najviac informácií o fotke dokáže lepšie vyhodnotiť relevanciu príspevku pre cieľové publikum. Vyplnenie meta dát pre grafiku a fotky z fotobánk nám pomohlo o niečo zlepšiť dosah príspevku.

zhromaždenie informácií na instagrme fotky

 

Veľkosti videa a fotografií na Instagrame majú rôzne rozmery v závislosti od orientácie fotografie a spôsobu , kde sú použité. Po spustení Instagramu v roku 2012 , používatelia mohli odovzdávať fotografie iba v pomere strán 1: 1. Takto používatelia, boli nútení orezať svoje fotografie do štvorca alebo použiť iné aplikácie na vytvorenie náhradných riešení.

Aký softvér nám pomáha pri tejto dodatočnej úprave ?

Snažíme sa v častejších prípadoch voliť pomer fotky 4:5 . Je to z toho dôvodu , že výsledná fotka príspevku zaplní väčšiu časť obrazovky používateľa . Čím dokážete zaujať a udržať dlhšie pozornosť pri tom ako si prezeráte nástenku.   Po orezaní fotky pokračujeme s vložením atribútov pre fotografiu pomocou softwéru AnalogExif. Ako vidíte na obrázku fotka obsahuje množstvo vlastností .

doc instagram file

exif data instagram

exif data for instagram appPôvodná veľkosť obrázku bola viac než 2MB. Po odovzdaní táto fotka mala takmer o polovicu menej pôvodnej veľkosti. Dokonca Instagram pomocou komprimácie fotky zmenšil aj veľkosť fotky .

Ako sme zistili % komprimácie fotky na Instagrame ?

  1. Otvoríte si desktope webový prehliadač Google Chrome s odkazom na príspevok
  2. Do adresy vložíte nasledujúce znaky /media/?size=l

Výsledný tvar môže vyzerať takto :

link komprimácia instagram

3.Dostanete sa k priamemu odkazu fotky. Takýmto spôsobom dokážte si stiahnuť aj ľubovoľné fotky z Instagramu pokiaľ ide o verejný profil .

veľkosť komprimvanej fotky na intagrame

Ako vidíte Instagram pomocou komprimácie uložil fotky na svojom serveru . Zmenšil rozmery fotky. Preto vždy radíme v snahe ukázať svojím followerom kvalitnejšie fotky, tak pokiaľ môžete snažte sa uplodovať fotky vo väčšom rozlíšení a kvalite. Instagram v konečnom dôsledku vaše fotky komprimuje , zníži kvalitu a rozmery.

chrome console image

Výber hashtagov :

strategia hashtagov na instagrame rast followerov na instagrame pomocou obsahu

Stratégiu hashtagov sme rozoberali v predchádzajúcom článku . Ako vidíte v tabuľke snažíme sa obmedziť hashtagy , ktoré sú presýtené fotkami . Naša cieľová komunita je Slovensko , preto sa vyhýbame anglickým hashtagom rovnako ide aj o viac konkurenčne schopné hashtagy.  Pokiaľ máte obrovskú základňu followerov , tak má zmysel ich používať ale pokiaľ vaša základňa fanúšikov je menšia do niekoľkých stoviek až jednotiek tisíc sledovateľov odporúčame používať menej konkurenčne schopné hashtagy ako vidíte na pozícii 18 až 26.

Efektívna stratégia hashtagov na Instagrame v roku 2020

Výsledky a náš pohľad

Ak porovnáme typ fotiek Carousel a jednu fotku , tak z pohľadu dosahu  lepšie pre nás fungujú jednotlivé fotky . Z pohľadu engagementu ide o približne podobné čísla. Čo však pre nás má vplyv?

  • Čas , kedy sme fotku nahrali
  • Či sme pred alebo po boli aktívni na Instagrame

video štatistiky instagram 1

nárast followerov na instagrame

Podobne ako aj pri hashgovej stratégii sa nám osvedčilo pridávať fotky , pred tým ako je najväčšia aktivita našich sledovateľov a v menej konkurenčnom čase. Fotky(jednotlivá fotka) pridávané počas víkendu počas poobedia pre nás mala lepšie výsledky ako počas týždňa. Naopak počas týždňa sme mali väčší úspech počas obedňajších hodín než počas večera , kedy sme predpokladali , že naši fanúšikovia sú aktívnejší a mnoho viac ich bude prihlásených. Určite vplyv majú ďalšie faktory ako je už samotný príspevok ako celok (množstvo dát , ktoré obsahuje fotka alebo aké hashtagy sú použité) .

prípadová štúdia instagram 1

prípadová štúdia instagram 2

prípadová štúdia instagram 3

prípadová štúdia instagram

graf prípadová štúdia instagram 1

rast followerov na instagrame pomocou obsahu

Nárast followerov

Naším cieľom bolo ukázať vám ako funguje rast followerov  na tejto sociálnej sieti a aká je angažovanosť na profiloch. Okrem pridávaním vlastných príspevkov sme pokračovali repostovaním príspevkov od iných profilov vo vašej oblasti . Pomocou tejto metódy vznikajú tzv. shoutouts . Iný profil vás spomenie v príspevku alebo v príbehoch . Na obdobnej báze fungujú aj spolupráce či už platené alebo neplatené .

Nárast followerov sa dá sledovať v našom nástroji Audit profilov sociálnych sietí.  V čase , kedy sme cielene angažovali s desiatkami profilov cieľového publika , čím príspevky zaznamenali zvýšený engagement a tým stúpal aj ich dosah a naopak v čase bez takejto aktivity príspevky získavali menší dosah a zapojenie.

Buď prvý a nezmeškaj tie najlepšie novinky z marketingu a Instagramu.

NEZMEŠKAJ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA MARKETINGU A INSTAGRAMU

Kontaktujte nás

Získajte relevantné publikum bez kupovania fejkov!

Tel: +421 944 625 143
Email : support@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018 by Evolum. Všetky práva vyhradené