V uplynulých rokoch sme boli svedkami exponenciálneho rastu online a zároveň sme boli aj svedkami podobného rastu aj v oblasti eCommerce. Každoročne si stále viac podnikov a jednotlivcov zakladá svoje web stránky, aby sa presadili v online priestore. Ľudia väčšinou považujú webové stránky za nevyhnutnosť, ale zostáva niekoľko zástancov, ktorí ich nepovažujú za potrebné. Najčastejšie argumenty sú napríklad : „Webové stránky sú drahé.“ alebo „Neviem, ako ich vytvoriť.“ hovoria alebo im neprikladajú význam. Existujú samozrejme aj prípady, kedy vytvorenie webovej stránky môže byť na obtiažné alebo až zbytočné.
Webové stránky nemusia byť drahé, ich vytvorenie môže byť celkom jednoduché, a v skutočnosti majú veľký význam pre váš rast alebo pôsobenie v online sfére. Dá sa povedať, že webová stránka je nevyhnutnosť v určitých odvetviach, ale je to predovšetkým príležitosť. Niet divu, že čoraz viac ľudí sa zamýšľa nad myšlienkou vytvorenia svojich webových stránok. Preskúmate niekoľko dôvodov, ktoré si ľudia často kladú, prečo si založiť webstránku , či už sami, alebo si na túto prácu najímajú profesionálov a v niektorých prípadoch uplatňujú obe uvedené možnosti
5 dôvodov a výhod, prečo si založiť webstránku?
Bez ohľadu na to, či ste jednotlivec, malá alebo veľká firma, webová stránka ponúka množstvo výhod. Tu sú najvýznamnejšie dôvody, ktoré prináša webová stránka.
1.Webová stránka vám dodá profesionálny vzhľad
Firemnú stránku na Facebooku si môže vytvoriť každý. Na prvá pohľad je to zadarmo a dá sa to urobiť za okamih. Táto nízka vstupná bariéra zbavuje firemnú stránku na sociálnej sieti veľkej časti dôveryhodnosti. Zákazníci nevedia, kto stojí za stránkou na Facebooku, kde sa nachádza a či to všetko nie je podvod.
Na druhej strane, vytvorenie firemnej webovej stránky nie je vždy zadarmo a naznačuje, že to so svojím podnikaním alebo pôsobením v online priestore myslíte relatívne vážne. Vďaka webovej stránke preto pôsobíte omnoho profesionálnejšie a dôveryhodnejšie než jednotlivec, ktorý si založí nový profil na sociálnych sieťach.
2.Je to základný krok k ceste nájsť si zákazníka
Efektívna a funkčná webová stránka je miestom, kde chcete, aby skončilo vaše publikum z rôznych kanálov. Či už sa bavíme o návštevnosti zo sociálnych sietí alebo z vyhľadávačov. Práve na webovej stránke budete inšpirovať svojich potenciálnych klientov k určitej činnosti. Najväčším dôvodom, pre založenie webstránky pred profilom na sociálnej sieti by mal byť fakt, že ju vlastníte práve vy, a vy udávate pravidlá fungovania, nie algoritmus Instagramu rovnako aj môžete vlastniť a riadiť svoju databázu emailových kontaktov než tretia strana.
Vaša webová stránka je ako fyzický obchod ale v online priestore – ľudia okolo nej chodia, až kým sa neprídu pozrieť do vnútra na to, čo ponúkate. Takže aj keď si niečo nekúpia pri prvej návšteve, môžu si niečo kúpiť pri ďalších návštevách. V podobnom duchu sa zákazníci stretávajú s vašou firmou prostredníctvom rôznych kanálov, napríklad kanálov sociálnych médií. Ak je reklama na sociálnych sieťach zaujímavá, budú očakávať, že navštívia vašu webovú stránku, aby sa o podniku dozvedeli viac. Ak webová stránka neexistuje, nemusia urobiť ďalší logický krok v ceste zákazníka, ak sa bavíme najmä o eCommerce sfére.
3.Máte úplnú kontrolu nad svojou webovou stránkou
Naviažeme na predchádzajúci bod. Keďže vaša webová stránka je vaším majetkom, máte absolútnu voľnosť a kontrolu pri navrhovaní na rozdiel od platforiem sociálnych médií. Môžete zdieľať recenzie používateľov, videá, obrázky a čokoľvek iné, čo si želáte a navrhnete podľa vašich predstáv. Takisto sa nemusíte riadiť neustále aktualizovanými pravidlami a algoritmom sociálnych sietí.
Okrem toho obsah, ktorý zdieľate na svojej webstránke nepozná takmer žiadne hranice a obmedzenia. Nemusíte sa neustále prispôsobovať rýchlo meniacim sa algoritmom ani sa obávať následkov neúmyselného porušenia alebo cenzúre. Vaša webová stránka je v podstate viac než len vaša digitálna základňa. Tu si diktujete vy podmienky, na druhej strane často ste aj vystavený sám jej správe.
Avšak, pokiaľ zvažujete organickú návštevnosť z vyhľadávačov ako je Google, je vhodné riadiť sa určitými zásadami a aj algoritmom vyhľadávačov, ktoré sa z času na čas tiež menia ako v prípade sociálnych sietí.
4.Vaše webové stránky môžu prilákať nových zákazníkov prostredníctvom Google vyhľadávača
Možno ste spokojní so súčasnou veľkosťou svojho podniku alebo prezentáciou na sociálnych sieťach, ale každá spoločnosť alebo jednotlivec zažíva fluktuáciu zákazníkov. Ak chcete podporiť úspech a rásť, mali by ste prilákať aj nových zákazníkov a jedným z najlepších spôsobov, ako to urobiť, je zviditeľniť sa v službe Google vyhľadávania. Siete sociálnych médií sú tiež indexované v službe Google vyhľadávača.
Príspevky zo sociálnych sietí možno tiež nájsť pomocou vyhľadávača, ale webová stránka vám poskytuje prístup k oveľa väčšiemu množstvu nástrojov a stratégií optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). SEO je kľúčom k tomu, aby sa vaša firma objavila na stránkach vyhľadávača Google. Mnohí majitelia malých firiem nevidia potrebu investovať do efektívnej webovej stránky firmy. V súčasnosti však prichádzajú o zaujímavý zdroj príjmov. Nasledujúce štatistiky ukazujú, aká dôležitá je webová stránka pre miestny podnik alebo jednotlivca:
- 46 % vyhľadávaní v službe Google zahŕňa lokálny dopyt
- 97 % používateľov používa vyhľadávanie na vyhľadanie miestnych podnikov
- 28 % používateľov si zakúpilo tovar po miestnom vyhľadávaní
- 70 % používateľov navštívi obchod kvôli tomu, čo našli online
Webová stránka vám pomôže využiť všetok tento potenciál a urobiť váš podnik alebo online prezentáciu ešte ziskovejším.
Slovné spojenie „optimalizácia pre vyhľadávače SEO“ môže pôsobiť zastrašujúco, ale v praxi to nemusí byť zložitý proces. Do nástroja na vyhľadávača Google zadáte slová alebo frázy súvisiace s vašou firmou alebo s obsahom (textami)ktoré sa nachádzajú na vašom webe. Spravidla by mal byť obsah zameraný na určité kľúčové slovo.
5.Môžete jednoducho prezentovať svoje produkty a služby
Vďaka kvalitnej obsahovej a peknej vizuálnej stránke vášho webu môžete potenciálnym zákazníkom prezentovať keď s vami budú spolupracovať. Ďalšou možnosťou, ktorú môžete urobiť, je zverejniť dôležité informácie o svojich produktoch na svojej webovej stránke, aby ste sa uistili, že priťahujete správnych zákazníkov. Ak napríklad prevádzkujete reštauráciu, môžete na svojom webe zverejniť vaše menu, napísať pútavý obsah, vyznačiť všetky položky v jedálnom lístku, ktoré sú bezlepkové, aby ľudia s celiakiou alebo inými ochoreniami, pri ktorých je lepok nebezpečný, vedeli, že sa môžu vo vašom podniku stravovať. Alebo jednoducho posunúť vašu prezentáciu na o niečo vyšší level.
6.Vytvorenie firemnej webovej stránky je jednoduchšie a lacnejšie, než si myslíte
Mnohí majitelia firiem odmietajú vytvoriť webovú stránku, pretože sa domnievajú, že vytvorenie funkčnej webovej stránky je náročné a drahé. To však nie je pravda. Odporúčame si urobiť malý prieskum trhu podľa vašich potrieb ale založiť si webovú stránku v redakčnom systéme WordPress nemusí byť v mnohých prípadoch náročné. Nikdy nebolo jednoduchšie a lacnejšie vytvoriť kvalitné webové stránky. K dispozícii sú vám cenovo dostupné riešenia. Vývoj a tvorba webových stránok v súčasnosti je možná aj bez obrovských znalostí programovania. V mnohých prípadoch si ju svojpomocne dokážete založiť aj bezplatne.
Potrebujem webovú stránku, keď mám založenú Facebook stránku a iné sociálne siete?
Je bežné, že sa podniky a jednotlivci sa spoliehajú na Facebook alebo iné platformy sociálnych médií ako na svoj hlavný reklamný kanál. A tieto kanály ponúkajú samozrejme výhody a v určitých prípadoch môže byť aj webová stránka zbytočná alebo zaťažujúca. Pomáhajú napríklad budovať väčšie publikum a dokonca vám pomáhajú vykonávať prieskum trhu. Stránka na Facebooku by však nemala nahradiť vašu firemnú webovú stránku. Čo sa stane, ak sa Facebook jedného rána rozhodne, že už nebude podporovať podniky? Ak by vaša stránka na Facebooku bola vašou jedinou online prezentáciou, všetci klienti a sledovatelia, ktorých ste si vybudovali, by pravdepodobne zmiznú alebo budú bezcenní?
Nie je to totiž tak dávno, čo Facebook v rámci nárastu používateľov zmenil úplne algoritmus Facebook stránok a viditeľnosť príspevkov a obsahu sa stránok rapídne znížila. Firmy a jej používatelia, ktorí investovali veľké úsilie do počtu likov na ich Facebok stránky sa v súčasnosti, pokiaľ si neplatia reklamu alebo neprodukujú obsah v súlade s algoritmom Facebooku, sa sotva dostanú k ich sledovateľnom.
A hoci je nepravdepodobné, že Facebook prestane podporovať podniky a reklamu v ich celom systéme, nemáte možnosť ovplyvniť zmeny, ktoré sa Facebook rozhodne v budúcnosti zaviesť. Pri svojich webových stránkach však máte úplnú kontrolu nad ich vzhľadom a funkciami. Webová stránka vám umožňuje umiestniť sa tak, aby vás ľudia našli, keď zadajú vyhľadávacie otázky alebo slová týkajúce sa produktov, ktoré predávate alebo služieb, ktoré poskytujete. Aj keď môžete ľahko konkurovať väčším webovým portálom, môžete svoje webové stránky optimalizovať pre miestne vyhľadávanie, aby ste prilákali publikum vo svojej oblasti.
Facebook je masívne konkurenčný. Mať svoju firmu uvedenú na Facebooku znamená, že neustále bojujete s konkurenciou niekoľkých ďalších firiem. Webová stránka môže byť aj spôsob ako sa odlíšiť od konkurencie. Mnohí ľudia považujú reklamy za otravné, najmä keď chcú komunikovať s priateľmi, čo ich núti ignorovať vaše mnohé príspevky alebo reklamy. Na druhej strane, webová stránka vám zaručí, že budete mať pozornosť potenciálneho zákazníka.
Zopár slov na záver na tému – prečo si založiť webstránku?
Dúfajme, že ste si už uvedomili, že otázka neznie „potrebujem naozaj web stránku alebo prečo si mám založiť web stránku dnes, kedy sú všetci len na Instagrame alebo Facebooku“. Otázka by mala smerovať inak ako mi môže webová stránka pomôcť v súčasnosti. Vaši zákazníci sú online, vaši konkurenti sú online. Profesionálne navrhnutá webová stránka, ktorá odlišuje vašu značku, je rozhodujúca pre zvýšenie predaja, povýšenie vašej prezentácie alebo v rozvoji vášho podnikania.
Navyše, mať základnú webovú stránku stojí rádovo desiatkach a až stoviek eur (pokiaľ nejde o projekty veľkých rozmerov) a z dlhodobého hľadiska môže priniesť obrovské výnosy Takže namiesto toho, aby ste sa pýtali, prečo vaša firma potrebuje webovú stránku, pýtajte sa, prečo nie! Prečítajte si viac informácií tu, aby ste sa dozvedeli, ako si napríklad vytvoriť webovú stránku v redakčnom WordPress, a začnite pociťovať výhody, ktoré sú s ňou spojené.
Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním.