Každý, kto chce rozbehnúť svoj profil na Instagrame, sa už asi zaujímal o princípy jeho algoritmov. Aj v našich predošlých článkoch sa na túto tému môžete veľa dozvedieť. Po ich prečítaní zistíte, že fungovanie siete je ovládané zložitými algoritmami, ktoré sledujú všetko čo sa na vašom profile odohráva. Podľa zozbieraných dát následne vyhodnocujú, ako dôveryhodný je váš profil a či sa oplatí vkladať vaše príspevky do news feedu ostatných používateľov. Keďže práve to chcete dosiahnuť, je dobré zistiť aké robia ľudia najčastejšie chyby na Instagrame a využiť tak plný potenciál, ktorý Instagram ako sociálna sieť ponúka.Vypracovali sme článok z našich pozorovaní a skúseností 11 najčastejších chyb , ktoré používatelia Instagramu neustále opakujú.
Prečo sa vyhnúť chybám
Instagram má viac ako 500 miliónov používateľov, ktorí denne zamieria na túto sociálnu sieť s cieľom vidieť príspevky svojich priateľov, obľúbených celebrít, ale aj značiek. Ako väčšina z vás vie, jedná sa hlavne o obrázky a videá. Práve preto sa Instagram v posledných rokoch stal výborným nástrojom na propagáciu vlastných služieb alebo produktov. Keďže čítate tento článok, asi sa tiež chcete dozvedieť viac o možnostiach, ktoré Instagram ponúka malým firmám alebo tvorcom.
Prvý a asi najdôležitejší krok k správnemu používaniu Instagramu na marketingové účely ste zvládli. Možno si to ani neuvedomujete, ale práve pochopenie algoritmu sociálnej siete je kľúčové k úspechu. Bez správnych informácií to totižto môže byť iba veľká strata času.
1.Používanie nevhodného rozmeru príspevkov
Instagram ponúka veľa rôznych spôsobov, ktorými viete svojim zákazníkom alebo fanúšikom poskytovať obsah. Obrázky vo formáte landscape, portrait alebo štvorec, Stories, videá na IGTV, videá v news feede, a mnoho ďalších funkcií, ktoré dokážu zaujať používateľov. Nech si ale vyberiete ktorúkoľvek možnosť, vždy vás bude zaujímať správna veľkosť obsahu.
Instagram, rovnako ako všetky ostatné sociálne siete, má určené rozmery príspevkov. Aby ste sa vyhli komprimácii obrázkov a videí, pri ktorej dochádza k strate kvality, dávajte si pozor na veľkosť nahrávaných súborov. Pre podrobné informácie o formátoch a rozmeroch príspevkov si pozrite nasledujúcu tabuľku.
Typ príspevku | Pomer strán | Veľkosť v pixeolch |
Štvorcový obrázok | 1:1 | 1080×1080 |
Landscape obrázok | 1,91:1 | 1080×608 |
Portrait obrázok | 4:5 | 1080×1350 |
IG Stories | 9:16 | 1080×1920 |
IGTV náhľadový obrázok | 1:1,55 | 420×654 |
Štvorcové video | 1:1 | 1080×1080 |
Landscape video | 1,91:1 | 1080×608 |
Portrait video | 4:5 | 1080×1350 |
2.Nevhodný počet príspevkov
Toto je ďalšia z otázok, na ktoré budete hľadať odpoveď pri snahe o budovanie úspešného profilu na Instagrame. Koľko príspevkov mám uverejniť v priebehu týždňa/dňa? V prvom rade si treba uvedomiť, že algoritmus je pomerne zložitý a nemá nastavené jedno číslo, ktoré považuje za ideálne. Ak sa ale pozriete na profily väčších spoločností alebo tvorcov obsahu, zistíte že ich príspevky pribúdajú v priemere 1-3-krát v priebehu dňa. Keďže ich profily sa dajú považovať za úspešné, nič nepokazíte ak sa tiež budete držať okolo 2 príspevkov denne.
Pamätajte ale na to, že algoritmus si všíma aj množstvo iných faktorov. Jeden z veľmi dôležitých je aj pravidelnosť. Nastavte si teda reálne splniteľný cieľ a toho sa držte. Ak máte firemný účet, môžete si pozrieť štatistiky príspevkov a podľa toho zvoliť ideálne intervaly. Ľudia totižto nemajú radi spam, ale na druhej strane chcú každý deň vidieť nový obsah.
3.Nákup fake followerov a súťaží
Ponuky na pridanie fake followerov môžete nájsť doslova po celom internete. Ak chcete, aby váš profil pôsobil úspešne hneď od začiatku, je ťažké odolať. Avšak zvoliť si túto jednoduchú cestu patrí medzi najväčšie chyby na Instagrame. Fake followeri vám neposkytnú angažovanosť, ktorá je pre algoritmus jedným z hlavných kritérií dôveryhodnosti profilu. Táto „skratka“ vám teda v konečnom dôsledku môže len uškodiť. Podrobné informácie o škodlivosti fake followerov pre rozvoj vášho profilu si môžete prečítať v našich predošlých článkoch. Negatívny efekt na vývoj Instagramového účtu a celkovú angažovanosť majú aj súťaže. Súťaže sa stali v poslednej dobe fenoménom avšak dané praktiky sú pre algoritmus Instagramu veľmi dobre známe rovnako aj v očiach užívateľov Instagramu.
Nakupovanie „fake“ followerov | Prečo by ste nemali nakupovať sledovateľov na svoj Instagram?
4.Nízka angažovanosť
Ako bolo spomínané v predošlom bode, algoritmus vníma aktivitu vašej komunity. Rovnako ale sleduje aj vašu aktivitu. Preto ak chcete zvýšiť svoje šance na zobrazenie sa v news feede potenciálnych zákazníkov, musíte interagovať so svojimi followermi. Odpovedajte na správy, zapájajte sa do diskusií pod vašimi príspevkami a pravidelne pridávajte nové príspevky. Verte tomu, že algoritmus to ocení a čoskoro začne popularita vášho profilu prirodzene narastať.
5.Veľmi slabý popis bio
Ak čítate tento článok, pravdepodobne chcete aby váš profil slúžil na marketingové účely. Preto je dôležité, aby ste využili všetky funkcie, ktoré vám Instagram ponúka na zaujatie potenciálneho zákazníka. Kvalitný bio popis poskytne informácie o vás a vašej spoločnosti. Preklik na webovú stránku určite ocení používateľ, ktorý sa chce dozvedieť viac o vašich produktoch a službách. Ak máte firemný profil, určite nezabudnite na tlačidlá pre kontaktovanie a rezerváciu.
6.Nevhodné hashtagy
Hashtagy sú na Instagrame pomerne užitočným nástrojom na zvýšenie popularity profilu. Algoritmus si vďaka nim vie lepšie kategorizovať váš obsah a následne ho ukáže ľuďom s podobnými záujmami. Ale aj nesprávne použitie hashtagov patrí k častým chybám na Instagrame. Treba s nimi pracovať a rozumne ich využívať. Určite sa teda vyhnite používaniu tých istých hashtagov počas veľmi dlhého obdobia a prehnanému množstvu pod každým príspevkom. Tiež je dobré spraviť si prieskum a zistiť, ktoré hashtagy sú najčastejšie vyhľadávané v súvislosti s témou vašich príspevkov. Na internete na tento účel nájdete rôzne nástroje.
7.Nesprávne použitie URL adresy
Problém s používaním linkov v príspevkoch je ten, že na Instagrame vám nepomôže ak ich vložíte do popisu. Je to chyba, ktorú mnohí urobia zo zvyku, keďže na väčšine ostatných sociálnych sietí nie je problém s kliknutím na odkaz v príspevku. Instagram používateľovi síce link ukáže, ale nezobrazí ho ako „kliknuteľný.“ Preto by ho vaši followeri museli manuálne vkladať do prehliadača a to sa asi nikomu nechce robiť.
Link ale môžete vložiť do:
- IGTV
- Platenej reklamy
- Bio popisu
- Stories (pokiaľ máte nad 10 tisíc followerov)
Vtedy bude fungovať presne tak, ako každý od URL adresy v príspevku očakáva. Výnimkou je funkcia Instagram Shopping, kde je možné vložiť odkazy priamo do obrázku. Ale asi najjednoduchšie riešenie je vložiť do príspevku CTA, teda Call to action, kde svojim followerom navrhnete, aby klikali na link v bio popise vášho profilu.
8.Hra s pravidlami
Každá jedna sociálna sieť má svoje pravidlá. Ich nedodržiavanie je obrovská chyba, lebo môže mať za následok zníženie dôveryhodnosti vášho profilu, prípadne až jeho zablokovanie. Súbor pravidiel na Instagrame nájdete ako Instagrams’s Community Guidelines, alebo si o nich môžete prečítať jeden z našich článkov, kde sú podrobne vysvetlené. Dôležité teda je, aby ste pridávali iba príspevky v súlade s nimi.
9.Zabezpečenie Instagramu
Zanedbanie zabezpečenia nie je len chyba na Instagrame – v dnešnej dobe plnej hackerov a útokov na súkromné dáta je to chyba na hociktorom z vašich účtov. Našťastie nám sociálne siete poskytujú pomerne kvalitný systém ochrany. Mnohí si ale aj tak myslia, že je to strata času a oni ich nepotrebujú využívať. Venujte teda čas vlastnej online-ochrane a zapnite si všetky bezpečnostné prvky, ktoré Instagram ponúka. Použite platný email, ku ktorému máte prístup, zapnite si overenie prihlásenia cez SMS a tým minimalizujte šancu na neoprávnený vstup do vášho profilu.
10. Stratégia a plán rozvoja Instagramového profilu
Základom úspechu je dobrý plán – to platí aj mimo Instagramu. Častou chybou v oblasti rozvoja profilu na Instagrame je absencia plánu. Pred založením účtu si napíšte zoznam cieľov, ktoré chcete prostredníctvom sociálnej siete dosiahnuť. Môže to byť čokoľvek od zlepšenia komunikácie so zákazníkmi až po získanie platenej spolupráce s niektorou so známych značiek. Od toho sa bude odvíjať ďalší postup, napríklad aké fotky budete pridávať, kedy ich budete pridávať, alebo aké popisy budete tvoriť a koho v príspevkoch označíte.
11. Zálohovanie obsahu
So zálohovaním je to podobné ako s ochranou proti hackerom. Možností je veľa, ale ľudia si nepripúšťajú, že práve oni by mohli prísť o svoje dáta a všetko, čo na profil zatiaľ pridali. Stať sa to ale môže každému, lebo technológie stále nie sú úplne dokonalé a môže nastať chyba aj na strane Instagramu. Vyberte si teda jedno z cloudových úložísk, na ktoré si budete pravidelne zálohovať príspevky a popisy z vášho profilu. Ušetríte si tak veľa práce, ak sa náhodou stane nejaká neočakávaná nehoda.
Nástroj pre stiahnutie obsahu:
https://www.instagram.com/download/request/
Záver :
Nedá sa pochybovať o tom, že Instagram je marketingovým nástrojom s obrovským potenciálom. Dnes sa väčšina mladých ľudí denne pohybuje na sociálnych sieťach, čo firmám a tvorcom poskytuje veľa možností na rozšírenie svojich produktov, služieb a obsahu. Avšak aby ste tieto výhody mohli využívať naplno, musíte sa vyhnúť niektorým chybám na Instagrame. Po prečítaní článku by ste už mali vedieť, ktoré to sú, takže môžete začať efektívne budovať úspešný profil s veľkým dosahom.