Ako získať nových followerov na Instagram?

ako ziskat followerov na instagram 2021 scaled

Ako získať nových followerov na Instagram?

Ako získať nových followerov na Instagram? 2560 1920 Evolum.sk

Ako získať nových followerov na Instagram?

Instagram predstavil minulý rok 2020 množstvo zmien a mnoho aktualizácií Instagramu. Zmeny pre váš môžu znamenať nové príležitosti a prispôsobenie sa trendom. Množstvo používateľov Instagramu stále trápi otázka ako získať nových followerov na Instagram? V tomto článku vám ukážeme najlepšie organické spôsoby ako získať skutočných followerov v roku 2021 na Instagrame.

Zvoliť organický rast alebo nie?

Či zvoliť organickú cestu rastu alebo využiť nejakú skratku je samozrejme na vašom zvážení. Množstvo používateľov tejto sociálnej siete sa snaží hľadať skratky a občas siahnu po praktikách ako sú nakupovanie fake followerov alebo Instagramové súťaže. Čo sa týka súťaží, tak nie každá súťaž má negatívny vplyv na váš Instagramový účet. Existujú prípady, kedy značke vytvorením sofistikovanej súťaže mohlo naplniť cieľ dosahu a zároveň aj získať aj niekoľko nových followerov. Avšak praktiky súťaží sú dlhodobo známe.

Majú Instagramové Súťaže Skutočne Zmysel?

Odporúčame zvážiť všetky riziká súťaží, pred tým ako začnete s propagáciou. Na tému Instagramové súťaže sme v minulosti písali článok. Ak hľadáte čarovné alebo skryté postupy pomocou, ktorých obratom získate obrovský nárast followerov, tak zrejme tento článok nebude pre vás vhodný.

Budovanie organickej základne fanúšikov na Instagrame môže zabrať určitý čas a pokiaľ nie ste známa tvár alebo známa osobnosť, tak obťažnejšie si ľudia budú vyhľadávať váš profil a začnú váš sledovať. Počet followerov na Instagrame nemusí byť nutne číslo alebo jediný zdroj návštevnosti na váš web. Avšak malo by pre vás ako značku byť dôveryhodné.

Ak Instagram alebo iná sociálna sieť je jediná vaša marketingová stratégia, tak vám odporúčame zvážiť toto rozhodnutie. Instagram je skvelý nástroj komunikácie pre osobný brand ak vystupujete ako jednotlivec.

Mať nepomer veľkého počtu followerov a nízky počet aktívnych komentujúcich a lajkoch na vašich príspevkoch je vec, ktorú vaši fanúšikovia veľmi ľahko odhalia. Postačí im rozkliknúť z akých typov užívateľov pozostáva vysoký počet vašich followerov. Ak vaša cieľová skupina sa nachádza na Slovensku alebo v lokálnom prostredí miest a prevažná väčšina vašich sledovateľov bude pochádzať z krajín tretieho sveta, tak vám tieto praktiky môžu zničiť dôveru u skutočných fanúšikov.

Ako získať organických followerov na Instagram?

Instagram, Facebook či iná sociálna sieť môže byť skvelým zdrojom návštevnosti a platformou na komunikáciu. Nemusí to však platiť úplne na každé odvetvia. Pred tým než začnete plánovať určitú stratégiu vám odporúčame prejsť si a pochopiť ako funguje algoritmus na Instagrame. Byť neustále aktívny a konzistentný v prispievaní obsahu je dôležitejšie čím ďalej, tak tým viac s rastom používateľov a konkurencie.

Nakupovanie „fake“ followerov | Prečo by ste nemali nakupovať sledovateľov na svoj Instagram?

Obsah

Mať pútavo vyplnený profil s pútavým obsahom, ktorý zaujme nových návštevníkov môže byť jednou z ciest pre získanie followerov. Budujte medzi svojimi sledovateľmi dôveru. Využívajte nové formáty, ktoré Instagram pravidelne aktualizuje. Používatelia Instagramu, ktorí využívajú nové aktualizácie, tak boli vždy odmenený a zvýhodnený. Skúmajte a testujte koľko príspevkov je vhodné pre vaše publikum. Striedajte zaujímavé hashtagy, ktoré prilákajú lokálne publikum. Snažte sa testovať a využiť všetky formáty na Instagrame. Prinášať vaším followerom len jednoduché fotky ako obsah môže byť po čase nudné a vaši sledovatelia sa skôr uchýlia ku konkurencii, ktorá vytvára zaujímavý obsah ako napríklad Reels videá.

Platená reklama

Osloviť nových followerov, tým že budete promovať vlastných obsah môže byť určitou skratkou ak nechcete tráviť v aplikácii dlhý aktivitou spojenou s dosahom. Množstvo používateľov skĺzne do sklamania po vypnutí propagácie a začne označovať, že ich profil bol obeťou shadowbanu. Toto tvrdenie nebolo nikdy potvrdené. Ak ste v aplikácii trávili minimálny čas a vytvárali len zopár interakcií, tak výsledkom môže byť pokles množstva lajkov a komentárov na vašich príspevkoch.

Odporúčame namiesto rýchleho tlačidla propagovať príspevok využiť Business Manažér(v súčasnosti známy ako aj Business Suite) na Facebooku a vytvoriť sofistikovanú kampaň pre získavanie followerov. Budete potrebovať prípadne vytvoriť a prepojiť váš Instagram s Facebookovou fan page. Ak ešte nemáte založte si Business Manager spolu s reklamným účtom a propagujte vaše príspevky.

V súčasnosti neexistuje žiadne nastavenie kampane, ktoré by umožňovalo priamo pomocou reklám na Facebooku či Instagrame optimalizovaným spôsobom získavať skutočných sledovateľov Instagramu.

Začíname s reklamou na Facebooku

Cross Promote

Odkazujte na váš profil na iných platformách alebo webe. Ak má vaša značka dostatočne veľkú návštevnosť napríklad na Youtube alebo na webe, tak ukážte im aj váš Instagramový profil. Pripnete príspevky do blogu alebo uveďte váš Instagramový profil v popise videa na vašom Youtube kanále. Zdieľajte fotky v záujmových skupinách na Facebooku.

Shoutouts

Instagram je výkonný marketingový nástroj. Inzerenti neustále hľadajú robustné spôsoby, ako zefektívniť reklamné kampane na platforme a umožniť ich vidieť väčšiemu počtu ľudí. Jedným spôsobom ako urobiť propagovať výrobok alebo službu je aj pomocou shoutouts. Tento spôsob patrí medzi efektívne procesy ako získať organickým followerov bez veľkej námahy a dennej aktivity. V princípe ide o označenie (môže to byť aj spomenutie) Instagramového účtu na inom účte.

Takýmto spôsobom vás môže profil s väčším počtom followerov jednoducho propagovať a spomenúť v príspevku alebo v stories príbehoch. Shoutout jednou z kategórií influencer marketingu. Môžu preto mať nasledujúcu formu:

1.Dobrovoľný.
2.Platený.
3.S4S (shoutout for shoutout).

Niektorí používatelia súhlasia s uverejnením iných účtov alebo produktov iba preto, že sa im páčia a chcú zdieľať tento obsah so svojimi sledovateľmi. Existujú však používatelia, ktorý chcú za túto službu určitú sumu peňazí za propagáciu iných značiek a spoločností prostredníctvom shoutouts. Spravidla ide o väčšinou influencerov s väčším počtom sledovateľov, ktorých miera zapojenia je dostatočne vysoká na to, aby ovplyvnila ostatných.

Zdá sa, že je ľahké získať shoutout, ale čo jeho účinnosť? Nie všetky účty v skutočnosti súhlasia s inzerciou profilov iných ľudí a profilov značiek. Okrem toho nemá veľký zmysel hľadať alebo ponúkať shoutouts používateľom, ktorí nemajú s vašimi záujmami nič spoločné. Ide o to aby cieľové skupiny boli podobné v záujmoch a prejavili predpoklad záujmu, že ich tento druh obsahu bude zaujímať.

 

Keď sa rozhodnete, ktoré účty sú vhodné na výmenu shoutout, tak je potrebné preukázať svoju iniciatívu a kontaktovať inzerenta. Môžete to spraviť napríklad pomocou správ na Instagrame alebo použiť email ak má cieľový profil vyplnený.

Aktivita

Pre začínajúce profily ale aj profily, ktoré majú 1000 a viac followerov, môže byť toto cesta rastu organických followerov. Ak ju budete robiť nie príliš „Spamovým“ spôsobom, tak nový followeri vám budú pekne pribúdať. Byť aktívny na Instagrame nie je len o získavaní followerov ale aj o angažovanosti (Engagement) a získaní dosahu pre vaše príspevky. Pozrime sa postupne akou aktivitou(okrem publikovania obsahu) môžete získať nových followerov:

1.Lajkovanie
2.Komentovanie
3.Follow (Stratégia Follow/Unfollow alebo Follow4Follow)Tieto stratégie patria známe „evergreenové“ spôsoby ako získať followerov, o niečo rýchlejším spôsobom ako lajkovaním a komentovaním cudzích príspevkov.
4.Zdieľanie obsahu

Pozrime sa na stratégie followovania a lajkovania príspevkov. Berieme do úvahy, že sa snažíte interagovať s profilmi, ktoré sú oblasťou a zameraním príbuzné tým vaším, kde šanca získať follow späť od neznámeho užívateľa je percentuálne vyššia. Pozrime sa na tieto štatistiky, ak budete denne počas 30 dní vykonávať spomínané aktivity máte možnosť pri určitej úspešnosti získať followerov.

150 x Follow /deň pri 5 % úspešnosti = 7 followerov (To je 210 za mesiac)
150 x Follow /deň pri 10 % úspešnosti = 15 followerov (To je 450 za mesiac)
150 x Follow /deň pri 15 % úspešnosti = 22 followerov (To je 660 za mesiac)
150 x Follow /deň pri 20 % úspešnosti = 30 followerov (To je 900 za mesiac)

150 x Like/deň pri 1% úspešnosti = 1-2 followerov za deň (To je 30 až 60 followerov za mesiac)
150 x Like/deň pri 2% úspešnosti = 3 followerov za deň (To je 90 followerov za mesiac)
150 x Like/deň pri 5% úspešnosti = 7-8 followerov za deň(To je 210 až 240 followerov za mesiac)

Akým spôsobom interagovať?

Snažte sa vyberať aktívnych používateľov. Je ľahké interagovať s followermi konkurencie avšak títo používatelia nemusia byť dlhodobo aktívny. Rovnako ak ste len malý profil s desiatkami alebo stovkami followerov, tak obtiažne pritiahnete masovú pozornosť veľkých hráčov na Instagrame.

Vyberajte a snažte sa filtrovať reálnych užívateľov, ktorí budú , čo najviac týchto bodov spĺňať :

-použitá profilová fotka
-vyplnené meno
-vyplnený profil bio
-verejný profil
-pochádza zo Slovenska/jeho príspevky a meno je Slovenské (cieľovej krajiny)
-aspoň 30 príspevkov
-počet sledovaní a skladovateľov je menší ako 1000
-ich posledný príspevok nie je viac 5 dní starý
-aktuálne má pridaný príspevok v stories

Samozrejme nie je toto žiadne pravidlo iba určitý predpoklad. Na Instagrame je množstvo užívateľov, ktorí sú denne aktívny avšak nepridávajú obsah a neinteragujú s príspevkami iných. Ak sa rozhodnete vyhľadávať aktívnych používateľov pomôžete si hashtagmi alebo cieľovými lokalitami.

Aké sú riziká týchto praktík?

Čomu odporúčame sa vyhnúť ? Sú neoficiálne aplikácie tretích strán, kde zdieľate svoje prihlasovacie údaje. Ich spojenie nie viditeľné v aplikácii Instagramu a Instagram či Facebook nie je ich partnerom.

Instagram v Septembri 2020 vydal aktualizáciu, kde postupne blokuje spomínané aplikácie – najskôr výstražným spôsobom výzvou zmeny hesla , čo spôsobí odhlásenie z aplikácii prípadne to môže byť ešte občasne verifikácia pomocou nahratia krátkeho selfie videa – biometrie tváre vlastníka. V horšom prípade to môže skončiť zmazaním (Ban) účtu.

Ak Instagram sa rozhodne sa vám zmazať, tak stále máte možnosť pokúsiť sa o obnovenie účtu avšak závažnosť pochybení nie je 100% garantované, že sa vám účet podarí obnoviť. Instagram začal týmto spôsobom trvale zabraňovať akejkoľvek aktivite, ktorá pochádza z automatizácie. Odporúčame zvážiť riziká, prípadne sa úplne vyhnúť akýmkoľvek pokusom používania neoficiálnych aplikácií a prihlásení do vášho účtu.

Na vykonávanie aktivity ako vyššie spomíname použite výhradne mobilný telefón prípadne webový prehliadač s vašou skutočnou domácou IP adresou.

Praktiky follow/unfollow sú známe aj pre algoritmus známe a množstvo užívateľov ich už dobre pozná. Dať neznámemu užívateľovi follow a vzápätí alebo za jeden deň mu dať unfollow môže aj  poškodiť váš dosah. Ak nebudete s novými používateľmi interagovať a oni sa nebudú o váš profil ďalej zaujímať zostane váš profil s číslami bez relevantného čísla angažovanosti.

To je dôvod, prečo má množstvo influencerov dosah – pretože neustále na dennej báze interagujú a trávia v aplikácii Instagramu čas. Zrejme to nie je úplne potešujúca správa avšak algoritmus tejto sociálne siete je daný a takto nadstavený. Byť aktívny na Instagrame nie je ťažké avšak môže to byť časovo náročné.

Záver:

Kombináciou všetkých spomínaných spôsobov máte šancu získať väčší počet followerov prípadne rýchlejší rast základne fanúšikov. Publikujte zaujímavý obsah s ktorým budú užívatelia interagovať – to je cesta dosahu a dlhodobo aktívnych fanúšikov. Vytvárajte príspevky na ktoré budú mať vaši followeri dôvod komentovať či lajkovať. Pri vytváraní Stories využite kreatívnym spôsobom napríklad nálepky – dajte vaším fanúšikom tráviť čas pri vašich príspevkoch. Algoritmus vás za to odmení.

Tak ako aj stratégia vášho marketingu by mala byť konzistentná, tak aj komunikácia a aktivita na Instagrame. Ak plánujete plnohodnotne využívať túto sociálnu sieť. Tvoriť obsah a byť denne aktívny môže byť náročné aj z toho dôvodu možno stojí na zváženie priorít pre vašu marketingovú stratégiu.

Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním.

Prístup k exkluzívnemu obsahu.

Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.

NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.

Kontaktujte nás

logo footer

Tel: +421 944 625 143
Email : podpora@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2024 by Evolum. Všetky práva vyhradené.

    Používaním stránok Evolum.sk súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
    Viac informácii