Tipy ako propagovať vlastnú webstránku

Tipy ako propagovať vlastnú webstránku

Tipy ako propagovať vlastnú webstránku 1798 1200 Evolum.sk

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Keď už máte svoju webovú stránku spustenú, ďalšou otázkou, ktorá vás napadne, je, ako ju spropagovať. Vytvorená webová stránka vám neprinesie nič dobré, ak o nej nikto nebude vedieť, preto je nevyhnutné zistiť, ako svoju webovú stránku propagovať. Dobre vytvorená webová stránka vám neprinesie len tak okamžite návštevnosť , ak o nej nikto nebude vedieť, preto je nevyhnutné zistiť, ako svoju webovú stránku propagovať.

Existuje mnoho spôsobov, ako propagovať webové stránky, ale niektoré metódy, ako napríklad PPC reklama a influencer marketing, môžu byť dosť nákladné. V tomto článku sa budeme venovať 7 najefektívnejším tipom ako propagovať vlastnú webstránku bez veľkého rozpočtu alebo predchádzajúcich marketingových skúseností.

Prečo by ste mali propagovať svoje webové stránky?

Aby vaša webová stránka rástla, musí mať veľkú návštevnosť. Preto je jej propagácia veľmi dôležitá. Každá webová stránka potrebuje propagáciu, či už ide o blog, stránku e-shopu alebo neziskovú stránku. Máte napríklad stránku e-shopu, ktorá sa špecializuje na predaj batohov. Aby ste dosiahli nejaký predaj, musíte na svoju webovú lokalitu prilákať návštevníkov. Uplatňovanie marketingových stratégií spôsobí, že sa ľudia dozvedia o vašich produktoch alebo službách a premenia sa na zákazníkov.

Dobre vykonaná stratégia nielenže zvýši mieru konverzie – môže tiež zvýšiť vernosť zákazníkov. Aj keď existujú platené možnosti, ako napríklad reklama prostredníctvom Google Ads, existuje mnoho spôsobov, ako propagovať webové stránky bez toho, aby ste museli minúť peniaze.

Najlepšie tipy ako propagovať vlastnú webstránku

Niektorí ľudia navštívia vašu webovú stránku priamo, možno prostredníctvom odkazu v sociálnych médiách alebo vašej e-mailovej marketingovej kampane a prostredníctvom príspevkov na blogu. Väčšina (odhadom 60 %) návštevníkov však začne zadaním kľúčových slov do vyhľadávača Google. Ak potenciálni zákazníci neuvidia vašu webovú stránku prostredníctvom online vyhľadávania alebo iných marketingových kanálov, nebudete mať veľkú návštevnosť webovej stránky. Skôr ako sa pustíme do tipov, mali by ste vedieť, že existuje mnoho metrík, ktoré môžete použiť na meranie úspešnosti vašej webovej stránky.

Niektoré z nich sú:

  • Bounce rate
  • Noví návštevníci
  • Noví zákazníci
  • Zdroje návštevnosti
  • Spätné odkazy na vaše webové stránky
  • Kľúčové slová
  • Miera konverzie
  • Demografické údaje

Najdôležitejšou vecou, ktorú budete sledovať, je však návštevnosť webových stránok. Koniec koncov, ak vaše webové stránky nikto nenavštevuje, všetky ostatné ukazovatele nebudú mať veľký význam. Množstvo návštevnosti webu, ktoré získate, bude závisieť aj od druhu podniku, ktorý prevádzkujete, a jeho veľkosti. To, či vaša webová lokalita dosiahne rôzne ukazovatele návštevnosti alebo sa jej bude dariť lepšie či horšie, závisí výlučne od vašej stratégie propagácie webovej lokality a celkovej marketingovej stratégie.

1. Optimalizácia pre vyhľadávače

Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO je pravdepodobne najdôležitejšia vec, ktorú môžete urobiť na propagáciu svojej webovej stránky. Vzhľadom na to, že na internete sú viac ako 2 miliardy webových stránok, môžete ľahko riskovať, že sa vaša webová stránka stratí v oceáne obsahu, ak ju neurobíte priateľskú pre vyhľadávače ako sú Google či Bing. Keď sa pozeráte na SEO vašej webovej lokality, je potrebné si uvedomiť dve hlavné veci: on-page a off-page SEO.

On-page SEO je, ako ste možno očakávali, všetko, čo môžete vidieť na svojej webovej stránke. Patria sem veci ako kópia webovej stránky, obrázky, videá, meta popisy, responzívny dizajn a dokonca aj to, ako je vaša webová stránka štruktúrovaná. Off-page SEO sa týka toho, čo sa deje v zákulisí. Zahŕňa aspekty vašej webovej lokality, ako napríklad kto na ňu odkazuje, aká je autoritatívna a ako sa na nej angažujú čitatelia.

Optimalizácia pre vyhľadávače je jedným z najvýhodnejších spôsobov propagácie vašej webovej lokality, pretože hoci budete musieť z času na čas vykonať úpravy, táto metóda do veľkej miery generuje návštevnosť bez väčších vstupov, keď je všetko optimalizované. Mali by ste však tiež vedieť, že výsledky tejto metódy sa môžu dostaviť až po niekoľkých mesiacoch, preto neočakávajte rýchle riešenie. Po vytvorení novej webovej stránky je dôležité pridať doménu do účtu Google Search Console, kde môžete požiadať o indexáciu, sledovať výkonnosť a odstrániť všetky problémy súvisiace s vyhľadávaním.

Ak chcete zistiť, či je vaša webová lokalita aktuálne v službe Google, môžete vykonať vyhľadanie lokality: pre adresu URL vašej webovej lokality. Tým sa vrátia všetky stránky indexované pre vašu doménu. Napríklad zadaním výrazu „site:www.vasastranka.sk“ zistíte, či je vaša doména zaindexovaná vo vyhľadávaní.

2. Sociálne siete

Sociálne siete sú najznámejšou bezplatnou metódou propagácie nových webových stránok – a to z dobrého dôvodu. Platformy ako Facebook, Twitter a Instagram majú miliardy používateľov a prostredníctvom týchto platforiem sa môžete ľahko spojiť s inými miestnymi podnikmi a propagovať svoje vlastné.

Predtým, ako začnete so sociálnymi sieťami, tak by ste však mali zvážiť, pre koho robíte marketing a koho a akú cieľovú skupinu sa snažíte osloviť. Tu je stručný prehľad platforiem, ktoré musíte zvážiť, ako aj to, pre aké podniky sú vhodné:

social media

  • Facebook: Dobrý všestranný nástroj pre spoločnosti B2B aj B2C bez ohľadu na hlas značky. Facebook má najväčšiu používateľskú základňu, takže je dobrý na pravidelné zverejňovanie aktualizácií o vašom podnikaní.
  • Twitter: Dobrý pre spoločnosti B2C, ktoré sa môžu propagovať pomocou krátkych a výstižných vyhlásení. Najlepší na zdieľanie odkazov, vytváranie konverzácií a zapájanie sa do komunikácie s publikom.
  • Instagram: Skvelé pre B2B aj B2C. Najlepšia platforma, ak je vaša práca veľmi vizuálna alebo ak chcete osloviť mladších dospelých ako svoje primárne publikum.
  • Reddit: V prípade, že by ste sa chceli dostať do povedomia používateľov, môžete sa obrátiť na stránku, ktorá je pre vás zaujímavá: Najlepšia pre B2C, ale jej kultivácia si vyžaduje čas. Predtým, ako začnete propagovať svoje webové stránky na Reddite, sa od vás očakáva, že sa zapojíte do konverzácií na subredditoch (fórach špecifických záujmov) a budete zdieľať odkazy na svoje webové stránky len tam, kde je to nevyhnutné.
  • LinkedIn: Najlepšie pre B2B. Často sa používa ako hybridná platforma sociálnych médií a blogov, takže je skvelá na oslovenie iných odborníkov a prezentáciu vašich odborných znalostí.

Ak máte k dispozícii určitý rozpočet na propagáciu svojej webovej stránky, potom je Facebook Ads geniálny na propagáciu vašej webovej stránky prostredníctvom sociálnych médií. Prostredníctvom služby Facebook Ads máte k dispozícii širokú škálu možností cielenia, vďaka čomu môžete ľahko zúžiť cieľovú skupinu. Dokonca si môžete zvoliť zacielenie na používateľov, ktorí sledujú konkrétne iné stránky alebo sú priateľmi vašich súčasných sledovateľov.

3. E-mailový marketing

E-mailový marketing je príležitosťou komunikovať priamo s vaším publikom prostredníctvom jeho e-mailov. Je to vysoko účinná metóda obsahového marketingu známa svojou vysokou návratnosťou investícií (ROI). Aj s malým rozpočtom pravdepodobne dosiahnete podstatné výsledky. E-mailový marketing je vynikajúci na budovanie vernosti publika. Informujte svoje publikum o najnovšom obsahu na svojej webovej lokalite a ponúknite prostredníctvom e-mailov exkluzívny obsah alebo personalizované správy.

E-mailový marketing je základným nástrojom na generovanie potenciálnych zákazníkov pre každú firmu. Zasielanie podnetov, ako sú kupónové kódy a darčeky zadarmo prostredníctvom e-mailu, môže pomôcť premeniť potenciálnych zákazníkov na zákazníkov.

Predtým, ako začnete posielať e-maily, však musíte najprv vytvoriť e-mailový zoznam. Je to v podstate zoznam účastníkov e-mailového marketingu obsahujúci mená spojené s e-mailovými adresami, ktorým budete posielať obsah. Pri vytváraní obsahu e-mailov dbajte na to, aby bol každý e-mail účelný, v súlade s vašou značkou a spĺňal očakávania odberateľa. Stačí pár nesprávnych krokov, aby sa vaše publikum odhlásilo z odberu emailov.

Ak je účelom e-mailu informovať odberateľov o novom obsahu, pridajte jasnú výzvu na akciu (CTA), ktorá odkazuje na uvedený obsah. Nezabudnite pripojiť podpis e-mailu s kontaktnými údajmi, značkou podpisu a odkazmi na vaše webové stránky a kontá sociálnych médií.  Je nevyhnutné, aby ste sa vyhli spamovaniu. Je lepšie posielať niekoľko pravidelných, ale vysokokvalitných emailov, než zahlcovať schránky svojich odberateľov e-mailami, ktoré nebudú čítať.

mailchimp

Niektoré nástroje môžu pomôcť automatizovať vaše e-mailové marketingové kampane. Používatelia WordPressu si môžu vybrať jeden z mnohých dostupných pluginov na zasielanie noviniek. Väčšina z nich je platená, ale niektoré poskytujú bezplatný plán, napríklad MailPoet a Mailchimp.

4. Platba za kliknutie (PPC)

Pomocou internetovej reklamy PPC prilákate na svoje webové stránky návštevnosť z vyhľadávačov, ako je Google či Facebook. Funguje to takto: za každé kliknutie na vašu reklamu vo vyhľadávači zaplatíte nejakú sumu a vaším konečným cieľom je konvertovať daného používateľa, aby sa vám investícia vrátila.

Pri službe GoogleAds nie sú stanovené žiadne minimálne požiadavky na výdavky – môžete si nastaviť rozpočet napríklad len päť dolárov denne alebo maximálne náklady desať centov za každé kliknutie. Váš hlavný cieľ by mala byť konverzia, aby ste dosiahli čo najlepšiu návratnosť investícií. Stačí si vybrať kľúčové frázy a vyhľadávač vám pomôže dostať reklamu pred vašu cieľovú skupinu.

Každá platforma sociálnych médií má vlastného správcu reklám, ktorý vám pomôže umiestniť vašu kreatívu pre cielenú skupinu používateľov. Rovnako ako pri iných typoch platenej reklamy si môžete vybrať, či sa chcete zamerať na potenciálnych zákazníkov alebo na vytváranie interakcií. Vo všeobecnosti sa reklamné platformy sociálnych médií používajú jednoduchšie ako Google Adwords. Neodporúčame snažiť sa byť prítomný za každú cenu na každej platforme. Musíte si vybrať platformy, ktoré dobre fungujú pre značku.

google ads

Spoločnosť Facebook vlastní Instagram, jej správca reklám je plne integrovaný a vo väčšine prípadov je najlepším miestom, kde začať pri skúmaní reklám v sociálnych médiách. Tu je niekoľko tipov, ktoré by ste mali mať na pamäti pri vytváraní reklám:

  • Video je jedným z najvýkonnejších reklamných formátov;
  • Mobilné reklamy sú oveľa lacnejšie ako reklamy na počítačoch;
  • Remarketingové reklamy sú lacným a účinným spôsobom zvyšovania konverzií;
  • Vytvorte viacero reklamných súprav na testovanie variantov kópií;
  • Sledujte svoj výkon vrátane relevantnosti a frekvencie;
  • Používajte vysokohodnotných zákazníkov na vytvorenie podobných publik.

5. Lokálne vyhľadávanie v Google mapách prostredníctvom bezplatných profilov Moja Firma

Ako majiteľ malej firmy musíte urobiť všetko, čo je vo vašich silách, aby ste zabezpečili, že zákazníci nájdu vašu firmu presne vo chvíli, keď hľadajú vaše produkty alebo služby. Na tento účel je mimoriadne dôležité vytvoriť si firemný profil v službe Google. Bezplatný nástroj na propagáciu vašej spoločnosti Google My Business vám umožňuje uviesť vašu malú a strednú firmu vo vyhľadávaní Google a v Mapách Google. Okrem toho môžete vyhľadávačom poskytnúť dôležité informácie vrátane vašej firemnej adresy, telefónneho čísla, otváracích hodín a, samozrejme, vašej webovej stránky.

Chcete, aby váš firemný zoznam v službe Google vynikol? Po vytvorení zoznamu sa prihláste do svojho konta Moja firma Google a pridajte fotografie, propagačné akcie, ponuky a ďalšie informácie. Cieľom je ukázať potenciálnym zákazníkom, čím sa vaša firma odlišuje od konkurencie.

google-my-business

6. Obsahový marketing

Obsahový marketing je skvelý spôsob propagácie vašej webovej stránky, pretože zlepšuje SEO a zároveň vytvára obsah, ktorý bude pre vaše publikum užitočný. Častou mylnou predstavou je, že ak chcete robiť obsahový marketing, musíte blogovať, ale to nemusí byť nevyhnutne pravda. Hoci blogy sú osvedčenou cestou obsahového marketingu, môžete vytvárať videá, podcast alebo dokonca začať vydávať informačný bulletin o niečom, čo súvisí s vašou prácou.

Pri marketingu obsahu si treba uvedomiť hlavne to, že obsah, ktorý vytvárate, musí byť pre vaše publikum užitočný, zaujímavý alebo zábavný. Najlepší spôsob, ako sa uistiť, že odpovedáte na otázky, ktoré ľudia majú, je urobiť dostatočný prieskum kľúčových slov predtým, ako začnete.

Obsahový marketing je propagačná metóda, ktorá však nefunguje izolovane. Ak chcete z marketingu obsahu vyťažiť čo najviac, musíte sa uistiť, že pracujete na stratégii SEO svojej webovej stránky a propagujete svoj obsah prostredníctvom iných kanálov, ako sú sociálne médiá alebo platená reklama. Mali by ste sa tiež uistiť, že neustále vytvárate nový obsah, aby vaši zákazníci mali dôvod sa k vám vracať.

Záver:

Propagácia vašej webovej stránky je dlhodobá stratégia, preto buďte trpezliví! Môže trvať niekoľko týždňov alebo mesiacov, kým uvidíte výrazný vplyv. Ak chcete dosiahnuť rýchlejšie výsledky, vyskúšajte rôzne kanály PPC. Dúfame, že medzitým začnete pozorovať nárast svojho podnikania a pomôžu vám tieto tipy ako propagovať vlastnú webstránku. Ako propagujete svoje webové stránky? Máte nejaké stratégie, ktoré nie sú uvedené v tejto príručke a majú úžasné výsledky? Radi si vypočujeme vaše názory v komentároch nižšie![/vc_column_text][movedo_divider padding_top=“30″ padding_bottom=“30″][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text text_style=“subtitle“]

Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním.

[/vc_column_text][movedo_social social_facebook=“yes“ social_twitter=“yes“ social_linkedin=“yes“ social_pinterest=“yes“ icon_size=“small“ icon_shape=“round“ shape_color=“white“][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row padding_top_multiplier=““ padding_bottom_multiplier=““][vc_column][movedo_modal modal_id=“newsletter“][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/4″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/2″][movedo_title heading=“h1″ increase_heading=“140″]Prístup k exkluzívnemu obsahu.[/movedo_title][movedo_title heading=“h2″ increase_heading=“120″]Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.[/movedo_title][movedo_empty_space][vc_column_text]
[/vc_column_text][movedo_empty_space][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/4″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/movedo_modal][/vc_column][/vc_row][vc_row section_type=“fullwidth“ padding_top_multiplier=““ padding_bottom_multiplier=““ columns_gap=“none“][vc_column column_custom_position=“yes“ position_top=“2x“ tablet_landscape_column_positions=“none“ tablet_portrait_column_positions=“none“ mobile_column_positions=“none“ heading_color=“light“ clipping_animation=“clipping-left“ css=“.vc_custom_1554114338054{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 30px !important;padding-right: 60px !important;padding-bottom: 30px !important;padding-left: 60px !important;background-color: #f9224b !important;}“ font_color=“#ffffff“][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/2″ tablet_width=“hide“ tablet_sm_width=“hide“ mobile_width=“hide“ css=“.vc_custom_1518261848902{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;}“][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/2″ tablet_width=“1″ tablet_sm_width=“1″ css=“.vc_custom_1518261853593{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;}“][movedo_callout title=“NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.“ heading=“h5″ animation=“grve-fade-in“ animation_duration=“slow“ button_text=“ODOBERAŤ“ button_color=“white“ button_size=“large“ button_shape=“round“ button_shadow=“small“ button_link=“url:%23newsletter|||“ button_class=“grve-modal-popup“][/movedo_callout][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row heading_color=“light“ bg_type=“color“ padding_top_multiplier=“4x“ padding_bottom_multiplier=““ font_color=“#e0e0e0″ bg_color=“#000000″][vc_column tablet_width=“hide“ tablet_sm_width=“hide“ mobile_width=“hide“][movedo_empty_space height_multiplier=“2x“][/vc_column][vc_column][movedo_title heading_tag=“div“ heading=“link-text“ margin_bottom=“0″]Potrebujete pomôcť?[/movedo_title][movedo_title heading=“h2″]Kontaktujte nás[/movedo_title][/vc_column][vc_column tablet_width=“hide“ tablet_sm_width=“hide“ mobile_width=“hide“][movedo_empty_space][/vc_column][vc_column width=“1/3″ css=“.vc_custom_1577702368358{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“ font_color=“#ffffff“][movedo_empty_space][movedo_single_image image_mode=“medium_large“ image=“17657″ align=“left“][vc_column_text]Tel: +421 944 625 143 Email : podpora@evolum.sk Messenger : http://m.me/evolum.sk WhatsApp : +421 944 625 143[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″ css=“.vc_custom_1518259946395{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“][movedo_empty_space][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/2″][vc_column_text]WEBSTRÁNKY SLUŽBY BLOG REFERENCIE KONTAKT[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/2″][vc_column_text]CENNÍK OBCHODNÉ PODMIENKY NEWSLETTER COOKIES OSOBNÉ ÚDAJE[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][movedo_empty_space][/vc_column][vc_column width=“1/3″ heading_color=“light“ css=“.vc_custom_1660313244432{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“ font_color=“#ffffff“][movedo_empty_space][movedo_social_links icon_color=“white“ facebook_url=“https://www.facebook.com/evolum.sk“ instagram_url=“https://www.instagram.com/evolum.sk/“ linkedin_url=“https://www.linkedin.com/company/12981377″ whatsapp_url=“https://wa.me/00421944625143″][movedo_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=“color“ columns_gap=“none“ equal_column_height=“equal-column“ font_color=“rgba(255,255,255,0.47)“ bg_color=“#000000″][vc_column vertical_content_position=“bottom“ css=“.vc_custom_1577705757906{border-top-width: 1px !important;border-top-color: rgba(255,255,255,0.25) !important;border-top-style: solid !important;}“][vc_row_inner][vc_column_inner width=“2/3″][movedo_empty_space][vc_column_text css=“.vc_custom_1701952884087{padding-bottom: -2px !important;}“]Copyright© 2018-2024 by Evolum. Všetky práva vyhradené.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]
[vc_row section_type=“fullwidth“ padding_top_multiplier=““ padding_bottom_multiplier=““ columns_gap=“none“ equal_column_height=“middle-content“][vc_column tablet_width=“1″ column_fullheight=“fullheight“ tablet_landscape_column_fullheight=“false“ tablet_portrait_column_fullheight=“false“ mobile_column_fullheight=“false“ heading_color=“light“ css=“.vc_custom_1611926408666{background-color: #000000 !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}“ font_color=“#ffffff“][movedo_empty_space height_multiplier=“6x“][movedo_empty_space height_multiplier=“6x“][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“100″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]BLOG[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“125″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]KONZULTÁCIA[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“100″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]KONTAKT[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“150″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]POZRIEŤ SA NA FACEBOOK[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“150″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]POZRIEŤ SA NA LINKEDIN[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ line_type=“line“ line_width=“150″ line_height=“3″ line_color=“primary-3″ align=“center“ margin_bottom=“0″]NAPÍSAŤ SPRÁVU NA WHATSAPP[/movedo_title][movedo_empty_space][movedo_title heading_tag=“h2″ heading=“h2″ align=“center“ margin_bottom=“0″]+421 944 625 143[/movedo_title][movedo_empty_space height_multiplier=“3x“][movedo_empty_space height_multiplier=“3x“][/vc_column][/vc_row]
Používaním stránok Evolum.sk súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
Viac informácii