Ako pridať webstránku do vyhľadávania?

ako pridať webstránku do vyhľadávania

Ako pridať webstránku do vyhľadávania?

Ako pridať webstránku do vyhľadávania? 1920 1171 Evolum.sk

Máte alebo práve ste dokončili vašu webovú stránku? Dobrá práca! Je na čase pridať vašu webovú stránku do vyhľadávačov a začať so základnou optimalizáciou, tak aby váš web mohli navštevovať užívatelia.

Indexovanie vašej webstránky na stránkach vyhľadávačov ako Google, Bing či ďalších vyhľadávacích nástrojoch je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako získať návštevnosť na vaše webové stránky. Možno bude množstvo čitateľov namietať argumentom – „Nie je treba Google, využívam návštevnosť zo sociálnych sietí.“ Áno, samozrejme. Sociálne siete môžu byť silným zdrojom návštevnosti pre váš web, avšak treba zvážiť v závislosti od oblasti pôsobenia aj možnosť organickej návštevnosti z vyhľadávačov. Pri určitej investícii práce na vašom webe sa táto snaha môže zúročiť a premeniť na organickú návštevnosť, ktorá môže znamenať monetizáciu vášho webu.

Potrebujem pridať svoje webstránku do vyhľadávania?

Ak váhate nad otázkou ako pridať webstránku do vyhľadávania alebo , či má tento krok zmysel , tak netreba dlho váhať. Váš web by ste mali zaradiť ihneď po dokončení do vyhľadávania. Podobne aj Facebook pixel , tak aj vyhľadávače okrem návštevnosti môžu byť cenné pre vaše podnikania z pohľadu analytiky a dát. Prečo pridať stránku ihneď po dokončení do vyhľadávania ? Vyhľadávače boli navrhnuté na prácu s kľúčovými slovami. Ich roboty a skripty prehľadávajú weby a snažia sa ponúkať užívateľom , čo najlepšie výsledky.

Pridať vašu webstránku do vyhľadávania vás nebude stáť okrem času žiadne financie. Samozrejme môžete si zaplatiť PPC reklamu aby sa vaše stránky zobrazovali , konkrétnym zákazníkom po zadaní konkrétneho výrazu na popredných priečkach, avšak tejto téme sa nebude venovať v článku.

Pokiaľ ste si zaregistrovali vašu doménu ako novú , ktorá nebola odkúpená od nejakého vlastníka pred vami , tak vaši návštevníci sa organickým spôsobom zrejme veľmi ťažko dostanú na váš web (ak nepočítame priame zadávanie). Pretože , vaša doména nebola pred tým ešte zaindexovaná do vyhľadávania.

Ako môžem pridať webstránku do vyhľadávania?

Záleží najskôr do ktorého vyhľadávacieho nástroja chcete váš web pridať. Či vaša stránka je pridaná do vyhľadávania si môžete overiť jednoduchým spôsobom zadaním do vyhľadávača Google výrazu site:nazovstranky.sk (kde názovstránky.sk je URL adresa vašej domény) a následne by sa vám mala zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania. Najpoužívanejším vyhľadávacím nástroj v našich končinách je bezpochyby Google , avšak nemali by ste zabúdať a zlepšiť vaše šance , tým že pridáte váš web aj do iných vyhľadávacích nástrojov. Zrejme percentuálne veľké množstvo nebude používať iné vyhľadávače. To síce nemusí byť dôvod straty návštevnosti.

Ako pridať stránku do vyhľadávača Google?

google search console pridať web

Pre tých, ktorí prevádzkujú projekt v online prostredí je prítomnosť vo výsledkoch vyhľadávania Google základným predpokladom úspešného online podnikania. Približne dve tretiny všetkých internetových vyhľadávaní na celom svete sú realizované prostredníctvom vyhľadávača Google.

Odkaz : https://search.google.com/search-console/about

Postup je jednoduchý a veľmi podobný bude aj u iných vyhľadávačov. Pomocou vášho účtu na Google (Gmail) , ku ktorému budú priradené aj ostatné služby (napríklad Google Moja Firma nižšie), si otvoríte spomínaný odkaz pridávate váš web pomocou domény a následne vás nástroj vyzve pre overenie vlastníctva pridať DNS záznam do administrácii vašej domény. Po úspešnom overení vlastníctva je nutné pridať ešte súbor sieťových máp. O sieťových mapách a potrebných náležitostiach sa dočítate nižšie.

Ako pridať stránku do vyhľadávača Bing?

pridať stránku bing

Odkaz : https://www.bing.com/webmasters/about

Zaradenie stránky do vyhľadávanie v Bing je rýchle. Postačí vám prihlásiť sa pomocou vášho Gmail konta a importovať vlastníctva z Google Search Console a následne pridať cestu adrese sieťových máp.

Ako pridať stránku do vyhľadávača Yandex?

pridať stránku do yandex

Odkaz : https://webmaster.yandex.com/site/indexing/reindex/

Yandex je populárny vyhľadávacím nástrojom najmä v Rusku. Na pridanie vášho webu do vyhľadávania je nutné vytvoriť si konto podobne ako v prípade Gmailu – Yandex Passport.

Ako pridať stránku do vyhľadávača DuckDuckGo?

duckduckgo vyhľadávač

Odkaz : https://duckduckgo.com/

Populárny vyhľadávač pre priaznivcov súkromia DuckDuckGo stojí za zmienku spomenúť , pretože neustále sa stáva populárnejším a používanejším. DDGBot používa základné API z iných vyhľadávačov, ako Yahoo, Yandex a Bing. To znamená , že ak už ste pridali svoj web do spomenutých vyhľadávačov vyššie , tak nie je treba už žiadna akcia. V prípade , že narazíte na kolíziu alebo chcete svoj web pridať priamo použite nástroj Bang!

Odkaz : https://duckduckgo.com/newbang

Sieťové mapy a robots.txt

Okrem zaradenia vášho webu do vyhľadávacích nástrojov, netreba zabudnúť pridať okrem spomínaných krokov vyššie aj sieťové mapy a súbor robots.txt do vášho adresára vo webovom hostingu.

sieťové mapy google

Sitemap je súbor vo formáte xml, pomocou ktorého môžete zdieľať informácie o štruktúre stránkach na vašom webe , videách, obrázkoch či iných informáciách. Tieto informácie sú dôležité pre prácu a fungovanie vyhľadávacích mechanizmov. Súbor xml nie je viditeľný , bežný návštevníci ho nevidia. Nie je to pravidlom nutnosti ho mať implementovaný na vašom webe, avšak zrejme veľmi ťažko by ste čakali na rýchlu a plnohodnotné indexovanie vášho webu do vyhľadávačov.

Vytvorenie súboru je možné cez rôzne generátory. Ak máte web vytvorený napríklad pod systémom WordPress, tak vám postačí pomocou jednoduchého pluginu https://sk.wordpress.org/plugins/google-sitemap-generator/ vytvoriť automaticky spomínaný súbor. Spomínaným nástrojom disponujú aj rôzne rozhrania SEO pluginov ako napríklad Yoast SEO. Sieťové mapy môžete implementovať aj nahratím tohto súboru XML  do hlavného adresáru vášho webhostingu.

Sieťové mapy sú viazané na ďalší súbor – robots.txt , ktorý by ste mali mať nahratý v hlavnom adresári vášho webu . Daný súbor v jednoduchom textovom formáte. Má za úlohu povoliť a zároveň zamedziť vyhľadávačom , ktorý obsah si budú prehliadať.

robots.txt suborV poslednom rade je treba skontrolovať váš web aby mal povolené v administrácii indexovanie stránok. Splnením týchto krokov (indexovaním , pridaním sieťových máp , pridaním súboru robots.txt a následnom kontrolou povolení) ste na dobrej ceste k rýchlej indexácii vašej webovej stránky.

Google Moja Firma

Odkaz : https://www.google.com/intl/sk_sk/business/

Dôležitý nástroj pre lokálnu SEO optimalizáciu webu pre vyhľadávače musíme spomenúť. Vytvorením profilu v nástroji Google My Business získate možnosť zaradiť váš web do vyhľadávania Máp Google. Ak chcete vytvoriť váš profil v spomínanom nástroji bude nutné overiť fyzicky jeho adresu. To znamená , že Google vám pošle poštou v obálke kód , ktorý po obdržaní zadáte v administrácii profilu.

Odporúčame , vypĺňať údaje o vašom podnikaní dôveryhodne a pokiaľ možno , čo najviac údajov o vašom profile zadať ešte pred overením kódu. Google v súčasnosti je veľmi obozretný v nástroji Moja firma , akékoľvek veľké zásadné zmeny môžu vyústiť do problému s kvalitou na vašom profile. Problémy s kvalitou v najhoršom prípade znamenajú pozastavenie alebo vymazanie vášho profilu z máp Google.

Profil z nástroju Moja firma má niekoľko benefitov z pohľadu budovania identity pre vašich zákazníkov. Profil dokáže okrem informácii o vašom podnikaní ponúknuť zákazníkom hodnotenia , otváracie hodiny , príspevky – kde môžete pridávať aktualizácie , množstvo fotiek či už od vás priamo alebo od vašich zákazníkov pod jedným nástrojom.

Ako dlho potrvá zaindexovanie mojej webstránky do Google vyhľadávača?

Každých pár mesiacov, keď spoločnosť Google zavádza novú aktualizáciu algoritmov, autori obsahu a odborníci na optimalizáciu vyhľadávacích nástrojov SEO sa snažia držať krok s aktuálnymi zmenami. Zaindexovanie vašej novej webstránky môže trvať v priemere od 4 dní do 3 mesiacov. Avšak bavíme sa o novej doméne. Po určitej dobe po tom ako vyhľadávače budú disponovať určitým zdrojom dát , tak môžu vaše blogové články indexovať a zobrazovať do niekoľkých hodín po zverejnení vo vyhľadávaní o tom niet pochyb.

Podľa výskumov a diskusií , tato doba je pre každú stránku odlišná. Prezrieť si môžete niektoré z odkazov :

https://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769
https://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35256
https://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=70897

Prezrite si vašu vyhľadávaciu konzolu Google po niekoľkých dňoch od prvého pridania domény a sieťových máp. Ak konzola neukazuje chyby , tak nie je dôvod na paniku. Všeobecne najbežnejším dôvodom, prečo váš web nie je ešte indexovaný, je to – že je príliš nový pre vyhľadávacie mechanizmy. V tejto fáze buďte trpezliví.

Akým spôsobom sú stránky indexované vo vyhľadávači Google?

Celý proces indexovania je spracovaný vyhľadávacím algoritmom Google a robotmi. Poznať ho môžete pod názvom Googlebot. Tieto roboty sú poháňané počítačové servery , ktoré majú skutočné obmedzenia hardvérovej rýchlosti a fyzického výpočtového výkonu. Napriek tomu sa stále zdokonaľujú. Roboti bežia neustále, keď premieňajú nekonečné digitálne polia informácií na viac ako 100 000 000 gigabajtov indexu. Týmto spôsobom Google vytvorí mapu nekonečnej knižnice viditeľného internetu.

Keď narazí Googlebot na váš web, tak získava o ňom všetky dostupné informácie podľa pokynov uvedených v súbore robots.txt a sitemap.xml . Roboty ako Googlebot najradšej snímajú text a sledujú odkazy, ktoré nájdu na iných weboch. Riadia sa súbormi Sitemap poskytnutými správcami webu.

Obsah, ktorý robot zistí, tak sa odošle späť na servery Google, kde sa pridajú do databázy. Informácie v databáze sa prenášajú do programov, ktoré sledujú, ktoré stránky by sa mali prehľadávať, ako často ich majú roboty navštevovať a počet stránok, ktoré sa majú načítať prostredníctvom týchto pokynov.

Záver :

Aj napriek tomu , že silným zdrojom návštevnosti môžu byť v súčasnosti sociálne siete. Podobne ako sociálne siete a ich algoritmy , tak aj mechanizmy vyhľadávacích mechanizmov sa menia. V tomto neodporúčame sa spoliehať len na jeden zdroj v prípade ak chcete viesť vaše podnikanie dlhodobo. Za zmienku na zváženie stojí stále aj v súčasnosti optimalizovať váš web, získavať spätné odkazy a budovať obsah priamo na vašej webovej stránke nielen na sociálnych sieťach. Zásadný rozdiel je vlastniť webovú stránku, kde ste majiteľom obsahu , čo v prípade sociálnych sietí je veľmi sporné. Nie ste okrem právnych zásad a legislatívy Slovenskej republiky pre prevádzkovanie webu značne limitovaný ako v porovnaní populárnych sociálnych sietí. Znamená to , že založením a používaním sociálnych sietí súhlasíte , že budete rešpektovať ich zásady a pravidlá . Váš profil/stránka , reklamný účet môže byť ohrozený alebo limitovaný ak nebudete rešpektovať spomínané pravidlá sietí.

Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním.

Prístup k exkluzívnemu obsahu.

Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.

NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.

Kontaktujte nás

Získajte relevantné publikum bez kupovania fejkov!

Tel: +421 944 625 143
Email : support@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2021 by Evolum. Všetky práva vyhradené