Čo sú kľúčové slová?

Čo sú kľúčové slová?

Čo sú kľúčové slová? 1920 1281 Maroš Vavro

V tomto článku sa tiež pozrieme na všetko dôležité, čo potrebujete vedieť, čo sú to kľúčové slová a o tom, ako môžu pomôcť zvýšiť vašu viditeľnosť vo organickom vyhľadávaní. Kľúčové slová sú slová a frázy, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov, aby našli to, čo hľadajú.  Ak by ste si napríklad chceli kúpiť novú bundu, mohli by ste do Google zadať niečo ako „pánsky zimný kabát“. Aj keď sa táto fráza skladá z viac ako jedného slova, stále ide o kľúčové slovo.

Dozviete sa tiež o rôznych spôsoboch pridávania kľúčových slov na váš web a o tom, ako nájsť relevantné vyhľadávané frázy, ktoré používa vaša cieľová skupina.

Čo sú kľúčové slová ?

Kľúčové slovo môže byť jedno slovo alebo viac slov (často sa označuje ako „long-tail keyword“). Kľúčové slová sú dôležité, pretože informujú vyhľadávače o obsahu stránky vášho webu. „Kľúčové slovo“ je tiež termín, ktorý sa používa na označenie slov a fráz, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávača, aby našli informácie, ktoré hľadajú. Ak sa kľúčové slová používateľa zhodujú s kľúčovými slovami na vašej stránke, vaša stránka sa zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania.

To, kde sa vaša stránka v tomto zozname zobrazí (bežne sa označuje ako poradie), závisí od mnohých faktorov vrátane kvality, výkonu, relevantnosti a autority vašej stránky. Google má určitý vzorec, podľa ktorého určuje, ktoré lokality sa umiestnia najvyššie, ale ak váš obsah nezodpovedá tomu, čo ľudia hľadajú, nikdy sa vaša lokalita do zoznamu nedostane. Prečítajte si zopár článkov na túto tému sme v minulosti napísali články:

Čo je autorita domény a ako zvýšiť toto skóre?

8 tipov ako sa umiestniť vyššie vo vyhľadávaní Google

Tipy ako propagovať vlastnú webstránku

 

Nejde však len o umiestnenie na akékoľvek staré kľúčové slovo. Umiestnenie na relevantné a kvalitné kľúčové slová môže viesť k správnemu prílevu nových návštevníkov na váš web, ktorí povedú k zlepšeniu povedomia o vašej značke alebo napríklad k zvýšeniu predaja.

Prečo sú kľúčové slová dôležité?

Predstavte si, že ak je každé slovo napríklad v príspevku na blogu o digitálnom klavíri použité 2-krát, potom majú všetky slová rovnakú dôležitosť. Google nebude mať ani poňatia, ktoré z týchto slov sú dôležité a ktoré nie. Slová, ktoré používate, sú pre Google záchytnými bodmi; informujú Google a ostatné vyhľadávače o čom je stránka alebo príspevok. Ak teda chcete, aby Google pochopil, o čom je vaša stránka, musíte ju používať pomerne často.

Google však nie je jediným dôvodom, prečo sú kľúčové frázy dôležité. Vlastne je menej dôležitý, pretože by ste sa mali vždy zamerať na používateľa: na svojich návštevníkov a potenciálnych klientov. Pri SEO optimalizácii chcete, aby ľudia pri použití určitého vyhľadávacieho výrazu alebo kľúčovej frázy pristáli na vašej webovej lokalite. Musíte sa dostať do hláv svojho publika a používať slová, ktoré používajú pri vyhľadávaní.

Ak použijete nesprávne kľúčové slovo, nikdy nezískate návštevníkov, ktorých chcete alebo potrebujete, pretože váš text nezodpovedá tomu, čo vaše cieľové publikum hľadá. Ak však použijete slová, ktoré ľudia hľadajú, váš web môže prosperovať. Vaše kľúčové slová by mali obsahovať to, čo vaše publikum hľadá. Kľúčové slová sú dôležité, pretože vaša webová stránka sa môže zobraziť, keď ich ľudia zadajú do vyhľadávačov. Ak napríklad zadáte do Googlu „Čo je autorita domény“, zobrazíme sa popredných miestach:

čo sú to klúčové slováUmiestnenie na popredných miestach v Google vyhľadávaní pre relevantné kľúčové slovo vám môže priniesť veľa návštevnosti, ale ako to dosiahnuť? Existujú dva spôsoby.

  • PPC (Pay Per Click) – platená reklama. Pri PPC platíte spoločnosti Google alebo aj Bing(Microsoft) za zobrazenie vašej webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania na konkrétne kľúčové slová. Ak napríklad predávate účtovný softvér, môžete na tento výraz ponúknuť cenu a zobrazovať sa na vrchole v popredných priečkach umiestnení výsledkov vyhľadávania, keď ho ľudia hľadajú.
  • SEO – optimalizácia pre vyhľadávače. SEO je proces optimalizácie webových stránok na umiestnenie v organických výsledkoch Google. Úlohou spoločnosti Google je zaradiť najlepšie a najrelevantnejšie výsledky pre každý vyhľadávací dotaz. Ak Google považuje vašu stránku za „najlepší alebo jeden z najlepších“ výsledkov pre správne výrazy, získate konzistentný prúd „bezplatných“ návštev na vašej webovej stránke.

PAA kľučové slováAko zistím, aké kľúčové slová mám použiť?

Začnite od základu – kto je vaša cieľová skupina? Čo hľadajú a čo im môžete poskytnúť? Ak napríklad vaša spoločnosť predáva záhradnícke náradie a chceli by ste sa zamerať na trh domácich majstrov a záhradkárov, aké veci by hľadali záhradkári, keď hľadajú určitý produkt, ako je ten váš vo vašom eshope? Keďže svoj produkt dobre poznáte, môžete si vytvoriť zoznam produktových radov, štýlov, ktoré ponúkate, farieb, možno aj pojmov ako „cenovo dostupné náradie pre záhradkárov“, „kvalitné nožnice pre strihanie ovocných stromov“ alebo „elektrické nožnice na živý plot“.

Žiadny z týchto nápadov nie je zlý, snažte získať spätnú väzbu od svojich zákazníkov, pýtajte sa ich, zaujímajte sa a snažte sa vyriešiť ich problémy a nedostatky, možno zistíte, že si o vašom výrobku myslia niečo iné. Môžu hľadať výrazy „nožnice, ktoré na vyrezávajú trávu“, „kúpiť záhradné nožnice online“ alebo dokonca „Môžem si vybudovať záhradný domček svojpomocne?“. Namiesto toho, aby ste sa spoliehali len na to, čo si myslíte, že ľudia hľadajú, nikdy nie je na škodu opýtať sa ich priamo.

Po získaní informácií o vašej cieľovej skupine a získaní predstavy o tom, čo ľudia vyhľadajú, musíte vytvoriť zoznam kľúčových slov, na ktoré sa chcete zamerať. Neexistuje len jeden správny postup, ktorý treba uplatniť pri návrhu. Množstvo marketérov má svoje zaužívané postupy a nástroje, ako nájsť tie správne kľúčové slová. Existuje teda viacero spôsobov, ako vykonať prieskum a návrh kľúčových slov. Pokiaľ nemáte k dispozícii nástroje môžete aj naslepo použiť slová a výrazy avšak dát ako je napríklad objem vyhľadávaní za mesiac, ktoré ľudia často hľadajú priamo v SERP vyhľadávaní.

Namiesto hádania môžete nájsť a použiť nástroje pre návrh kľúčových slov, ktoré vám najlepšie vyhovujú. Skvelou bezplatnou možnosťou je napríklad Google Keyword Planner alebo keywordtool.io. Zadajte výraz, napríklad „záhradné nožnice“, a zobrazí sa vám zoznam fráz, ktoré tento výraz obsahujú. Pomocou bezplatného nástroja plánovača kľúčových slov od Google môžete získať objem vyhľadávania pre všetky výrazy, na ktoré uvažujete cieliť. Plánovač kľúčových slov vám povie, koľko ľudí vyhľadávalo tieto výrazy v priemere za mesiac.

google keyword planner návrh klučových slovVýrazy môžete zadať aj do vyhľadávacieho riadku Google a sledovať, aké ďalšie návrhy sa vám pri písaní objavia.

klucove slovo googleExistujú aj nástroje, ktoré vám pomôžu vyhľadať a odhaliť kľúčové slová, ktoré používa vaša konkurencia. Profesionálne nástroje ako Ahrefs a SEMRush vám môžu ukázať výrazy, ktoré ľudia hľadali a ktoré ich priviedli na stránky vašej konkurencie a množstvo daľších pokročilých funkcií, ktoré azda ťažko nájdete bezplatne. Stačí zadať adresu URL vášho konkurenta a zistiť, aké kľúčové slová a výrazy používa váš konkurent na svojom webe.

Keď máte zoznam potenciálnych kľúčových slov, je čas zistiť, na ktoré z nich sa oplatí zamerať.  Cieľom je nájsť kľúčové slová, ktoré by boli relevantné pre širšiu skupinu používateľov, ktorí majú rovnakú otázku.

Prečo je dôležitá analýza kľúčových slov?

Kľúčové slová na vašej webovej stránke definujú, o čom je vaša firma a čo predávate. Počet a kvalita kľúčových slov obsiahnutých vo vašom obsahu však pomáha vyhľadávačom, ako je napríklad Google, určiť, kde sa vaša webová stránka zobrazí na konkrétnej stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP). Čím vyššie sa umiestnite, tým väčší dosah a návštevnosť získate. V skutočnosti prvý výsledok každého vyhľadávania v službe Google získava približne 32 % všetkých kliknutí.

Aj keď nemôžete byť webovou stránkou s najvyšším umiestnením, stále sa oplatí pokúsiť sa získať niekoľko výsledkov na určité kľúčové slová, ktoré nemajú dôkladne použité vaši konkurenti. Keďže počet ľudí, ktorí vyhľadávajú produkty a služby online, neustále rastie. Prostredníctvom návrhu kľúčových slov môžete nájsť optimálne kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávané. Zahrnúť kvalitné kľúčových slová do článkov, príspevkov na blogu alebo popisov produktov môže pomôcť posunúť vaše webové stránky na vyššie pozície, čo vám umožní prilákať väčšie publikum a poraziť konkurenciu. Táto organická návštevnosť generovaná z vyhľadávača SERP môže prekonať dokonca často aj platenú návštevnosť z PPC reklamy a prinášať potenciálnych zákazníkov po dlhé roky.

Ako môžem do svojej webstránky začleniť kľúčové slová?

Kedysi ste mohli na svoje stránky a príspevky pridať veľké množstvo kľúčových slov a dokonca sa aj jednoducho umiestniť vo vyhľadávaní. Ale text s množstvom rovnakých slov sa nečíta veľmi príjemne a nie je prirodzený. A pretože sa používateľom takýto druh textu číta hrozne, považuje ho za zlý aj samotné vyhľadávače. V súčasnosti musíte kľúčovú frázu pridávať prirodzeným spôsobom písaním cieleného obsahu. Používajte ich preto s mierou.

Dostať na stránku správne množstvo kľúčových slov je otázkou určitých zásad a rovnováhy. Ak nebudete používať svoje kľúčové slovo dostatočne, ťažko sa budete na danú frázu umiestňovať. Ak však kľúčovú frázu použijete príliš veľa, vaša stránka sa stane zaspamovou a ťažko čitateľnou, čo sa môže odraziť aj na jej umiestnení vo vyhľadávaní.

Kde môžete pridať kľúčové slovo?

Okrem rozmiestnenia kľúčovej frázy v celom texte by ste mali kľúčové slovo pridať aj na niektoré ďalšie miesta. Nezabúdajte, že kľúčové slová vždy pridávajte s mierou a na prvom mieste majte čitateľnosť!

Názov stránky a názov SEO

Kľúčové slovo by ste mali vždy pridať do názvu stránky. V ideálnom prípade ho chcete pridať na začiatok názvu, najmä ak je váš názov dlhý. To isté platí aj pre váš SEO nadpis alebo meta nadpis.

Podnadpisy

Kľúčové slovo by ste mali pridať do niektorých podnadpisov (H2 a H3), ale nie do všetkých. Je to rovnaké ako s kľúčovými frázami vo vašom hlavnom texte. V závislosti od dĺžky stránky alebo príspevku použite kľúčové slovo v nadpise alebo v niekoľkých podnadpisoch.

Úvod

Úvod je prvý odsek normálneho textu na stránke. V úvode by ste mali prejsť priamo k veci, aby Google a vaši čitatelia vedeli, o čom budete hovoriť. Je to skvelá príležitosť na uvedenie vašej kľúčovej frázy!

Text alt obrázka

Dúfajme, že vaša stránka alebo príspevok obsahuje obrázok súvisiaci s témou, o ktorej píšete. Pridajte k obrázkom alt text a zistite, či sa vám podarí nájsť prirodzený spôsob, ako doň zahrnúť vaše kľúčové slovo.

Meta popis

meta popisVáš meta popis je súčasťou textu, ktorý Google zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Mal by obsahovať krátky opis toho, čo môžu používatelia nájsť na vašej stránke. Je to ďalšie skvelé miesto, kam môžete pridať aj svoju kľúčovú frázu!

Slug adresy URL

Slug je druhá časť adresy URL (webovej adresy), ktorá identifikuje konkrétnu stránku. Napríklad adresa URL tohto príspevku je https://evolum.sk/blog/. Slug je časť „čo je kľúčové slovo“. Mali by ste sa snažiť vytvoriť jasné, opisné slugy pre každú vytvorenú stránku a ak je to možné, mali by ste do nich zahrnúť aj svoju kľúčovú frázu.

Ak používate redakčný systém WordPress, tak môžete použiť niektorý z populárnych SEO pluginov, ktoré vám našepkajú, čo máte robiť, aby váš článok alebo stránka bola pre SEO prívetivá. Chcete predsa získať správne množstvo kľúčových slov na správnych miestach? Stačí pridať zameranie kľúčovej frázy a doplnok automaticky skontroluje vyššie uvedené body alebo percentá – vrátane toho, či ho nepoužívate príliš veľa, príliš málo a či je dobre rozložené v celom texte.

Záverečné poznámky:

Kľúčové slová sú základom dobrého SEO. Nemôžete vytvárať alebo optimalizovať obsah pre vyhľadávače, ak neviete, čo ľudia hľadajú a čo chcú vidieť. Dúfame, že už sršíte nápadmi, ako zlepšiť výsledky vyhľadávania zameraním sa na kľúčové slová a vytváraním inteligentného obsahu. Ak máte nejaké otázky o kľúčových slovách, ako ich používať alebo ak chcete, aby sme vám pomohli s návrhom kľúčových slov pre vašu stránku alebo články, dajte nám vedieť.

Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním.

Maroš Vavro

Špecializujem sa na správu sociálnych sietí, tvorbu obsahových stránok, online projekty a SEO optimalizáciu, s dôrazom na tvorbu webstránok v WordPress.

Prečítajte si aj ďalšie články od autora - Maroš Vavro

Prístup k exkluzívnemu obsahu.

Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.

NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.

Kontaktujte nás

logo footer

Tel: +421 944 625 143
Email : podpora@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2024 by Evolum. Všetky práva vyhradené.

    Používaním stránok Evolum.sk súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
    Viac informácii