Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako sa influencerom a populárnym značkám darí získavať na Instagrame milióny followerov? Ak vám Instagram shoutouts nie sú známe, nebojte sa! V prechádzajúcom článku ohľadom získavania followerov bola táto technika už spomenutá. Tento krát sa pozrieme, ako robiť a ako získať Instagram shoutouts v roku 2021 dôkladnejšie.
95% dospelých vo veku 18-34 rokov sleduje na sociálnych sieťach aspoň jednu značku. Samotný Instagram má navyše obrovský dosah vo svetovom merítku – zasiahnete na tejto sociálnej sieti viac ako 1 miliardu používateľov mesačne. A aby toho nebolo málo, cez aplikáciu nakupuje približne 11% používateľov Instagramu. To znamená, že na tejto platforme už máte aktívnych potenciálnych zákazníkov.
Či už podnikáte v móde, predávate svoje výrobky, služby alebo budujete svoj osobný brand, tak je možné, že Instagram môže patriť v roku 2021 medzi dôležitý kanál predaju alebo budovania povedomia o vašej značke. Pozrieme sa na niektoré príklady a naučíte sa, ako získať Instagramový shoutout pre svoju vlastný profil alebo značku.
Ako funguje Shoutouts na Instagrame?
Ak by ste sa snažili preložiť doslovne tento výraz, tak by sme narazili na slovo výkrik. V podstate ide o výkrik v určitej forme. Je to zjednodušene odporúčanie, ktoré môžete získať od iného používateľa alebo môžete spomenúť iného používateľa Instagramu vo vašom obsahu.
Shoutout na Instagrame má zvyčajne podobu toho, že používateľ A vytvorí príspevok alebo príbeh, ktorý obsahuje fotografiu alebo @ zmienku o používateľovi B.
Je to efektívna stratégia, ako osloviť nové publikum a vybudovať si základňu nových sledovateľov. Získavanie shoutoutov na Instagrame je vynikajúci spôsob, ako zvýšiť reputáciu svojej značky a získať väčšie zapojenie(engagement).
Nie je to úplne jednoduché na prvý pohľad, aby ste získali kvalitné shoutouts, ktoré budú mať významné výsledky. Musíte investovať veľa času do prieskumu tak, aby ste našli tých správnych ľudí na spoluprácu.
Typy Instgram shoutouts
Predtým, ako sa pustíte do získavania shoutouts na Instagrame je treba sa pozrieť ako môžu tieto praktiky fungovať. Na začiatok je vhodné poznať spôsoby Shoutouts aby ste pochopili, že táto služba môže byť nákladná pre váš rozpočet ale rovnako nemusí stáť nič okrem vášho úsilia a práce.
1.S4S alebo Shoutout za Shoutout
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Ako už názov napovedá, tak tento typ shoutout funguje ako výmenný obchod. Súhlasíte s tým, že odporučíte niekoho, ktorý je ochotný urobiť to isté pre vás. Mohli ste si ho všimnúť aj pod hashtagom #s4s. Tento proces môže pomôcť obom zúčastneným stranám získať väčšiu angažovanosť alebo followerov.
Vždy je lepšie si vyberať relevantnú druhú stranu pre S4S ako riskovať zničenie vašej reputácie a autenticity obsahu. Narážame na to, ak si vyberiete profil, ktorý nemá zmysluplný obsah, nesúvisí s vašou oblasťou pôsobenia alebo v poslednom rade jeho publikum je plné fejkových profilov, ktoré pochádzajú z botových fárm a vystupujú ako profily z krajín tretieho sveta.
2.Platený Shoutout
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
To je prípad, keď platíte používateľovi za propagáciu vašej značky, zvyčajne v hotovosti alebo prostredníctvom výmeny za produkt(barter) alebo pomocou prístupu k vašej službe. Najjednoduchšou cestou vpred je niekedy si zaplatiť. Môžete sa vyhnúť kolíziám, ktoré vám môžu priniesť S4S. Influencer marketing je ukážkovým príkladom platených shoutoutov.
Aj keď sa cenové rozpätie za takúto službu môže značne líšiť. Instagramové úcty desiatkami tisíc sledovateľov vzhľadom na ich dosah budú mať inú cenovku ako profily, ktoré patria do kategórie mikroinfluencerov.
3.Dobrovolný Shoutout
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Zákazníci boli vždy zdrojom najlepšieho obsahu generovaného používateľmi na sociálnych sieťach a shoutout na Instagrame nie je výnimkou. Toto je prípad, keď je niekto s vašim produktom alebo zákazníckym servisom spokojný tak, že dáva vašej značke shoutout bez toho, aby ste museli zaňho platiť. Je to zrejme tá najlepšia spätná väzba pre vašu značku.
Čo robiť a naopak nerobiť pri shoutouts?
1.Uistite sa, že sa snažíte osloviť správne účty
Odpoveďou je cieľové publikum. Podobné profily tomu vášmu sú vhodným cieľom, pretože ich followeri sú v rovnakej komunite Instagramu ako vy. Majú tiež najlepší potenciál na získanie nových organických sledovateľov, pretože ich vlastných sledovateľov už zaujíma rovnaké zameranie, v ktorej sa nachádzate aj vy. Ak požiadate športovca aby vám spravil shoutout, v ktorom bude propagovať krmivo pre mačky, tak s najväčšou pravdepodobnosťou táto spolupráca nemusí dopadnúť podľa očakávaní.
2.Požidajte o štatistiky
Ak chcete poznať a ubezpečiť sa, že profil s ktorým spolupracujete má vhodné publikum pre spoluprácu, tak nezabudnite pred stanovaním podmienok spolupráce si overiť niektoré čísla. Zamerajte sa na angažovanosť aktívneho publika, demografiu – z akých miest pochádzajú followeri všímajte si akej úspešnosti dosahujú posledné príspevky.
3.Počet followerov
Na veľkosti publika záleží! Dobrým pravidlom je pýtať sa shoutout z účtov, ktoré majú približne rovnaký počet sledovateľov ako vy ak riešite vzájomné S4S. Ak riešite platené shoutouts, tak sa snažte získať spoluprácu od profilov, ktoré majú čo najväčší počet followerov a v tejto závislosti aj jeho prislúchajúce aktívne publikum.
To znamená, že je rozdiel ak požiadate a dohodnete si spolupráci s niekým koho profil má 100 000 followerov a jeho príspevky dosahujú len sotva 500 lajkov. A naopak profil s 10 000 followermi má aktívne publikum a získava množstvo komentárov a v priemere 1000 organických lajkov na príspevkoch. V tomto prípade rozhodne odporúčame si vybrať profil, ktorý bol uvedený ako druhý príklad.
4.Sledujte ešte pred oslovením
Ako spomíname vyššie dôležité je aktívne cieľové publikum. Môžete to spraviť aj pomocou niektorých nástrojov(spomíname to opakovane vyberajte si len aplikácie, ktoré nežiadajú overenie mena hesla od vášho Instagramu), ktoré vám ponúknu štatistiky a čísla alebo prípadne to môžete robiť priamo aby ste získali lepšiu predstavu – sledovať určitú dobu potencionálne profily, ktoré sa chystáte osloviť.
5.Preferujte trvalý shoutouts
Vyhnite sa situáciám dočasného shoutouts, kedy vás druhá strana spomenie v ich profile len na určitý čas alebo po dobu 24 hodín. Často sa stáva, že influenceri váš profil označia avšak obrázok s označením po určitej dobe odstránia. Rovnako môže fungovať aj stories príbeh, ktorý trvá len 24 hodín. Pokiaľ môžete, tak vyberajte a zamerajte sa dlhodobé spolupráce. Snažte sa získať viac než jeden krát toto označenie / spomenutie.
6.Nespamujte
Pri odosielaní žiadostí o shoutout je dôležité, aby ste dodržali profesionálnu stránku komunikácie. Vyhýbajte odosielaniu viacerých správ. Ak neodpovedajú po prvej odoslanej správe, tak sa môžete presunúť ešte do emailovej komunikácie. Avšak ak vám cieľový majiteľ neodpovedá ani tam, tak jednoducho prejdite na ďalší potenciálny účet. Nechcete pôsobiť zúfalo alebo nepríjemne, zvlášť keď zastupujete svoju obchodnú alebo osobnú značku.
Akým spôsobom osloviť majiteľa Instagramového účtu pre shoutouts?
Až nastane čas skutočne osloviť svojich záujemcov o tento druh spolupráce, tak máte niekoľko možností. Osloviť ich prostredníctvom správy Instagram Direct, e-mailu (ak vo svojom profile túto informáciu uvedú). Prípadne to môžete urobiť oslovením na inej sociálnej sieti ako napríklad LinkedIn alebo prostredníctvom facebook fan page.
Odporúčame vybrať si email – z toho dôvodu, že množstvo používateľov s tisíckami followerov má schránky direct správ plné od fanúšikov a je veľká šanca toho, že Instagram túto poštu zaradí do priečinku spamu.
Vo svojej správe alebo e-maile buďte a zachovajte transparentnú komunikáciu. V tom, čo presne hľadáte a ako by ste chceli, ako by mala spolupráca fungovať. Dohodnite si vzájomné podmienky – kde by sa mal shoutouts zobraziť ? Má to byť v určitý zvolený čas? Koľko príspevkov požadujete? Požadujte pred tým než príspevok bude publikovaný na Instagrame náhľad a uistite sa ,že ste spokojný s publikáciou.
Aké sú efektívne spôsoby ako získať a vyhľadať profily pre shoutouts na Instagrame?
Aj keď neexistuje len jeden najlepší spôsob pozrime sa na niekoľko tipov – ako získať Instagramové shoutouts , ktoré by mali zafungovať. Možno budete musieť osloviť desiatky profilov Instagramu, kým nájdete tú správnu značku alebo influencera s ktorým budete ochotný spolupracovať. Počas celého procesu nezabudnite na trpezlivosť.
1.Hľadajte pomocou hashtagov špecifických pre dané odvetvie
Ak hľadáte účty vo svojom odvetví, tak jedným z najlepších spôsobov, ako to urobiť, tak je zistiť kto ďalší používa podobné hashtagy ako vy. Jednoduché vyhľadávanie hashtagov na Instagrame vám poskytne zoznam príspevkov, ktoré používajú rovnaký hashtag.
2.Použite dostupné nástroje
Toto je o niečo ľahší spôsob. Všetko, čo musíte urobiť je použiť nástroj na hľadanie influencerov. Niekoľko tipov na nástroje pre vyhľadávanie influencerov:
https://www.buzzstream.com/
https://buzzsumo.com/
https://grin.co/
https://klear.com/
https://influencity.com/
https://hypeauditor.com/
3.Použite iné kanály
Skvelým tipom sa je jednoducho opýtať v marketingovo zameranej skupine napríklad na Facebooku, akých influencerov by vám odporučili vybrať v určitom odvetví a zameraní. Prípadne vyhľadať podobne zamerané diskusné weby.
Mali by ste si kúpiť instagramové shoutouts?
Vo svete, kde sú sociálne médiá určitou marketingovou komoditou, tak máte veľa príležitostí na nákup Instagram shoutouts. Keď ste opatrní, s kým pracujete a ako sa staviate k situácii zodpovedne, tak platené shoutouts na Instagrame môžu byť skvelým spôsobom ako získať povedomie, vybudovať si dôveru u cieľového publika a v konečnom dôsledku zvýšiť predaj.
A pamätajte, že shoutouty sú len jedným zo niekoľkých spôsobov, ako získať sledovateľov a zvýšiť dosah na Instagrame – existuje niekoľko ďalších taktík pomocou ktorých môžete získať na tejto sociálnej sieti rast vašej značky. Prípadne zvážiť aj iné sociálne siete alebo ísť organickou cestou umiestnenia vášho webu vo vyhľadávačoch.