Čo je a ako funguje SEO optimalizácia pre vyhľadávače?

Čo je a ako funguje SEO optimalizácia pre vyhľadávače?

Čo je a ako funguje SEO optimalizácia pre vyhľadávače? 1920 1226 Evolum.sk

Všetci používame vyhľadávače na vyhľadávanie produktov a služieb online. Počuli ste už pojem SEO optimalizácia a zaujímalo vás, čo je a ako funguje SEO ? Keď niečo zadáte do vyhľadávača Google, tak sa Google musí rozhodnúť, ktoré webové stránky vám zobrazí. Tento článok bude určitým úvodom a prehľadom optimalizácie pre vyhľadávače (SEO), ktorá je povinnou marketingovou taktikou, ak chcete, aby sa vaša webová stránka nachádzala vo výsledkoch vyhľadávačov, ako je Google.

SEO je už roky slovom, ktoré kolujem medzi digitálnymi marketérmi. Je to niečo, o čom všetci v komunite digitálneho marketingu hovoria a čo vyhľadávajú. V skutočnosti sa výraz „SEO“ každý mesiac vyhľadáva v službe Google v rozmedzí 10 až 100 tisíc vyhľadávaní. To jasne naznačuje úroveň záujmu, ktorý ľudia majú.

Ako funguje SEO ? Zlepšite svoju pozíciu vo vyhľadávaní.

SEO je skratka pre optimalizáciu pre vyhľadávače a predstavuje komplexný proces, ktorý pomáha vašej webovej stránke získať vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Výhody sú zrejmé – pasívna návštevnosť vašej webovej stránky, bez útraty budgetu za platenú reklamu. SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače je proces vylepšenia pozície vašej webovej stránky, tak aby sa umiestnila vo výsledkoch vyhľadávania.

výsledky vyhľadávania googleOptimalizovaná stránka je vytvorená s dôrazom na používateľov aj vyhľadávače – nielenže poskytuje informácie, ktoré ľudia hľadajú, ale je navrhnutá tak, aby ju vyhľadávač ľahko pochopil. Tým sa zabezpečí, že sa pri relevantných vyhľadávaniach zobrazí na poprednej pozícii na stránke s výsledkami vyhľadávania. Konečným cieľom SEO je organická návštevnosť – ľudia, ktorí sa prekliknú na vašu webovú lokalitu z vyhľadávača. Pre lepšie pochopenie SEO je užitočné aj vedieť, ako fungujú vyhľadávače ako sú napríklad Google, Yandex , Bing alebo iné. Skôr ako sa stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania, musí byť preskúmaná vyhľadávačom a zaindexovaná.

Každý deň sa v službe Google uskutočnia miliardy vyhľadávaní, ale zamysleli ste sa niekedy nad tým – ako funguje SEO a ako tieto algoritmy vo vyhľadávačoch fungujú? Ako ich môžete využiť vo svoj prospech? Na základnej úrovni fungujú vyhľadávače tak, že vykonávajú 3 základné funkcie:

  • Prehľadávanie internetu s cieľom nájsť nové webové stránky a dokumenty
  • Ukladanie tohto obsahu do obrovského indexu/databázy
  • Hodnotenie obsahu na základe rôznych faktorov

Čo SEO nie je?

Vo svete SEO existuje mnoho mylných predstáv. Je dôležité uvedomiť si tieto mylné interpretácie, aby ste mali jasnú predstavu o SEO a o tom, aké výhody vám môže priniesť. Tu je niekoľko vecí ktoré si treba pripomenúť, ktoré SEO nie sú:

  • SEO nie je nákup návštevnosti. SEO a platená reklama sú dve odlišné veci. Nezamieňajte si ho s platenými reklamami (PPC). Pokiaľ vychádzame z faktu, že sa nesnažíme nejakou technikou manipulovať výsledky vo vyhľadávaní, tak SEO je 100 % organické, čo znamená, že je bezplatné. Nikto si nemôže kúpiť vyššie umiestnenie vo vyhľadávači, neexistuje žiadna skratka a nemôžete preskočiť rad.
  • SEO nie je podvod. SEO vo všeobecnosti nie je nezákonné a neporušuje žiadne podmienky služby Google. Vždy však existujú špecialisti, ktorí využívajú neschválený postup SEO, ktorý sa nazýva Black Hat SEO, ktorý nie je v súlade s pravidlami vyhľadávačov.
  • SEO sa neobmedzuje len na jednu spoločnosť Google. Každý vyhľadávač zahŕňa SEO, pretože je to miesto, kde používatelia niečo hľadajú. Hoci je Google najpopulárnejší, neznamená to, že by sa vaša technika SEO mala obmedzovať len na jeden vyhľadávač. Mnoho ľudí používa aj vyhľadávače, ako sú Yahoo, Bing či DuckDuckGo a iné.
  • SEO nie je rýchlym riešením. SEO však nie je niečo, čo je zázračne dokončené za jeden deň. Vypracovanie a implementácia dobrej stratégie si vyžaduje uričitý čas a ďalší čas si vyžaduje aj čakanie na výsledky, kedy sa vaša stránka zaindexuje a zobrazí v zozname vyhľadávaných výsledkov.
  • SEO nie je ťažké. Môže sa zdať zložité, ale celkovo je SEO pomerne jednoduché. Musíte len určiť, čo hľadá vaše cieľové publikum, a tie konkrétne výrazy začleniť do svojho obsahu. Samozrejme, je toho viac, ale toto je všeobecná podstata.

Ako vyhľadávač prehľadáva web?

Prehľadávače sú počítačové programy, ktoré vytvárajú roboty, ktoré vyhľadávajú nový obsah, ako sú webové stránky, súbory PDF, videá a obrázky, prostredníctvom odkazov na webových stránkach. Crawlery sú v podstate malí prieskumníci, ktorí sa vydávajú na internet, aby našli najlepšie výsledky vyhľadávania pre každú požiadavku. Vyhľadávače objavujú relevantný obsah tak, že vysielajú tieto pavúky alebo webové crawlery, aby ho našli. Vždy hľadajú tie najlepšie odkazy, ktoré sa majú používateľom zobraziť.

Spoločnosť Google má vlastný hlavný prehľadávač stránok, ktorý sa nazýva Googlebot. Podobne aj spoločnosť Bing má webový prehľadávač s názvom BingBot. Vďaka týmto robotom sa vaša webová lokalita môže umiestniť v SERP alebo sa dostať na prvú stránku vyhľadávačov. Zistiť, ako funguje vyhľadávanie Google a ako čo najlepšie využiť používateľský zážitok, je jedným z prvých krokov k pochopeniu toho, ako sa umiestniť a priniesť návštevnosť pre stránku.

ako funguje SEO

Pri vytváraní nového obsahu je prepojenie naň z existujúcich stránok na vašom webe alebo z iného webu dobrým spôsobom, ako zabezpečiť, aby ho vyhľadávače objavili. Tento proces sa nazýva budovanie spätných odkazov a je dôležitým krokom k stratégii a optimalizácii SEO. Vyhľadávače majú tiež tendenciu navštevovať populárne webové stránky, ktoré vytvárajú nový obsah, častejšie ako menšie neznáme webové stránky. Získanie odkazu z populárnej webovej lokality môže viesť k tomu, že váš obsah bude objavený rýchlejšie.

Ak chcete vidieť viac údajov o stránkach, ktoré Google prehľadal, je najlepším prvým krokom zaregistrovať si účet a pridať stránku do Google Search Console. Môžete tiež vidieť všetky chyby prehľadávania, ktoré sa mohli vyskytnúť. Medzi niekoľko problémov, ktoré môžu spôsobiť, že stránky nebudú prehľadávané, patrí napríklad zlá navigačná štruktúra, presmerovania či chyby servera.

Ako sa uistiť, že je vaša webová stránka prehľadávaná vyhľadávačmi ?

robotstxt suborAk si nie ste istí, či vyhľadávače správne prehľadávajú vašu webovú stránku, pozrime sa na to, čo môžete urobiť, aby ste to zistili a uistili sa, že títo malí robotickí pavúci robia svoju prácu.

  1. Vytvorte mapu lokality
  2. Vytvorenie súboru robots.txt
  3. Vytvorte interné odkazy
  4. Získajte spätné odkazy
  5. Zdieľanie odkazy z vášho webu na sociálnych sieťach

Vytvorenie správnej mapy stránok je nevyhnutné na účely SEO. Mapa stránok alebo XML súbor je v podstate len spôsob zobrazenia informácií na webovej lokalite. Mapu stránok potrebujete pre Google, aby mohol Googlebot prehľadávať vašu webovú lokalitu, zaradiť ju do svojho indexu a potom poslať svojich používateľov na vašu webovú lokalitu. Vytvorenie súboru môže zdať trochu komplikovaný, preto ho trochu rozoberieme. Túto časť môžete tiež prenechať webmasterovi alebo niektorému z odborníkov, aby vám s daným krokom pomohol. V podstate musíte nájsť koreňový priečinok svojej webovej stránky a pridať do neho súbor robots.txt s mapou stránok(s adresou XML súboru), ktoré majú určitú štruktúru.

sieťové mapy

Ako vyhľadávač ukladá informácie o webových stránkach?

Keď sa vyhľadávače dostanú na stránky, zhromažďujú údaje a ukladajú ich do indexu. Možno ste už počuli o metatagoch a metadátach, vyhľadávače zbierajú tieto informácie z webovej stránky, kde ich ukladajú do indexu neskôr ich používajú pri požiadavke používateľa na vyhľadanie kľúčových slov alebo výrazov. Zobrazia sa tak na stránke s výsledkami vyhľadávania pre daného používateľa. Dôležitá je optimalizácia pre vyhľadávače, správne nadpisy, alt text obrázkov a správne metadáta na vašej webovej stránke. Programy vyhľadávačov vyberajú tie najlepšie a najobľúbenejšie informácie a posielajú ich späť do vyhľadávača, ktorý potom zaraďuje stránky na základe relevantných a presných informácií.

Index si môžete predstaviť ako veľmi veľkú databázu obsahujúcu všetky webové stránky na internete, ktoré daný vyhľadávač našiel. Vyhľadávače analyzujú a načítavajú obsah zo svojho indexu, keď vyhľadávači zadajú vyhľadávací výraz alebo kľúčové slovo.Vyhľadávače štandardne prehľadávajú a snažia sa indexovať každú stránku na vašom webe, ktorú nájdu.

Ak však máte stránky, ktoré nechcete, aby vyhľadávače mohli nájsť prostredníctvom vyhľadávačov, napríklad súkromné stránky určené len pre členov, pomôže vám súbor Robots.txt v ktorom môžete obmedziť aby boli určité stránky vášho webu prehľadávané a zaradené do výsledkov vyhľadávania. Vyhľadávače používajú algoritmy na analýzu webových stránok a rozhodujú o tom, ako ich zaradia do Pageranku pre rôzne vyhľadávacie otázky. Algoritmy vyhľadávačov vychádzajú z počtu a kvality spätných odkazov, popularity a iných informácií. Existujú dva hlavné faktory, ktoré ovplyvňujú hodnotenie vyhľadávačov:

  • Faktory on-page
  • Faktory off-page

On-page faktory fungujú na webových stránkach tak, že stránka je optimalizovaná pre vyhľadávače a využíva základné kľúčové slová na hodnotenie. On-page faktory sú super dôležité pre každú stránku, aby sa mohla umiestniť vo vyhľadávačoch. On-page faktory zahŕňajú aj metadáta, ako sú alt tagy a meta popisy, ktoré sú zapísané v rámci HTML.

Off-page sú faktory, ktoré pomáhajú zlepšiť pozíciu webovej lokality mimo priestoru vášho webu. Tento typ obsahu sa zobrazuje napríklad v sociálnych sieťach alebo na blogoch iných stránkach, ktoré nie sú pod vaším vlastnením.

Algoritmy priraďujú určité skóre rôznym faktorom hodnotenia a potom zaraďujú relevantné stránky s najlepším skóre od najvyššieho po najnižšie vo výsledkoch. Algoritmy vyhľadávačov a spôsob radenia odkazov sa tiež časom menia v snahe zlepšiť výsledok. Nezabúdajte, že cieľom vyhľadávačov Google či Bing je poskytovať kvalitný obsah, aby ich používatelia boli s výsledkami vyhľadávania spokojní a naďalej používali ich vyhľadávač.

Prečo je SEO dôležité?

Každá stránka zaradená do indexu ako taká si zaslúži určité hodnotenie od vyhľadávačov. Tvrdá práca na obsahu a zabezpečenie toho, aby vaša webová lokalita oslovila návštevníkov povedie k vyššiemu skóre v hodnotení vyhľadávačov. Všeobecne platí, že používatelia považujú za dôveryhodnejší zdroj tie stránky, ktoré sa nachádzajú na vrchole výsledkov vyhľadávania, než tie, ktoré nemajú takú vysokú pozíciu na rebríčku stránok, preto je SEO veľmi dôležité, ak chcete, aby ľudia navštevovali vaše webové stránky organickým spôsobom bez použitia platenej reklamy.

SEO vám umožní posunúť návštevnosť vašich webových stránok na vyššiu úroveň a zároveň vám zabezpečí, že nebudete plytvať rozpočtom na nákup drahého reklamného priestoru. V mnohých prípadoch sa považuje SEO za nákladovo najefektívnejšiu metódu zvyšovania návštevnosti webových stránok.

Záverečné postrehy

Čo je SEO a ako funguje, je pri vytváraní obsahu na internete zásadná vec. Algoritmy vyhľadávačov sa však neustále menia a neexistuje žiadna záruka, že to, čo funguje dnes, bude fungovať aj budúci rok alebo neskôr. Nenechajte sa tým však odradiť. Vo všeobecnosti platí, že zásadné princípy ako webové vyhľadávače fungujú a veci s nimi spojené zostávajú v priebehu času konzistentné. Faktory, ako sú napríklad spätné odkazy, obsah, „autorita domény“ sú rozhodujúcimi faktormi už mnoho rokov – a nič nenasvedčuje tomu, že by sa to malo v dohľadnej dobe zmeniť.

Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním.

Prístup k exkluzívnemu obsahu.

Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.

NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.

Kontaktujte nás

logo footer

Tel: +421 944 625 143
Email : podpora@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2024 by Evolum. Všetky práva vyhradené.

    Používaním stránok Evolum.sk súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
    Viac informácii