Efektívna stratégia hashtagov na Instagrame v roku 2020

Efektívna stratégia hashtagov na Instagrame v roku 2020

Efektívna stratégia hashtagov na Instagrame v roku 2020 1200 800 Michal Postulka

Efektívna stratégia hashtagov na Instagrame v roku 2020

V priebehu jedného mesiaca sa na Instagrame pohybuje viac ako jedna miliarda aktívnych používateľov. S využitím správnych prostriedkov a techník môžu mať spoločnosti na tejto sociálnej sieti dosah na presne určenú skupinu ľudí, teda svojich potenciálnych zákazníkov. Nie je teda prekvapením, že práve táto sociálna sieť je pre firmy z celého sveta preferovaným miestom na propagovanie svojich produktov a služieb.

Treba ale myslieť na to, že medzi veľkým množstvom používateľských účtov so snahou zobraziť sa vo feede svojich followerov, nie je vôbec jednoduché získať pozornosť. Boj s konkurenciou sa dá aj v prostredí sociálnych sietí považovať za výzvu – a kto by nemal rád výzvy?

Práve v tejto výzve vám môžu pomôcť všeobecne známe metódy, ktorých cieľom je posilniť dosah vašich príspevkov. Jednou z týchto metód je aj stratégia hashtagov na Instagrame. Ak ich použijete správne, dokážu vám prilákať veľké množstvo nových followerov a s nimi liky, komentáre a pozornosť.

Čo treba vedieť o hashtagoch?

Ak viete ako fungujú webové prehliadače, pravdepodobne ste sa už stretli s pojmom keyword, alebo kľúčové slovo. Ide o slovo alebo frázu, ktorá špecifikuje výsledky vyhľadávania. Na veľmi podobnom princípe fungujú aj hashtagy na Instagrame. Ich úlohou je filtrovať príspevky s určitou témou, takže používatelia majú väčšiu šancu vidieť to, čo ich reálne zaujíma. S použitím správnych hashtagov sa budú vaše príspevky zobrazovať aj v prípade, že na vašom profile nemajú follow. A ak budú vaše príspevky zaujímavé a ich obsah kvalitný, je len otázkou času kedy príde zaslúžená pozornosť.

Ako vyhľadať hashtagy ideálne pre váš príspevok

Na internete sú dostupné rôzne nástroje, ktoré vám vedia pomôcť s výberom vhodných hashtagov. Dokonca aj samotná aplikácia Instagram vám dokáže poskytnúť údaj o tom, v koľkých príspevkoch sa daný hashtag nachádza.

Ak by ste ale chceli konkrétne hashtagy, ktoré dokážu k vašim príspevkom prilákať používateľov, môžete navštíviť stránky ako All-Hashtag alebo SeekMetrics. Po zadaní kľúčového slova vám vygenerujú sériu najpopulárnejších hashtagov obsahujúcich vami zadané slovo. Problém ale môže byť v tom, keď chcete použiť slovenské hashtagy. K niektorým témam ich nájdete veľmi málo, prípadne aj žiadne.

Ak máte záujem o profesionálne údaje o konkrétnych hashtagoch, výborným pomocníkom pre vás bude stránka displaypurposes.com. Po zadaní hashtagu sa vám zobrazia najlepšie hashtagy, ktoré sú mu podobné, ale aj množstvo informácií ako napríklad krajiny, kde sa najčastejšie používajú, vek ľudí, ktorých zaujímajú príspevky s týmto hashtagom, alebo jazyky, ktoré sa v súvislosti s nimi najčastejšie používajú.

Koľko hashtagov použiť?

Po krátkom prieskume na internete rýchlo zistíte, že názory na správny počet hashtagov v príspevku sa často líšia. V praxi platí, že do 30 je maximálne číslo, ale nemusíte ich použiť až toľko. Niektorí tvrdia, že čím viac tým lepšie, ale po tridsiatom hashtagu sa zvyšné aj tak nebudú zobrazovať, takže je v podstate zbytočné ich vymýšľať. Len aby ste sa zbytočne netrápili – Instagram počíta celkový počet hashtagov pod príspevkom, teda súčet tých v popise a komentári. Ak dáte 20 do popisu a a budete chcieť dať ďalších 20 do komentáru, nepodarí sa vám ho uverejniť.

Instagram bráni používať určité hashtagy?

V dnešnej dobe Instagram nebráni používateľom vo voľbe hashtagov (samozrejme v medziach zákona), ale aj napriek tomu by ste tie svoje mali vyberať s rozumom. V skutočnosti nemá význam používať hashtagy nesúvisiace s príspevkami, alebo s cieľom spamu. Algoritmy Instagramu sú stále múdrejšie, vďaka čomu dokážu tieto prípady rozpoznať a následkom toho je negatívny vplyv na šírenie vašich príspevkov.

Asi najdôležitejšie je vyhnúť sa hashtagom, ktoré žiadajú o followerov alebo liky. Niečo na spôsob #follow4follow alebo #like4like vám možno pomôže z krátkodobého hľadiska, ale po dlhšom čase sa prejaví na štatistike reálnych followerov. Umelo získaný follower totižto málokedy reaguje na vaše príspevky.

Zaujímavé ale je, že niektoré nevinne vyzerajúce hashtagy v minulosti skutočne boli zakázané. Používatelia napríklad nemohli používať #curvygirls, #happythanksgiving a #newyearsday. Dôvodom na toto opatrenie bolo ich nadmerné, často nesprávne použitie. Istým spôsobom by sa teda dali označiť za spam, takže rozhodnutie Instagramu mohlo byť v tomto prípade správne.

Okrem toho sú, samozrejme, dlhodobo zakázané hashtagy súvisiace s porušovaním zákona alebo podmienok používania Instagramu. Jedná sa o čokoľvek súvisiace s násilím, pornografiou, drogami, nedovoleným ozbrojovaním, organizovaným zločinom, terorizmom, a vyvolávaním nenávisti. Problematické sú aj príspevky súvisiace s liekmi, ktoré môžu viesť k škode na zdraví, alebo v krajnom prípade aj smrti.

Zhrnutie a stratégia

Pre posilnenie dosahu vašich príspevkov na Instagrame neexistuje len jedna jediná stratégia. Dosah príspevkov dokážete zlepšiť aj pomocou platenej reklamy . Vašim cieľom by malo byť získať čo najviac likov a komentárov v priebehu prvej hodiny od uverejnenia príspevku. Toto môže byť dobrým ukazovateľom toho , že váš príspevok bude Instagram  zobrazovať čoraz častejšie vaším sledovateľov . Na tento účel boli dokonca zakladané a využívané skupiny nazývané aj Engagement groups  populárne hlavne v minulosti, ktorých členovia dávajú liky a píšu komentáre k čerstvým príspevkom. Členovia týchto skupín boli automatizované účty robotov.  To vám dokázalo výrazne pomôcť ak sa snažíte zvýšiť svoju viditeľnosť a získať nových followerov. Išlo však o manipulatívne praktiky , ktoré Instagram odhalil a začal ich penalizovať. Podobne sami neodporúčame sami využívanie týchto skupín , riskujte porušenie pravidiel a Instagram vám pri opätovnom manipulovaní môže v konečnom dôsledku zrušiť účet.

Existuje ešte spôsob, ako zvýšiť zapojenie Instagramu organickým spôsobom . Ak chcete poraziť algoritmus Instagramu a získať lepší dosah skúste , tým že pred zverejnením fotky bude aktívny na Instagrame. Táto stratégia bola predstavená aj webe Garyho Vaynerchuka ako stratégia 1.80$ . Celý článok a znenie nájdete aj na tomto webe. Pre interpretáciu ide v podstate rozšíriť vaše zapojenie a priniesť údaje algoritmu o vašich záujmoch .

Je to všetko o experimentoch a analýze výkonnosti vášho účtu. Buďte aktívny, komunikujte , reagujte s ostatnými účtami Instagramu, vykonajte toľko akcií, koľko len môžete a sledujte celkový výkon účtu. Pozor však na priveľké množstvo , ktoré môže byť podozrivé . Dokáže vám priniesť blokovaní akcií follow , páči sa mi to alebo unfolow napríklad. Nebojte sa so svojim profilom experimentovať a sledovať ako vaše nové stratégie vplývajú na štatistiky vašich príspevkov. Skúste napríklad pridávať hashtagy aj do Stories. V tomto prípade je ich počet obmedzený na 1 (interaktívny hashtag ) ale ak pravidelne používate Instagram viete , že Stories sú z hľadiska sledovanosti výborným nástrojom.

Príbehy Stories Instagramu

• Je možné označenie až 10 účtov
• Zahrňte miesto, anketu, otázku, odpočítavanie, kvíz, samolepky na darovanie alebo GIF (interaktívne nálepky)
• Je možné označiť produkt značky

Príbehy Instagramu je funkcia, ktorú denne obľubuje viac ako 500 miliónov používateľov Instagramu. Nielenže sú zábavné a kreatívne, ale sú usporiadané aj pomocou značiek hashtag, ktoré môžete sledovať. Bez ohľadu na to, ktoré značky sa rozhodnete použiť, Instagram pridá vaše príbehy do vyhľadávania hashtagov na 24 hodín.

Používaním hashtagov uľahčíte algoritmom zisťovanie témy vašich príspevkov a tak máte väčšiu šancu, že vás vložia do stránky Explore. Tam sa používateľom zobrazujú príspevky, ktoré sú podobné profilom na ktorých majú follow. Sústreďte sa na hashtagy, ktoré sú momentálne trendom vo vašej cieľovej skupine. Nemusíte používať iba tie, ktoré sú všeobecne najpoužívanejšie. Veľkou výhodou je, ak dokážete využiť hashtagy špecifické pre tému vašich príspevkov – tak zaručíte, že vás nájdu ľudia, ktorých úprimne zaujíma váš obsah.

Príspevky Instagramu

Zamerajte sa na trendové hashtagy spojené s vaším účtom, firmou a cieľovým publikom. Tu je vzorec, ktorý používame a osvedčil sa nám ako efektívna stratégia pre výber hashtagov na Instagrame :

1.Hashtag , ktorý sa viaže na konkrétne miesto (1-2x) spolu s označením polohy | Napríklad : #bratislava , #taliansko
2.Vlastný hashtag (1x) |Napríklad: #evolum , #addidas , #cestounecestou
3. Obsahový – hashtag (1) |Napríklad :#ad , #spolupraca #blog
4. 10-26 starostlivo vybraných hashtagov :
• hashtagy s vyššou hustotou príspevkov (max. 6)
• hashtag s menšou hustotou príspevkov (max. 20)

Záver

Ak teda chcete začať používať hashtagy, či už priamo v popise príspevku alebo Stories je dôležité držať sa troch hlavných zásad. V prvom rade nájdite také hashtagy, ktoré zodpovedajú téme vášho profilu a príspevkov, ktoré na ňom uverejňujete. Dôležité je aj to, aby ste nepoužívali stále tie isté. Prispôsobujte ich konkrétnym príspevkom, ale aj trendom v spoločnosti. Nebojte sa skúšať nové hashtagy, ktoré nájdete napríklad prostredníctvom online nástrojov spomínaných vyššie v článku. Sledujte ako na zmeny zareagujú vaši followeri a podľa toho pridávajte nové a odstraňujte staršie hashtagy. Ak ich spojíte s ostatnými metódami, ktoré podporujú návštevnosť vašich príspevkov, môžu byť naozaj silnou zbraňou v boji proti konkurenčným profilom.

Buď prvý a nezmeškaj tie najlepšie novinky z marketingu a Instagramu.

NEZMEŠKAJ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA MARKETINGU A INSTAGRAMU

Kontaktujte nás

Získajte relevantné publikum bez kupovania fejkov!

Tel: +421 944 625 143
Email : support@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2020 by Evolum. Všetky práva vyhradené