Bez ohľadu na to, či ste v SEO úplný nováčik, alebo skúsený veterán v oblasti obsahu, je pre získanie návštevnosti z vyhľadávača je kľúčové naučiť sa, ako sa umiestniť vyššie v Google vyhľadávaní. Máme tu návod a zopár rád, ako dosiahnuť vyššiu pozíciu v organickom vyhľadávaní (a rýchlejšie sa zobrazovať vo výsledkoch Google). Táto príručka je prehľad 8 najpraktickejších tipov, ako sa umiestniť vyššie vo vyhľadávaní a získať vyššiu pozíciu v Google.
Prečo je pozícia v Google vyhľadávaní stále dôležitá?
Aj keď sa digitálny marketing rozrástol a popularita nových platforiem a sociálnych sietí rastie, vysoká pozícia v Google vyhľadávaní zostáva jedným z najlepších spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť svojich webových stránok. Podľa štatistík prvých päť organických výsledkov na prvej stránke generuje viac ako 67 % všetkých kliknutí na váš web!
V konečnom dôsledku, ak vašu webstránku navštívi viac ľudí, máte viac príležitostí premeniť týchto návštevníkov na nových zákazníkov. Okrem toho, ak sa umiestnite na vyššej pozícii ako vaši konkurenti, môžete im ukradnúť časť potenciálnych zákazníkov.
Nejde však len o získanie nových zákazníkov (alebo odlákanie niektorých potenciálnych zákazníkov vašich konkurentov). Pomáha tiež zvýšiť dôveryhodnosť vašej značky alebo firmy. Hoci dôveryhodnosť môže znieť nudnejšie ako noví zákazníci, ak dokážete presvedčiť svoje cieľové publikum, že ste jedným z najdôveryhodnejších zdrojov vo svojej oblasti, napokon to pomôže aj premeniť potenciálnych zákazníkov na platiacich.
Kvalitný obsah je teraz dôležitejší ako kedykoľvek predtým!
Google je najpopulárnejší vyhľadávač na svete. Nie je teda divu, že každý, kto má webové stránky, súťaží o prvé miesto na prvej strane výsledkov vyhľadávania Google. Viac návštevníkov znamená viac zákazníkov a väčší rast – inými slovami to, čo chce každý podnikateľ! Počuli ste o aktualizácii užitočného obsahu od spoločnosti Google? Odteraz môže mať kvalita vášho obsahu ešte väčší vplyv na vaše umiestnenie.
8 tipov ako sa umiestniť vyššie vo vyhľadávaní Google
1.Optimalizácia stránok a článkov vo vyhľadávači Google (On-Page SEO)
Optimalizácia on-page zostáva jedným z najjednoduchších spôsobov, ako zvýšiť svoje pozície v Google. Nielenže vám nezaberie veľa času, ale výsledky uvidíte rýchlo. V skratke sa týka všetkých prvkov, ktoré sa objavujú na stránkach vášho webu a ktoré môžete optimalizovať, ako sú nadpisy, názvy stránok a obrázky. Prvým základným prvkom inteligentnej SEO optimalizácie na stránke je, že musíte premyslene používať kľúčové slová (vyhľadávacie výrazy), ktoré by vaši čitatelia použili pri vyhľadávaní vášho obsahu. To pomôže novým čitateľom zistiť, že sú na správnom mieste, a zároveň to pomôže vyhľadávačom zaradiť váš obsah na základe týchto vyhľadávacích výrazov.
Nejde o „keyword stuffing“ – zastaraný koncept SEO, ktorý zahŕňa opakované vkladanie veľkého množstva kľúčových slov do vášho obsahu. To sťažuje čítanie vašich príspevkov alebo stránok a nepomôže vám to k dobrému umiestneniu vo vyhľadávačoch. Namiesto toho chcete vykonať prieskum kľúčových slov a potom napísať prirodzene znejúci obsah, ktorý sa dobre číta čitateľom aj vyhľadávačom. Ak chcete, aby sa váš obsah umiestnil na vyšších pozíciách v službe Google, budete chcieť strategicky používať kľúčové slová v:
- SEO názov príspevku na blogu: To je názov, ktorý sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania Google. Nemusí byť rovnaký ako názov na stránke vášho príspevku – môžete nastaviť iný SEO názov pomocou pluginu, ako je napríklad Rank Math SEO.
- Meta popis príspevku na blogu: Opäť ho môžete pridať pomocou Yoast SEO.
- Podnadpisy v rámci príspevku: A tam, kde sa to číta prirodzene, v texte celého príspevku. Nezabudnite, že kľúčové slová do svojho príspevku nevnucujte. Chcete, aby bol jasný a užitočný pre čitateľov, nielen pre vyhľadávače.
2.Budovanie ďalších spätných odkazov (Off-Page SEO)
Spätné odkazy sú jedným z najdôležitejších faktorov ako sa umiestniť vyššie v Google vyhľadávaní. Bohužiaľ, budovanie kvalitných spätných odkazov je jednou z najnáročnejších častí SEO. Je to preto, že to nie je niečo, čo môžete plne kontrolovať. Musíte vytvoriť obsah(článok), čo si zaslúži získať spätný odkaz, a potom presvedčiť ľudí, aby na vás odkazovali na svojom webe.
4-Nezanedbávajte technické SEO
Stručne povedané, technická SEO optimalizácia znamená, že vaša webová stránka je navrhnutá tak, aby ju vyhľadávače mohli ľahko prehľadávať a indexovať. Obsah je stále kráľom, ale ak vyhľadávače nedokážu nájsť, prehľadávať a indexovať vaše stránky, všetko vaše úsilie bude márne. Musíte sa napríklad uistiť, že:
- všetky vaše stránky sú zabezpečené
- vaše stránky sú optimalizované pre mobilné zariadenia
- Nemáte žiadny duplikát alebo podobný obsah na rôznych stránkach vlastného webu
- Stránky sa načítavajú rýchlo
- všetky odkazy fungujú
- Zabezpečenie
Google uprednostňuje webové stránky, ktoré majú protokol HTTPS (skratka pre hypertext transfer protocol secure). V podstate pomáha zabezpečiť, aby všetky informácie, ktoré sa posielajú medzi webovou lokalitou a používateľom, boli zabezpečené.
Ak z nejakého zvláštneho dôvodu ešte nemáte HTTPS, stanovte si ako prioritu získanie certifikátu SSL v súčasnosti, aby ste overili identitu svojej webovej lokality. Koniec koncov, nemalo by ísť len o to, aby ste uspokojili vyhľadávače, ale aj o to, aby boli vaši používatelia v bezpečí. To, že vás spoločnosť Google za toto dodatočné opatrenie odmení, je len pekné gesto.
5-Rýchlosť
Stránky, ktoré sa načítajú rýchlejšie, nielenže znížia mieru odchodov(bounce rate), ale algoritmus Google ju používa aj ako faktor pri hodnotení webových stránok. Zatiaľ čo mnohé z ostatných prvkov sú pomerne jednoduché projekty typu „urob si sám“, ak nemáte množstvo technických zručností, budete pravdepodobne potrebovať agentúru SEO alebo freelancera, ktorý vám s týmto krokom pomôže.
Prípadne môžu byť užitočné nástroje ako PageSpeed od spoločnosti Google. Analyzuje obsah vašich stránok, poskytne vám prehľad o skóre „indexu rýchlosti“ a následne vám odporučí, ako môžete zvýšiť čas načítania.
6.Používateľská skúsenosť (UX)
Používatelia a vyhľadávače by sa mali na vašej stránke ľahko orientovať. Vaše stránky by mali byť nielen jednoduché na navigáciu, ale mali by aj vyzerať profesionálne a atraktívne.
Optimalizácia pre mobilné zariadenia
Hoci sú všetky tieto prvky dôležité, je veľmi dôležité, aby bola vaša stránka optimalizovaná pre mobilné zariadenia. Žiadny návštevník by nemal mať problém priblížiť si obsah, aby si ho mohol prečítať prostredníctvom mobilného zariadenia, ani by nemal mať problém kliknúť na tlačidlo. V roku 2022 určite nie! Ak stále nie ste presvedčení, že ide o takú veľkú vec, zvážte toto: Viac návštevnosti sa generuje prostredníctvom mobilných zariadení ako počítačov. Aj spoločnosť Google používa na hodnotenie a indexovanie najmä mobilnú verziu webovej lokality.
Aj keď sa skutočný dizajn a rozloženie webovej lokality na mobilnom zariadení môže líšiť, aby sa optimalizoval používateľský zážitok, obsah musí byť stále rovnaký ako na lokalite pre počítače. Ak ste si teda mysleli, že je to také jednoduché ako odstrániť niektoré časti textu, nie je to tak. Tak ako budete pravdepodobne potrebovať pomoc profesionálov na zlepšenie rýchlosti stránky, aj optimalizáciu pre mobilné zariadenia je najlepšie zveriť agentúram na tvorbu webových stránok, ktoré sa zameriavajú na technickú SEO.
Prípadne, podobne ako pri testovaní rýchlosti stránky, je dobrým začiatkom použitie testovacieho nástroja Google pre mobilné zariadenia. Jeho používanie je naozaj jednoduché. Stačí, ak zadáte svoju adresu URL, a za menej ako minútu dokáže upozorniť na bežné problémy, ako je text, ktorý je príliš malý na prečítanie, tlačidlá, ktoré sú príliš blízko, alebo obsah, ktorý nezodpovedá veľkosti obrazovky.
7.Analýza kľúčových slov
Jedným zo základných prvkov efektívnej stratégie SEO je analýza kľúčových slov. Bez pochopenia jej fungovania sa ďaleko nedostanete. Ak vytvárate nový obsah, budete musieť vykonať, respektíve je vhodné vykonať kľúčových slov, aby ste určili, na ktoré kľúčové slová sa zamerať. V prípade tých, ktorí majú obsah, ale nezaraďujú sa na prvú stránku Google alebo sa nezaraďujú vôbec musíte vyriešiť potenciálne problémy s obsahom. A to sa začína kľúčovými slovami.
Možno máte na svojej webovej stránke hodnotný obsah, ale nízke umiestnenie v Google bráni ľuďom, aby ho videli. To sa stáva, ak v obsahu nepoužívate správne kľúčové slová. Pamätajte: Vaše kľúčové slová by mali zodpovedať slovám a frázam, ktoré hľadá vaše cieľové publikum. Ak to tak nie je, Google nerozpozná, že by váš obsah mohol byť hodnotný, čo má za následok nižšie umiestnenie. Na riešenie problémov s kľúčovými slovami môžete použiť službu Google Search Console (ktorá musí byť nainštalovaná a prepojená s účtom Google Analytics). Služba Google Search Console identifikuje:
Stránky s nízkym impresiám, je potrebné opätovne optimalizovať alebo znovu indexovať. Keď viete, ktoré stránky potrebujú pomoc, môžete vykonať prieskum kľúčových slov, aby ste zistili, ktoré slová alebo frázy vašim nízko umiestneným stránkam chýbajú. Potom môžete obsah buď obnoviť, doplniť alebo prepísať o cieľové kľúčové slová.
8.Používanie interné prelinkovanie
Chcete jednoduchý spôsob, ako zlepšiť svoje umiestnenie v Google? Použite interné prelinkovanie. Inými slovami, odkazujte z jednej stránky vášho webu na inú stránku vášho webu. Interný odkaz je hypertextový odkaz, ktorý odkazuje na inú stránku na tej istej doméne. Stručne povedané, pomáhajú spoločnosti Google pri vyhľadávaní a indexovaní vašich webových stránok.
Jednou z výhod používania interného odkazu je, že text anchor môže presne zodpovedať obsahu. Ich vytvorenie je teda pomerne jednoduché a nemusíte sa spoliehať na iné webové stránky tretích strán. V ideálnom prípade by ste mali interné odkazy umiestniť k začiatku webovej stránky. To môže tiež pomôcť zlepšiť mieru odskočenia (a tým zlepšiť myslíme znížiť, ale o tom neskôr).
Záver :
Optimalizácia pre vyhľadávače sa môže zdať zložitá, ale ak ju rozdelíte na menšie kroky, je pravdepodobnejšie, že dosiahnete výsledky. Začnite tým, že si určíte kľúčové slová a optimalizujte svoju stránku. Potom sa môžete začať zameriavať na sekundárne kľúčové slová.
Starostlivým výberom a analýzou kľúčových slov a využitím tipov z článku ako sa umiestniť vyššie vo vyhľadávaní môžete naozaj dosiahnuť úspech a umiestniť svoju firmu a web na vyšších priečkach v Google SERP. A nezabúdajte, že výsledky vyhľadávania sú prispôsobené jednotlivcom na základe zámeru vyhľadávania, lokality, cookies a rôznych ďalších faktorov, takže umiestnenie v Google nie je konečným meradlom úspechu. Nevzdávajte sa, ak počas prvých pár mesiacov neuvidíte výsledky, pokračujte ďalej. Ak však približne po šiestich mesiacoch nevidíte žiadne zlepšenie, možno budete musieť prehodnotiť svoju stratégiu.